• augusti10a

Augusti 2010...

Jag kunde inte hitta någon augustitråd för 2010, bara Juli 2010...Så jag tycker ju såklart att vi som gifter oss i augusti ska ha en egen planeringstråd :D

Så hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har bestämt datum och den stora dagen blir 7/8 2010 och så har vi bokat festlokal...var tvungen att boka så tidigt eftersom den är väldigt populär och hon jag pratade med när jag bokade tyckte det var jättebra att jag ringde nu eftersom det blir fullbokat snabbt, själv skämdes jag lite som ringer 1,5 år innan...
    Jag försökte att boka kyrkan också men där vart det stopp. Hon sa att jag får ringa tillbaka i augusti för då släpper hon 2010`s augusti tider. Så nu hoppas jag att vi får den kyrkan som också är populär.

• Svar på tråden Augusti 2010...
  • 0Maria0

Bettertogether - tack! :)

Vi ska kolla på ytterligare en lokal nu, deras helhetskoncept (priset...) är mycket bättre och på bilderna på nätet ser det riktigt bra ut!

Vi har inte heller berättat för någon än, kommer nog att göra det när vi har spikat lokal - iaf för de närmsta!

• Bettertogether

Åh, jag vill också ha träbokstäver!! :D Liksom i dagens avsnitt av "vårt bröllop i era händer".. :D

• Junebug

Hejhej, här vill jag gärna vara med! :)

Har preliminärbokat en lokal i skärgården 7 augusti 2010. Men har inte åkt och tittat ännu, det känns som det är svårt att få en uppfattning om vigselplats och lokal när det är så vintrigt ute fortfarande.

Känns grymt kul att ha nåt prelbokat iallafall, även om vi inte vet om det blir där! Det allra svåraste i bröllopsplaneringen för mig är VÄNTAN. Jag vill gifta mig nuuuuu! :)

• 0Maria0

Junebug - eller hur - det är lång tid med 1 år och fyra månader kvar... ;)

• sindri

ja de inte kul att vänta men de gör ju att man kan hinna fixa med små saker som man vill ha. och se om man hittar några små fynd på vägen;)

• josspossgirl1

jag ansluter mig hit...
    Vi har bestämt att vi ska gifta oss nästa sommar... blir troligen i augusti......
    Har redan börjat inhandla lite småsaker.. hihi.. *ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR ju att planera, och som nån annan sa så måste man ju sprida ut kostnaderna

Nån som har några bra lokaltips?? Vi bor på hisingen, så helst inte alltför långt bort.

Kul att denna tråd startas så man har andra i samma sits och "pladdra med"

• Junebug

Suck! fick reda på idag att lokalen vi prelbokat inte går att hyra som en lokal, utan att man kan boka den som restaurang. Dvs man köper paket med mat & dryck hos dem. Då blir det så dyrt ju.. trist, hade verkligen ställt in mig på att vara där.

Någon som har några tips annars på trevliga ställen att gifta sig i Sthlms skärgård?

• 0Maria0

Nu har vi varit och kollat på första stället - verkligen jättefint!
    De är mycket vana vid att ordna bröllop och hon sa en massa saker som vi inte skänkt en tanke på...
    Det som är nu, är att de av någon anledning hade dubbel-prelbokat vårt datum! Hon skulle ringa och kolla med den som stod på vårt datum, för hon var inte säker på ifall de hade hörts av och verkligen bestämt eller hur det såg ut.
    Egentligen spelar det inte någon roll - det var inget speciellt med det datumet, mer än att jag kände att "fan, det var ju VÅRT datum, nu skiter vi i det". Fast jag sa inget, och hoppas på att vi får det i alla fall...
    Totalpriset per kuvert, inkl allt; lokalhyra, vigsel, mat och dryck + fri bar blir 1055 kr och vi har tänkt oss 92 gäster... Min kära fästman stack iväg till träningen direkt efter vi varit där, så han har inte varit med när jag räknade på totalkostnaden; grundpriset för middag, dryck och fri bar var 870 kr/kuvert och det är ju inte alls illa!

• 0Maria0

Uppdatering härifrån!
    Vi har varit och tittat på en annan lokal som vi nog lutar väldigt mycket åt! Ska kolla lite om vi kunde få paketpris och hur vi ska göra med catering, men han lovade i alla fall på heder och samvete att hålla den 28 augusti till oss!

• David i sthlm

Hejhej!

Jag tänkte bara skriva ett inlägg (mitt första inlägg på Bröllopstorget) och skicka ett Hej och säga att jag också tillhör skaran av oss som ska gifta oss i augusti nästa år! Oh, vad roligt det ska bli! Vi har börjat titta lite på olika lokaler, men inte bestämt oss än - så jag blev genast lite stressad över att flera av er andra redan bokat och så, men vi är i alla fall på gång och letar.

Ha det gott, så hörs vi!
    ::David

Svar på tråden Augusti 2010...