• Anja 19 juli 2008

Fruar i Lund - del 3

Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

Hej allihop

Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

• Svar på tråden Fruar i Lund - del 3
  • Anja 19 juli 2008

Ah vi köpte via en grossistfirma, som någon snickare från något ställe där daniel jobbat, kände etc etc. Jag har ingen aning tyvärr. Är inte inblandad i det där överhuvudtaget. Tror inte vi köpt någonting i vanliga butiker som säljer till privatpersoner. Gav 200 kr/kvm. Är nog ungefär hälften av vad det kostar i butik.

• Anja 19 juli 2008

Vågar inte lova något, men jag kan fråga Daniel om han kommer träffa den där snickaren något mer och om han känner att han kan fråga honom om en tjänst till

• Anja 19 juli 2008

Nu har vi pratat med en tredje oberoende mäklare som sa att vi utan att skämmas ska begära värmekostnaden betald i 10 år och räkna med 1000 kr per månad. Han sa även att vi absolut ska kontakta en jurist då det säljaren gjort är allvarligt. Så någon som vet en bra jurist! (som inte kostar skjortan)?

Shit alltså. Ibland känns det som att man råkar ut för allt!

Håll tummarna för att det går bra!

Hej så länge...

• Fröken Planera

Håller tummaran, Anja!

• Flamora

Anja: FY så fräckt. Att man bara kan göra så. Hoppas det löser sig. Ni måste ju absolut ha rätt till ersättning.

Angående fika, så jobbar jag ju den 20 maj. E ledig den 21 och 22.... Annars får jag va med en annan gång

• Fröken Planera

Vad synd att du jobbar då, Flamora. Vi åker nämligen upp till Blekinge på kvällen den 20:e. så jag är inte hemma den 21 & 22/5

Ska vi ta en annan dag istället? Hur ser det ut för er den 15/5 på eftermiddagen? Ju fler dest roligare!

• Anja 19 juli 2008

Jag är helt ledig på fredagen, men det är jag som hämtar barnen för Daniel har annat så jag kan inte sent på eftermiddagen utan bara mitt på dagen.

Denna gången SKA jag få vara med, så det så.

• Anja 19 juli 2008

Fredagen 15/5 alltså, haha...

• Anja 19 juli 2008

Är helt slut nu. Har talat med oberoende mäklare och jurister i telefonen i två dagar nu och jag tycker att alla har olika åsikter. Det enda som är positivt är att alla iallafall är helt på det klara med att vi sak kompenseras. Däremot HUR man räknar ut det är alla oense om :-S

Vi får väl se vad som händer... Några tummar kan alltid behövas!

kram kram

• Flamora

På fredagar kan jag vara i Lund 14.17 (om jag springer till tåget ) Men ta ni den 20:e så får jag vara med en annan dag. Eller om ni som kan båda dagarna är sugna på två fikor (heter det så?? haha) så kan vi ta den 15:e oxå. Det är visserligen K:s födelsedag, men han slutar lite senare än mig så jag kan nog hinna med en latte.

Men som sagt, ta annars den 20:e så att Anja får vara med någon gång!

Svar på tråden Fruar i Lund - del 3