• augusti10a

Augusti 2010...

Jag kunde inte hitta någon augustitråd för 2010, bara Juli 2010...Så jag tycker ju såklart att vi som gifter oss i augusti ska ha en egen planeringstråd :D

Så hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har bestämt datum och den stora dagen blir 7/8 2010 och så har vi bokat festlokal...var tvungen att boka så tidigt eftersom den är väldigt populär och hon jag pratade med när jag bokade tyckte det var jättebra att jag ringde nu eftersom det blir fullbokat snabbt, själv skämdes jag lite som ringer 1,5 år innan...
    Jag försökte att boka kyrkan också men där vart det stopp. Hon sa att jag får ringa tillbaka i augusti för då släpper hon 2010`s augusti tider. Så nu hoppas jag att vi får den kyrkan som också är populär.

• Svar på tråden Augusti 2010...
  • sindri

å ja har fasnat i planeringen vi får inte boka kyrka för än i augusti och då känns de lite knivigt att fortsätta men alla pappers saker som jag gärna hade börjat med. tänk om ja inte kan få den dagen eller tiden vi vill ha vist de är ett litet skit problem igentligen men de e kul att ha nått att pyssla med. ja tror ja ska be min sambo att ringa kyrkan i morgon eller på måndag och kolla om vi inte kan få boka iallafall de är så långt tiil augusti.

• Energy
    sindri skrev 2009-05-21 19:41:12 följande:
    å ja har fasnat i planeringen vi får inte boka kyrka för än i augusti och då känns de lite knivigt att fortsätta men alla pappers saker som jag gärna hade börjat med. tänk om ja inte kan få den dagen eller tiden vi vill ha vist de är ett litet skit problem igentligen men de e kul att ha nått att pyssla med. ja tror ja ska be min sambo att ringa kyrkan i morgon eller på måndag och kolla om vi inte kan få boka iallafall de är så långt tiil augusti.
    Men börja lite smått med festprogrammet då?
  • giz83

energy--> men fy va elakt av prästen! hur kan man göra så? hade han bråttom hem eller nått?

men va kul att ni kan få göra om det igen då...=)
    och se till att inte ha samma präst igen då...hahha

sindri--> ja jag kan hålla med energy...börja med festhäftena...eller om du ska göra nått annat själv...som lite dekorationer som inte kommer hamna ivägen eller störa er vardag...men jag håller med dig om att det är lite trist när det inte finns saker man kan pyssla me...men om ni ska göra er tårta själv så kan du ju alltid öva att göra dekorationerna som ska vara på...=)

det ska jag göra...o vill du ha tips så gå in på brollopstorget.se/Forum-1-15/m3401375.html den här tråden så kan du få en massa bra tips o trix om hur man ska göra vissa saker

• JimLin

Jag ska gifta mig 7/8 2010 i Älvsjö. Får lite ångest när jag ser allt ni har planerat. Håller fortfarande på med de "stora" sakerna.

Vet inte om ni redan diskuterat detta men vad har ni tänkt ha för underhållning på festen?
    Själv sitter jag och letar coverband eller liknande men det är galet dyrt!! Lokalen vi har bokat har en enorm scen så det är tråkigt att inte ta tillvara på den.

• Energy
    giz83 skrev 2009-05-22 08:15:55 följande:
    energy--> men fy va elakt av prästen! hur kan man göra så? hade han bråttom hem eller nått? men va kul att ni kan få göra om det igen då...=) och se till att inte ha samma präst igen då...hahha
    Prästen var full...
    Nej den här gången gör vi det i Stockholm i Sofia kyrka. Inte i dalarna, som sist.
  • Energy
    JimLin skrev 2009-05-22 13:46:27 följande:
    Jag ska gifta mig 7/8 2010 i Älvsjö. Får lite ångest när jag ser allt ni har planerat. Håller fortfarande på med de "stora" sakerna.Vet inte om ni redan diskuterat detta men vad har ni tänkt ha för underhållning på festen? Själv sitter jag och letar coverband eller liknande men det är galet dyrt!! Lokalen vi har bokat har en enorm scen så det är tråkigt att inte ta tillvara på den.
    Jag håller också på med dom stora sakerna. Jag lider av beslutsamhetsångest. Haha.
  • Energy
    JimLin skrev 2009-05-22 13:46:27 följande:
    Vet inte om ni redan diskuterat detta men vad har ni tänkt ha för underhållning på festen? Själv sitter jag och letar coverband eller liknande men det är galet dyrt!! Lokalen vi har bokat har en enorm scen så det är tråkigt att inte ta tillvara på den.
    Oj, den biten svarade jag inte ens på! Jag funderar på trubadur (Samma som sist, den enda saken som blev succé. Haha) Och Dj in a box. Super bra grej. Vill inte att en dj kommer och förstör, dom har för många egna ideér.
  • JimLin

Hemsk att råka ut för en full präst.Jag vill ha en kvinnlig präst och en som inte är emot att låta viga homosexuella par i kyrkan. Så jag hoppas att det finns en sådan präst i vår kyrka annars blir det problem eftersom festlokalen ligger 3 min från kyrkan och vi har planerat att gå eller om vi har pengar över cykeltaxi...

Hur funderar ni kring prästval? är dock en liten fråga men jag är livrädd att få en konservativ präst.

Vad är Dj in a box?
    Jag har nog under natten bestämt mig för ett cooverband. Min systers kompis som är fotograf kunde fotografera på bröllopet och därmed tjänar vi en massa pengar. Det blir deras bröllopspresent till oss. Helt perfekt!

Ni som valt tärnor etc. ska ni hyra deras kläder? jag funderar på att köpa finare klänningar på en "vanlig" klädaffär... Kanske blir enklare om man endast ska ha en liter tärna

• Energy

JimLin - Ja, lite för hemskt. Så om man skulle beskriva vår vigsel som ett recept skulle det bli nått i stil med:
    1 liter full präst
    1 krm kantor som spelar fel
    10 dl strålkastarljus som gör att alla bilder som togs i kyrkan är suddiga och rödaktiga.

Blanda allt lite lätt. Serveras helst med en mugg glögg för att avnjutas avslappnat.

Jag gillar konservativa präster, då får man en trygg vigsel har jag kommit på.
    Jag har inte så stora krav jag vill att vår präst ska tro på fadern, sonen och den helige anden. Kort sagt den ska tro på det den pratar om. Men jag litar fullständigt på Sofia kyrkans präster. Har hört så mycket gott om allihopa så det gör inte så mycket vem vi får av dom.

Dj in a box är som en dj, men utan människan. Du skapar dina egna låtlistor och det finns kodlås på den också så att ingen gäst försöker leka dj. www.djinabox.se Billigt och säkert!

Jag tänker köpa mina tärnors klänningar och jag gör det från utlandet. Också det billigt och bra.

Svar på tråden Augusti 2010...