• augusti10a

Augusti 2010...

Jag kunde inte hitta någon augustitråd för 2010, bara Juli 2010...Så jag tycker ju såklart att vi som gifter oss i augusti ska ha en egen planeringstråd :D

Så hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har bestämt datum och den stora dagen blir 7/8 2010 och så har vi bokat festlokal...var tvungen att boka så tidigt eftersom den är väldigt populär och hon jag pratade med när jag bokade tyckte det var jättebra att jag ringde nu eftersom det blir fullbokat snabbt, själv skämdes jag lite som ringer 1,5 år innan...
    Jag försökte att boka kyrkan också men där vart det stopp. Hon sa att jag får ringa tillbaka i augusti för då släpper hon 2010`s augusti tider. Så nu hoppas jag att vi får den kyrkan som också är populär.

• Svar på tråden Augusti 2010...
  • Evepeve

Ne, det e ganska ok. Jag hoppas bara att inte restaurangen vi siktar på är bokad just det datumet. Vi ska dit o prata med dom nästa vecka, hoppas!
    Ja det var på väg att gå riktigt tokigt där med datumordningen :)

• Energy

Hahaha. Men ring och prel.boka den innan ni tittar på den? Gillar ni den inte så är det ju bara att avboka. Jag har gjort så.

• Evepeve

Jo det var det jag skulle göra men då sa dom att man kan bara boka genom att sätta in 3500 kr till dom. Dom pengarna dras sedan bort från slutnotan. men om man inte vill ha den så får man ju inte tillbax pengarna.. Så vi får snällt vänta...

• Energy

Meh, va konstigt. :-O Jag trodde alla ställen gick att prel.boka för att sen bokas och då betala in 10-20%.

• ullis33

Energy 14 aug
    Evepeve 14aug
    cire 21 aug
    Ullis33 21 Aug

• Waldekranz

Energy 14 aug
    Evepeve 14aug
    cire 21 aug
    Ullis33 21 Aug
    Waldekranz 7:e Augusti

• cire

Ullis33 vart ska ni gifta er och ha festen? Såg att vi har samma datum!! vi bor i onsala men kommer att ha festen i varberg på fästningen.

• giz83

giz83 7:e augusti
    Waldekranz 7:e Augusti
    Energy 14 aug
    Evepeve 14aug
    cire 21 aug
    Ullis33 21 Aug

• giz83

evepeve
    va konstigt! för vi kunde prel boka...och såå ska de kontakta oss om det är någon annan som är intresserad av det datumet. och det var helt ok...
    sen när vi väl kommer att boka så måste vi betala en deposition på 1000 kr...

låter jätte skumt att man inte kan prel boka...tror att jag har hakat upp mig på det där....hihi

men fråga snäll då...om ni kan få göra det...

• cire

vi har också kunnat prel boka...och precis som giz83 sa så hör de av sej om nån mer skulle vara intresserad av samma datum.
    men försök att höra med dom igen om det går att prel boka, det låter ju konstigt att det inte skulle göra det...

Svar på tråden Augusti 2010...