• augusti10a

Augusti 2010...

Jag kunde inte hitta någon augustitråd för 2010, bara Juli 2010...Så jag tycker ju såklart att vi som gifter oss i augusti ska ha en egen planeringstråd :D

Så hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har bestämt datum och den stora dagen blir 7/8 2010 och så har vi bokat festlokal...var tvungen att boka så tidigt eftersom den är väldigt populär och hon jag pratade med när jag bokade tyckte det var jättebra att jag ringde nu eftersom det blir fullbokat snabbt, själv skämdes jag lite som ringer 1,5 år innan...
    Jag försökte att boka kyrkan också men där vart det stopp. Hon sa att jag får ringa tillbaka i augusti för då släpper hon 2010`s augusti tider. Så nu hoppas jag att vi får den kyrkan som också är populär.

• Svar på tråden Augusti 2010...
  • JimLin

Nu ska det funka, fastnade i hemtentan och glömde bort att fixa det.

• Energy

Åååååååh JimLin vilken dröm... Så romantisk... Ååååh.

• Energy

JimLin Skicka in bilden till Millybridal eller Jkdresses och fråga vad dom skulle ta för att sy upp den.

• JimLin

Japp det är verkligen en romantisk dröm, den passar perfekt till en bukett som ser nyplockad ut och min ganska plankiga kropp. Precis som jag vill ha det.

jag är inne på att låta sy upp den i Kina men är lite osäker...

Energy - underbar tanke att släppa loss fullkomligt när det gäller klänningval. Hade jag gjort det hade jag valt en mörkröd galen sak (lägger upp en bild på den om jag hittar den). Men den klänningen passar inget annat när det gäller vårt bröllop och för mig är det viktigt att klänningen ska vara bekväm och gå att dansa i.

• Energy

Jag nämnde dom två kina företagen för att människor beställt därifrån och fått precis det dom ville ha. Jag vågar inte skriva några andra för jag vet inget om dom. Finns ju dom som blåser folk också. :-S

Ja, men en sån underbar kväll tycker jag man ska få släppa loss lite extra och bara vara fullkomligt lycklig.

• giz83

jimlin--> jätte vacker klänning och då båda klänningarna.

om du vill få den upp sydd i kina kan jag rekommendera dressway.org de har gjort en jätte fin middagsklänning till en vän till mig och hon var jätte nöjd med den...de ska även göra ALLA deras kläder hennes brudklänning, hans kostym och alla barnens kläder...sen har hon jätte fina ringar och annat skoj...

kolla på hennes sida så får ni en idé av vad som gäller.
    och hon ska också göra min klänning...=)

och om hon inte har en klänning som du tycker är fin så kan du skicka en bild på den du vill ha så syr de upp den åt dig.

jag hoppas att det här inte ses som reklam på ett sätt som skulle kunna gynna mig eller nån jag känner, för det är det inte. men jag har bara hört bra om henne.
    så moderatorer om jag gjort fel så säg till...=)

• cire

Hej
    Jag måste bara berätta: Igår kom min tärna och hälsade på med sina barn som förövrigt är kusiner till våra, och hon hade en present med sej till mej. Jag fick en jätte fin bröllopsbok! Den innehåller allt man kan tänka sej från planering av fest till hår, och kläder. Åhh hon kommer att vara världens bästa tärna!!

• JimLin

Tack Energy och giz83 för svaren. Nu känner jag mig mer säker på att låta sy upp en klänning i Kina. Det visade sig även att mina föräldrar har lite kontakter i Kina så jag kanske kan använda dem...

En bröllopsbok lät spännande. Jag behöver en bok som kan hjälpa mig hålla koll på all planering. Någon som har något tips?

cire - Håller med dig, du har en grym tärna. Jag borde kanske skaffa en sådan istället för en bok :)

• giz83

JimLin--> jag har två böcker som jag inte använder...där det står en del skoj skrock o tips o traditioner....du kan få köpa de av mig om du vill....250:- för båda + porto

Svar på tråden Augusti 2010...