• augusti10a

Augusti 2010...

Jag kunde inte hitta någon augustitråd för 2010, bara Juli 2010...Så jag tycker ju såklart att vi som gifter oss i augusti ska ha en egen planeringstråd :D

Så hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har bestämt datum och den stora dagen blir 7/8 2010 och så har vi bokat festlokal...var tvungen att boka så tidigt eftersom den är väldigt populär och hon jag pratade med när jag bokade tyckte det var jättebra att jag ringde nu eftersom det blir fullbokat snabbt, själv skämdes jag lite som ringer 1,5 år innan...
    Jag försökte att boka kyrkan också men där vart det stopp. Hon sa att jag får ringa tillbaka i augusti för då släpper hon 2010`s augusti tider. Så nu hoppas jag att vi får den kyrkan som också är populär.

• Svar på tråden Augusti 2010...
  • giz83
    zorken19 skrev 2009-05-09 15:38:07 följande:
    Här blir det bröllop 21 augusti nästa år. Vi har inte bokat nåt än men ska nog börja med lokalen och kyrkan så det är klart i allafall. Idag vad jag och sambon nere och tittade på ringar och jag provade 2 klänningar. Åhhh vad som i sjunde hilmen. Helt överlycklig. Det här var den bästa dagen på länge :) Får jag fråga vad ni har för färgteman? Jag tänkte kanske lila,silver och vitt. Vill gärna ha lite tips på andra färger!
    vi ska ha grönt, vitt och orange/peach...
    ett tips på lila är att ha en mörkare lila och då bara som en detalj, inte för mycket av det goda så att säga...=)
  • cire

zorken19...vi ska med gifta oss den 21 augusti nästa år!! vart ska ni vara? vi ska vara i varberg... jag har inte börjat kolla klänning på allvar än, tar det nog efter sommaren

• cire

zorken19...vi ska med gifta oss den 21 augusti nästa år!! vart ska ni vara? vi ska vara i varberg... jag har inte börjat kolla klänning på allvar än, tar det nog efter sommaren

• zorken19

Cire

Vi gifter oss i Växjö! Hur långt har ni kommit med planeringen? Känns ju som att det är ett tag kvar. Vad ska ni ha för färgtema?

Giz83
    Orange/peach låter som ett fint färgval! Usch tycker man ändrar sig fram och tillbaka hela tiden. vet inte vad man brukar ha för färgtema i augusti.

• Bettertogether

Vi gifter oss också den 21 augusti 2010.. :) Det ser ut att vara en populär helg för giftemål! Idag släppte vi bröllopsbomben för de närmaste, så nu är det ingen hemlighet längre. Min morbror, som är präst, tipsade om att redan nu boka kyrka IFALL det skulle vara planerat något evenemang till just den dagen, så imorgon är det jag som ringer till pastorskansliet och bokar! :) Imorgon ska jag även begära offert på solrosor :)

• Bettertogether

Ja, det var ju färgerna jag EGENTLIGEN skulle informera om :P Vi ska ha varmgult, orange, grönt, rött.. och lite sånt :)

• giz83

Bettertogether--> din morbror har sååå rätt!!! vår lokal som vi ska vara i blev uppbokad hela augusti bara några dagar efter att jag bokat...så det är fullt ös under augusti....=)

zorken19--> jo men så är det verkligen...=)
    det tog ett tag innan jag verkligen bestämde mig. och då hoppade jag fram o tillbaka mellan den jag valde och rött, vanilj och grönt...
    men jag är glad att jag valde det jag valde...=)
    det är mer vi och m2b har t o m godkänt det...hihi

• ullis33

Vi skall oxå gifta oss 21 Augusti nästa år
    Verkar vara en populär dag
    Vi har möte med stället vi skall vara på på Onsdag, skall prata om vad det finns för möjligheter och ca pris på kalaset
    Vi skall då oxå passa på att kolla in kyrkan som vi tänkt oss (var länge sedan vi var där. Så om allt låter bra och det inte är bokat vårt datum så bokar vi nog under veckan

• cire

Vårt färgtema blir vitt, grönt och silver, kanske liiite rosa med får se...vi har bokat lokal men inte kyrka, har inte bestämt vart vi vill vigas ännu. Men som ni sa så är det nog hög tid att kolla upp det redan nu. Lokalen vi ville ha fanns bara ledig den 21 aug så det var inget att fundera på. Tänk att det redan kan vara så bokat 1,5 år innan!!

• giz83

cire--> ja men så kände jag också...att det är så poppis på vissa ställen...men skoj...det betyder ju att de är vana vid bröllop och att de vet vad som förväntas av dem...=)

vi har bara preliminärbokat än så länge, men om de hör av sig och säger att det är någon som är intresserad av det datumet så kommer vi att boka på en gng!!!

Svar på tråden Augusti 2010...