• augusti10a

Augusti 2010...

Jag kunde inte hitta någon augustitråd för 2010, bara Juli 2010...Så jag tycker ju såklart att vi som gifter oss i augusti ska ha en egen planeringstråd :D

Så hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har bestämt datum och den stora dagen blir 7/8 2010 och så har vi bokat festlokal...var tvungen att boka så tidigt eftersom den är väldigt populär och hon jag pratade med när jag bokade tyckte det var jättebra att jag ringde nu eftersom det blir fullbokat snabbt, själv skämdes jag lite som ringer 1,5 år innan...
    Jag försökte att boka kyrkan också men där vart det stopp. Hon sa att jag får ringa tillbaka i augusti för då släpper hon 2010`s augusti tider. Så nu hoppas jag att vi får den kyrkan som också är populär.

• Svar på tråden Augusti 2010...
  • ullis33

Håller med, det är ju galet lång tid kvar.

Energy skrev 2009-05-23 09:45:33 följande:
    Kan det bli augusti 2010 nu?
  • Bettertogether
    JimLin skrev 2009-05-23 08:35:28 följande:
    Kanske blir enklare om man endast ska ha en liter tärna
    Oj! En LITER tärna kan bli ganska överflödigt :D
  • Bettertogether

Angående prästval har jag tre att välja mellan... Min morbror är präst, men honom vill jag helst ha som gäst och inte som vigselförrättare. (tror jag)

Förutom min morbror har vi två präster att välja mellan i vår församling. Den ena har vid flera tillfällen sagt brudens mammas namn, eller brudens systers namn istället för brudens.. Så nej ,det blir nog den andra ;)

• Energy
    ullis33 skrev 2009-05-23 11:14:25 följande:
    Håller med, det är ju galet lång tid kvar.
    Ja man borde kunna spola fram tiden!
  • Energy
    Bettertogether skrev 2009-05-23 19:10:32 följande:
    Den ena har vid flera tillfällen sagt brudens mammas namn, eller brudens systers namn istället för brudens.. Så nej ,det blir nog den andra ;)
    Känns nästan lika säkert som en full präst.
  • Bettertogether

Ååh, igår gjorde jag det stora misstaget att prova min klänning med skor och sjal till!! Sen satte jag dessutom upp håret i en snabb "uppsättning", och det kändes såå bra! Usch vad jag började längta till dagen D :D Jag kände mej så fin och den satt så bra!

Jag är galet förtjust i att prova den åtminstone två gånger/ månad ^^

Det var ett TV-program som kommer från discoverychannel travel & living som gjorde att jag var tvungen att prova den igen. Programmet heter "Tager du denna klänning", där det handlar om en brudklänningsaffär där det helt enkelt går ut på att hitta den perfekta klänningen :)

• giz83
    JimLin skrev 2009-05-22 13:46:27 följande:
    Jag ska gifta mig 7/8 2010 i Älvsjö. Får lite ångest när jag ser allt ni har planerat. Håller fortfarande på med de "stora" sakerna.Vet inte om ni redan diskuterat detta men vad har ni tänkt ha för underhållning på festen? Själv sitter jag och letar coverband eller liknande men det är galet dyrt!! Lokalen vi har bokat har en enorm scen så det är tråkigt att inte ta tillvara på den.
    jag har sån tur att min morbror är musikproducent, så han har kontaktat en av sina gamla bandmedlemmar som ska göra lite covers åt oss...=) och då helt gratis (eller ja han vill väl ha en drink eller två o lite mat)
    och sen ska min kusin o morbror sjunga lite också...så det kommer bli jätte skoj
  • giz83
    Energy skrev 2009-05-22 20:52:02 följande:
    Prästen var full... Nej den här gången gör vi det i Stockholm i Sofia kyrka. Inte i dalarna, som sist.
    nej men är det sant??
    hur i hela helvete (ursäkta alla för språket men det känns som om det är befogat just nu) kan man vara så jääävla korkad att man är full när man ska viga nån?!!

asså jag kan bara inte fatta!!!
  • giz83
    JimLin skrev 2009-05-23 08:35:28 följande:
    Min systers kompis som är fotograf kunde fotografera på bröllopet och därmed tjänar vi en massa pengar. Det blir deras bröllopspresent till oss. Helt perfekt! Ni som valt tärnor etc. ska ni hyra deras kläder? jag funderar på att köpa finare klänningar på en "vanlig" klädaffär... Kanske blir enklare om man endast ska ha en liter tärna
    ja det där med fotograf är verkligen nått man vill ska vara bra...=)
    jag har också tur när det gäller det där...jag har många underbara släktingar som är jätteduktiga på att fotografera så min morbror o mamma ska få vara huvudfotografer, sen får vi fylla på med resten...hihi

mina tärnor ska få köpa sina egna kläder, för vi har inte råd att köpa det åt de. men jag har sagt att det enda krav jag har är att det finns en röd tråd i våra kläder så man kan förstå att de tillhör brudföljet. de får ha klänning eller byxor om de vill, mig gör det inget. så länge de inte har vitt och de finns vid min sida som stöd och är nervlugnande medicin för mig...hihi
  • giz83
    Energy skrev 2009-05-23 09:18:36 följande:
    Dj in a box är som en dj, men utan människan. Du skapar dina egna låtlistor och det finns kodlås på den också så att ingen gäst försöker leka dj. www.djinabox.se Billigt och säkert!
    men guud va smart det där lät...;0)
    o va bra att det fanns ett kodlås på så man inte mitt i en dans blir avbruten av nått helt annat och tappar sugen...=)

men för egen del måste jag få säga att jag vill hellre ha live musik än nått som är inspelat eller liknande...det har jag alltid drömt om att vi ska ha.

och så vill jag ju bara säga att jag vill också att det ska vara augusti 2010 snart...men först vill jag ha allt fixat, så det inte blir nått strul. hehe
Svar på tråden Augusti 2010...