• augusti10a

Augusti 2010...

Jag kunde inte hitta någon augustitråd för 2010, bara Juli 2010...Så jag tycker ju såklart att vi som gifter oss i augusti ska ha en egen planeringstråd :D

Så hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har bestämt datum och den stora dagen blir 7/8 2010 och så har vi bokat festlokal...var tvungen att boka så tidigt eftersom den är väldigt populär och hon jag pratade med när jag bokade tyckte det var jättebra att jag ringde nu eftersom det blir fullbokat snabbt, själv skämdes jag lite som ringer 1,5 år innan...
    Jag försökte att boka kyrkan också men där vart det stopp. Hon sa att jag får ringa tillbaka i augusti för då släpper hon 2010`s augusti tider. Så nu hoppas jag att vi får den kyrkan som också är populär.

• Svar på tråden Augusti 2010...
  • tesand

Här är en otroligt kycklig tjej som friade till sin sambo igår med blombud till jobbet och just nu lutar dte åt att det blir bröllop i augusti 2010=)...Redan börjat planeringen=)

• giz83

tesand--> grattis grattis och välkomme in till vår lilla tråd!
    va mysigt med att skicka blombud till jobbet. va du där o såg när han/hon fick de?

• tesand

giz83- nej jag såg det inte det var på en postterminal fem mil hemifrån men hade gärna sett det=)... Ha ringt och kollat lokal idag och det lutar åt att vi gifter oss på Teleborgs slott i Växjö ute i deras underbara trädgård och har festen där med. Man måste vara ute i tid=)Vart ska ni andra gifta er och ha festen??

• giz83

tesand--> vi ska också ha ett trädgårdsbröllop...=)
    vi har hyrt en lokal som ligger lite längre ut i vår kommun så det blir på "landet" hihi...jätte mysigt område och mycket skog och grönt.
    jag vet hur det är det där med att boka i tid...vi preliminärbokade vår lokal och en vecka senare hörde de av sig och sa att vi nog skulle behöva spika för nu hade 3 av de helgerna i augusti blivit bokade redan...så då gjorde vi det...

• tesand

Ja förhoppningsvis kan vi bestämma ikväll villket datum det blir så man kan boka. Sitter redan och kolla runt på saker och det är så kul. Min syster ska gifta sig i augusti nu i år så det blir två bröllop två år i rad. Men det är så himla mycket man ska tänka på. Får väl göra upp en lista=) Men utebröllop är såå romantiskt tycker jag(bara det inte regnar)..=)

• giz83

tesand--> ja det är det verkligen....men lite regn i brudens hår ska betyda tur för äktenskapet...=)
    men det är klart att man inte vill ha regn...=)

• tesand

haha jasså det visste jag faktiskt inte=)...då kan ju nån regndroppe komma=)eller inte=)... Usch jag känner mig lite hemsk för att redan ha börjat planera.Känns som folk tycker man är dum som planera typ ett år innan..

• giz83

tesand---> jag har fått de reaktionerna av min mamma o lilte andra...men de flesta har sagt att det är ju bra att vara ute i god tid...o spec här på BT...
    så jag säger som alla andra...kör på...bättre o vara ute i god tid!!!

• zorken19

Vill med börja boka saker nu!! Har ni varit och tittat på många lokaler för bröllopsfesten! Vi har en som vi tror kommer passa kanon så jag tror inte vi kommer åka och titta på så många.
    Måste boka kyrkan med, den är viktig. :)

• IdaEric

Blir alldeles nipprig när jag ser att ni alla kommit så långt i planeringen. Själv har jag bokat kyrkan, begärt offert från ett värdshus där festen förmodligen ska vara samt börjat planerat klänningen som sys av en sömmerska (även kallad min mamma =)). Tärnor och Bestman är även dem bestämda, samt gästlistan. Men resten tar jag som det kommer. Det är ju trots allt väldigt lång tid kvar. :)

Svar på tråden Augusti 2010...