• Anja 19 juli 2008

Fruar i Lund - del 3

Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

Hej allihop

Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

• Svar på tråden Fruar i Lund - del 3
  • AnneiLund

Anja är du PÅ?
    Kan vi säga fika klockan 14.00?
    Jag tror inte mina fogar pallar med att sitta still så länge nämligen (Anja, du om någon vet hur oooont det kan göra)
    Är du PÅ då Anjaaaaaaaaaaaaaaaa??

Kram och godmorgon på er alla!

• Anja 19 juli 2008

Anne
    förlåt att jag var helt off och inte fixade att komma. Haha. Fasen tjejer, jag var så jä..la bakfull och snorförkyld när jag vaknade på fredagen, så det var banne mig tur att ni inte ändrade tid för min skull, då hade jag fått snuskigt dåligt samvete.

Ja, Anne jag VET hur jä..la skitont det gör. Idag har jag suttit på ett hårt trägolv hela dagen och skruvat och monterat garderober och skenor och trådbackar. Har snuskont och då är jag ju inte ens gravid, men fy sjutton ja. Blää...

Vi ses på måndag istället Anne. Glöm inte bort det för jag lovar att inte vara bakfull då och förkylningen är praktiskt taget borta. Bara lite täppt i näsan

kram kram

Gabbi
    Ja, alla tråkigheter har hopat sig ett tag, eller egentligen inte, för det händer ju en massa skoj oxå men jag tycker att vi förtjänar att ha de lite lugnt nu efter all turbulens. En del av mig önskar nästan att man vunnit lite pengar eller något, så att jag med gott samvete faktiskt hade KUNNAT vara arbetslös några månader. Behöver tid på mig att fundera på vad f..n jag vill och faktiskt läka mina sår o jobba upp mitt "självförtroende" igen. Detta knäckte mig rätt mycket, tyvärr.

Madde
    Din kommentar om jobbet var så skön att få. Bara att höra att någon annan vet hur sjukt där är. Tack gulliga du

• Anja 19 juli 2008

Anne

Du glömmer inte nu va... haha
    Ses imorgon.

kram kram

• Anja 19 juli 2008

Tack Anne och Gabbi för en superhärlig lunch, långfika i solen. Ni skulle se min vänstra arm. Värsta raggarbrännan!

Ser för jä..ligt ut, haha. (man skulle kunna tro att jag har körkort och har kört omkring m armen utanför rutan, verkligen! Och det gör ONT!).

Och vilka superfina magar ni har

• Anja 19 juli 2008

nu ska jag snart rusa t jobb. Idag får säljaren "krav"brevet från vår jurist. Ett krav på kompensation på 500.000 kr. Undrar hur hon tar det. Jag tänker stänga av min telefon idag. Det är ett som är säkert. Hon är så grymt obehaglig. Tänker att hennes mäklare kommer få det mycket varmt om öronen idag. Tycker verkligen synd om honom. Hon är inte lätt att ha att göra med. Håll tummarna för att detta går att sköta "någorlunda" snyggt och att det går snabbt. Skitjobbigt att lägga ner energi på sådant som egentligen är så onödigt. Om hon bara varit mer noggrann, tittat på vad hon uppgett, läst igenom ordentligt innan hon skrev på och intygade att allt stämde. Men hon är så nonchalant att det tyvärr behövde bli så här.

Är ju en massa annat oxå. Inget avloppsrör i grovköket, vattnet sprutar rakt ut på golvet!! Diskmaskinen går inte ens sätta igång, helsönder! Spisen fungerar bara 2 plattor på. Det mesta sitter löst överallt, inga telefonjack utan trådarna hängde rakt ut från väggen??? osv osv

För att inte tala om städningen, urk och att dom inte ens rensat ur kylskåpet. Där stod ju maten kvar så VI fick slänga den!

Sedan är det badrummet... Det är sååå uselt gjort och Daniel tvivlar på att det är gjort av ett proffs. Dessa papper har vi blivit lovade utav säljaren sedan långt innan köpet gick igenom. Vi tog upp det senast vid betalningen på banken och då skulle vi få papprena de följande dagarna eftersom säljaren skulle kontakta firman som gjort om badrummet.

Kan säga en sak, ÄR inte badrummet gjort som det ska, så kommer de få kompensera oss än mera. Jag är så trött på att bli lurad och överkörd.

Grrrrrrr...

Massor av kramar till alla i det vackra vädret

• Fröken Planera

Tack själv Anja! Vilken tur att ni satt nere på stan just när jag behövde lunch-sällskap!
    Jag hann i alla fall med tåget som jag skulle och nu är jag hemma!!!!! Detta var min sista resa innan jag ska vara mammaledig!!!! Shit vad det känns bra, ska ni veta!!! Dessutom gick kursen superbra och vi fick in kunden som ger oss en hel del pengar! Det kunde inte slutat bättre!!!!

I helgen ska vi åka till Olofström så att även jag får se huset. Sååå spännande. Det nya fönstret är på plats, målaren är klar med sitt arbete (hoppas jag i alla fall) dessutom kommer köket på fredag!!! wiiiiiiii, längtar faktiskt.

Men först är det en helt vanlig arbetsdag imorgon...;-( Vi hörs!

• Anja 19 juli 2008

Gabbi

Jag tyckte oxå att det var tur att vi var på stan när du ville ha lunchsällskap Var så länge sedan vi träffades!

Härligt att slippa resa mer. Det förstår jag verkligen...

Är ju inte alls långt kvar för dig, Anne och Emma nu. Hur spännande som helst. Ser verkligen fram emot att få höra allt om era förlossningar och era bebisar sedan

Är smått avis. Men jag nämnde för Daniel häromdagen att det hade varit såååå mysigt med ett barn till. Han replikerade SUPERSNABBT "du har fått tre barn, det räcker". Suck... (DU har FÅTT, eeeh?)...

• Anja 19 juli 2008

(som att han kom och GAV dem till mig lixom) *asg*

Vet ju att han inte menade så, men ändå.

• AnneiLund

Anja....
    Har surkärringen svarat än på ert kravbrev?????? Man undrar ju liksom....
    Kram till er alla

Svar på tråden Fruar i Lund - del 3