• Anja 19 juli 2008

Fruar i Lund - del 3

Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

Hej allihop

Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

• Svar på tråden Fruar i Lund - del 3
  • ingenjörsbruden

Grattis till radhuset!!

Jobbar du nästa onsdag, Embo??

Ska på halvvägs-UL kl 11....så vi kanske ses!!

Glad Påsk på er alla!

• Embo81
    ingenjörsbruden skrev 2009-04-08 16:33:20 följande:
    Grattis till radhuset!!Jobbar du nästa onsdag, Embo?? Ska på halvvägs-UL kl 11....så vi kanske ses!! Glad Påsk på er alla!
    Nix, jobbar mitt sista pass på sön, sen ska jag vara ledig till...tja sommaren 2010 eller så!!
  • Fröken Planera

Hej ALla!
    Embo, ju mer solen tittar fram, desto mer avundsjuk blir jag på din havandeskapspenning. Jag ska ju i alla fall jobba fram till skolavslutningen, tror jag i alla fall. Sen tar jag ut semesterdagar fram tills bebisen behagar komma ut. Åhhh vad det retar mig att jag itne kan styra datumet själv. Vill ju såååå gärna ha midsommarhelgen!!!!

Nu är vi i alla fall i Olofström och S har precis varit i huset och spikat/skruvat gipsskivor. Någon dag under helgen ska jag masa mig dig och börja måla garderoberna. Kul, va?!
    Imorgon ska jag träffa några tjejkompisar och bara sitta och njuta av allt skvaller de har att dela med sig av. Det roliga är att de båda som ordnat träffen lärde känna varann på min möhippa och har alltså aldrig träffats förut. Nu när de börjat umgås kan jag inte begripa varför jag inte sammanfört dem tidigare, de är ju precis lika underbara båda två.

Ha en riktig skön påsk allihop, nu tar jag min nyputsade kvast och drar norrut..

• Fröken Planera

Embo! Ett stort grattis till Radhuset. Jag ser verkligen fram emot träffen i uterummet!!!!
    Kan vi kanske grilla och dricka vin då åxå...?

• Flamora

Vad kul med huset, Embo. Ser också fram emot att få sitta i ert uterum Då är du snart långledig, alltså. Låter skönt!

Gabby: Vad roligt att dina två vänner har funnit varandra. Tänk så bra det kan bli ibland!

Hur är det nu med alla magar? De växter som de ska, hoppas jag.

Vi ha nyss kommit hem från Rom. Önskade ju oss presentkort på Ticket i bröllopspresent för att kunna åka dit. Var där fyra nätter och vi hade det underbart. Superhärligt väder och SÅ mycket att titta på. Fantastiskt!

Inom loppet av två veckor har jag alltså hunnit med två storstäder och ett bröllop - lite snurrig i huvudet. Tur man tog foton så jag kommer ihåg vad jag har varit med om

Hoppas ni har en trevlig påsk!

• ingenjörsbruden
    Embo81 skrev 2009-04-08 20:56:03 följande:
    Nix, jobbar mitt sista pass på sön, sen ska jag vara ledig till...tja sommaren 2010 eller så!!
    Åhh så härligt det låter!

Flamora: Låter som ni hade det ljuvligt i Rom!! Två storstäder OCH ett bröllop.....förstår att du är glad för fotona! Hade jag osså behövt!
  • Anja 19 juli 2008

hej hej allihop... ej hunnit vara inne här alls. har jobbat HELA påskhelgen (menar verkligen hela, fredag kväll + natt, lördag dag, söndag kväll + natt och måndag dag. Blir goa pengar vilket är tanken då jag tagit ledigt hela valborgshelgen pga att vi flyttar då.

Shit alltså så mkt jobb det är i nya huset. Övervåningen hinner dock bli klar innan vi flyttar in. Köket ska vi slå ut och slänga åt skogen, sen får vi ha nya kyl och frysen i matsalen så länge och ha typ vatten i dunkar *asg*. För vi får fixa köket efter att vi flyttat in.

Embo
    Vad roligt att ni hittat ett hus ni gillar och att ni fick det. Har du inga bilder man kan få se. Var är det? Grattis! Härligt med havandeskapspenning. Fattar inte hur jag kunde ha så svårt att få det med min foglossning och den tunga sjukhemsavdelning jag jobbade på, vi lyfte ju supertunga lyft dagarna i ända. Men så blev jag ju rejält skadad oxå. Kommer aldrig fatta hur det kunde få ske. Härligt att få vara ledig och bara boa och rå om sig själv och se fram emot att bebisen ska komma. Är en väldigt mysig tid på året oxå, att få ta det lugnt och bara njuta (blir kanske inte så lugnt om ni ska flytta visserligen men ändå).

Gabbi
    Är superbra att få barn på midsommarafton Var ju beräknad den dagen dessutom. Pricksäker unge min minsting. Nu kan jag förresten sms:a igen. Vet inte vad som hänt m min telefon. Måste nog lämna in den. Den lever sitt eget liv.

Flamora
    Oj så mycket ni hunnit med. Låter underbart. Ni har inte oxå passat på att göra bebis nu då Jag menar, för att följa trenden här inne Låter ljuvligt med italien. Jag betalade nu ikväll av de resterande 18.000 som var kvar på vår resa. Mindre än två månader kvar nu. Skönt!

Har förresten börjat på VV nu i april och har gått ner 3 kg hittills. Känns så bra. Ingen annan diet, varken pulver eller GI eller något annat jag testat har ju funkat. Händer lixom inget och jag ger upp. Händer det något så går man upp dom igen för att man inte kan hålla kvar vid en sådan diet. Så galet egentligen!.

Nu har jag framtidsperspektiv och hoppas komma i mina underbara gamla lee-jeans med 28 i midjan till nästa sommar. Är 35 kg jag ska gå ner för att bli "mitt gamla jag". Längtar mig tokig. Men det känns faktiskt för första gången MÖJLIGT. Detta är ju en livstil som GÅR att leva med och trivas med. Man får ju äta och kan välja livsmedel som gör att man kan äta MER och spara points så man kan unna sig något gott då och då. Var inte så svårt att komma in i tänket som jag trodde.

Men jag ska erkänna att jag var uppe och vände på 99 kg för tre veckor sedan och fick panik. Tänkte att ETT KILO till så kommer jag för första gången i mitt liv att ha en TRESIFFRIG vikt och jag fixade inte tanken på det. (Vägde 79 på bröllopsdagen) Så det känns skönt att ha kommit igång. Har ju inte trivts med mig själv på så många år nu men är ju SMAL inuti, i mitt huvud, så jag har lixom inte "fått mig själv att gå ihop" på nåt sätt.

Min idealvikt ligger runt 60 kg och där ska jag hamna igen, så det så.

Detta blev en massa babblande, men jag har ju inte varit inne här på så länge så jag måste ju få ur mig allt. haha

En av mina bästa väninnor fick förresten sin bebis den 4 april, på min Emils födelsedag, haha. Inte nog med det, bebisens pappa fyller oxå den dagen, så han blev pappa på sin egen födelsedag. Fattar inte hur man lyckas. Vad är oddsen

Ska hem till dem imorgon och snusa på den lille gossen. Underbart... En liten goding på drygt 4 kg och 54 cm och mamman som är så liten. Han kunde ej sjunka ner så det blev kejsarsnitt när dom insåg det. Men allt gick bra. Härligt.

Har köpt så mycket fiiiina kläder t honom. Hur kul är det inte, men ack vad flickläderna är fina. Myyyycket finare. Orättvist tycker jag

Min allra bästa väninna, en av mina toastmistresses ska ha barn i september oxå. Hon har två pojkar så jag hoppas sååå på att hon ska få en tjej så att jag får shoppa flickkläder

bla bla bla bla bla...

Nu ska jag deklarera och betala vår mallorcaresa. Om lite mindre än två månader åker vi. Ska bli så underbart.

kram kram

• Anja 19 juli 2008

Haha så knäppt det blev. Försökte skicka inlägget för en timme sen men det gick ej. Så ändrade jag lite i det och skrev in att jag betalat vår resa. Mindes inte att jag alls skrivit något om den, men nu ser jag att jag längst ner skrivit att jag SKULLE betala den *asg*. Jag är alltså INTE snurrig, utan skrev vid två olika tillfällen

• Fröken Planera

BRA JOBBAT ANJA!!!!!!! Att gå med i VV,menar jag. Visst är det bra?!
    Håller tummarna att du lyckas. Det är ju en sån härlig känsla när vågen visar neråt. Bra att du satt mål till nästa sommar, för det är bra att man inte går ner för snabbt! Good Luck! Jag kommer dit i Augusti, så då ses vi!

Emma. Du kan tro att du jag avundades dig i morse när min klocka ringde. Jag hade gett vad som helst för att få ligga kvar. I helgen fick jag låna "Mot Alla Vindar"-dvd:n av mamma. Den hade jag velat ligga och titta på idag. det är alla avsnitten som gick på tv på 80-talet någon gång. Hoppas jag hinner med att se den innan barnaskriken säter igång!

• Embo81

Hej hej!

Bra jobbat Anja, håll ut, kämpa på! Häng med Gabby till Gerda!

Jaha, då var man ledig fram till bebis kommer...heter det iaf...men jag har haft fullt upp. Mäklaren kommer idag och jag har fixat och grejat här hemma som en idiot. Jobbade hela påsken, tis-sön, så allt fick fixas igår. Idag ska vi till banken, sen träffa mäklaren som säljer det vi har köpt och efter det kommer som sagt mäklaren som ska sälja vårt. Fick skruva ner bebisens säng igår och köra hem den till svärföräldrarna, vill ju att sovrummet ska se luftigt och fint ut, men måste erkänna att det kändes skumt att ta bort sängen som stod här så fint, bäddad och klar.

Har tyvärr inga bilder på huset, tänkte inte på att ta dem. Men vi ska ta foto, innan och efter vi renoverar. Vet ni hur många olika alternativ det finns av allt? Kakel, klinker, tapet, blandare, kylskåp, tumlare osv osv... Blir helt snurrig av allt som ska väljas! Inte nog med att det ska väljas, det ska vara bra saker och sen ska man ju köpa det där det är billigast med. Vi har varit runt i alla möjliga affärer i veckan och tittat och titta.

Gabby, hur har det gått för er i helgen? Blev S glad när du kom hem lite tidigare så ni kom iväg i torsdags? Haha, blev det du som körde? M är förresten go och glad igen, det har nog gått upp ett litet ljus för honom-gött! Inte klokt vad lite surande från fru Rydstav kan göra underverk!

Nä, nu ska jag iväg och hämta min man så vi kan åka till banken och skuldsätta oss rejält...hjäääällppp!

Svar på tråden Fruar i Lund - del 3