Anne
Vi fick mail från juristen i förrgår. Säljaren hade kontaktat honom och ljugit sig blå.
Bland annat sa hon att hon minsann hade, vid överlämnandet av nycklarna den 30 mars, informerat mig om att värmen INTE ingick. STOR lögn, då jag blev misstänksam först när en värmemätare som fanns i ett skåp, skulle läsas av och därför ringde lunds energi samma eftermiddag. Sedan kontaktade jag mäklaren och talade om för honom att objektsbeskrivningen var fel, varpå han kontaktade säljaren som helt blev tagen på sängen och vrålade och skrek.
Sedan har hon även sagt till juristen att hon efter detta gav oss rätten att häva köpet. STOR lögn igen. Detta har hon aldrig gjort (och vem f..n gör det när man redan fått tillträde?) Däremot HOTADE hon med att själv häva köpet (skrek hon ju åt mäklaren) och att sedan sälja dyrare till någon annan iochmed att tiderna var bättre nu än när hon sålde t oss.
Inte nog med detta, hon hävdar vidare att det är mäklaren som gjort fel. Att hon skulle gett honom de korrekta uppgifterna men att han har skrivit fel och att hon sedan inte såg detta när hon skrev på att det stämde.
Hur som helst HENNES misstag och hennes ansvar, så hur hon ska kunna svära sig fri från detta är den stora frågan, men hon försöker med alla medel.
Mäklaren har ju två underskrifter, vid två olika tillfällen där hon intygar att allt stämmer så hon har inte mkt att komma med.
Iallafall så kommer hon att bestrida detta och hon tänker "INTE kompensera oss överhuvudtaget då vi gjorde en oförskämt bra affär" (citat), hehe.
Jaaa jättebra. 1.9 miljoner när räntan låg på 5,5 procent och INGEN ville köpa stället trots att det legat ute i typ 5 månader på hemnet och månadsavgiften är på 7.000 och ALLT, precis allt här var så skruttigt och nedgånget att man knappt trodde det var sant.
Att varken spis eller diskmaskin fungerade (spisen delvis och diskmaskinen inte alls) är ju bara små bonusfel, för att inte tala om att alla telefonjack var borta och det bara stod sladdar ut från väggen och att avloppsrör saknades i vasken i grovköket så det sprutade vatten på hela golvet när man satte på kranen coh att värmepannan var helt sönderrostad och höll på att typ explodera osv.
Japp, värsta superaffären.
Kommer ha kostat oss ca 250.000 kr när vi är färdiga m alla renoveringar för att få det beboeligt.
Men visst! DÅ kommer det att vara fint och vi kommer ha vårt drömboende. Det sticker jag inte under stol med!