• Anja 19 juli 2008

Fruar i Lund - del 3

Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

Hej allihop

Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

• Svar på tråden Fruar i Lund - del 3
  • a wife to be

glömde ju skriva vad den heter

Afta med.

• labbråttan83

Jaha, det verkar som alla har vetat att jag var gravid innan jag själv visste det Min kollega och min chef på jobbet sade att de hade "sett" det på mig, öööh?? Och då menade de inte att magen är svullen...

Vill också se Gabbis bebis!! Men snart får han fler söta kompisar Nu är det verkligen inte långt kvar för dig och Anne!

Embo81 skrev 2009-06-01 15:17:04 följande:
    LabbråttanMisstänkte nästan på fikan i förra veckan att det var så att det flyttat in en liten busen även hos dig. Vad roligt jättegrattis!HedebrisGrattis grattis!Shit vad många bebisar det blir!Såg Gabbys bebis igår -han är såååååå söt så det knappt är sant. Vi funderade allvarligt på att kidnappa honom!
  • Embo81

Tror att det är något med ögonen, det lyser liksom om en när man är nygravid!

• Anja 19 juli 2008

Embo

Jag har ju inte sett dig gravid! Minns inte ens när vi sågs senast! Måste ha varit när du, jag och Gabbi fikade på Espresso House?? Eller?

En hel graviditet har iallafall gått sedan jag såg dig. Har du inga härliga magbilder man kan få se. Kan precis tänka mig hur fin du är

Har ju sett Gabbis och Annes vackra magar.

Nu antar jag att du räknar ner dagarna. Visst var det den 7.e för både dig och Anne. Kanske blir en nationaldagsbebis Ganska sjysst att alltid veta att man är ledig på sin födelsedag

kram kram

Anja

• Flamora

Men guuuud vad det har hänt en massa nu när jag inte har varit här inne och läst på ett tag.

Gabbi: Bebis redan? Stort grattis! Ser fram emot att få se bilder på (och träffa) den lille.

Och grattis till alla gravida! Snart är det väl bara jag kvar, hehe.

Anja: Vad jobbigt att lilltjejen inte blir frist. Hoppas ni kan få svar på vad det är och att hon blir bra till ni åker!

Betygssättning i full gång här, pust! Bara 1,5 vecka kvar!!!

Väntar med spänning på övriga bebisar

• Embo81

Anja

Nä, du har ju inte sett min mage! Och snart (förhoppingsvis) är den borta! Kommer inte ihåg när vi såg senast, trodde ju att du skulle vara med när vi träffades senast.

Flamora
    haha, japp nu är det nästan bara du kvar, inget du känner att du vill berätta för oss Vad gott att du bara har 1½ vecka kvar på jobbet, men jag kan tänka mig att du har upp över öronen att pyssla med just nu. Var rädd om dig!

• Fröken Planera

Hej Alla!
    Grattis Hedebris och Labbråttan!!! Vad kul! Ni har verkligen något fantastiskt framför er!(Efter förlossningen alltså)

Ja ni, Världens finaste Adrian har flyttat ut ur min mage och in hos oss i lagenheten. Kevin är världens stoltaste storebror, SOnny världens stoltaste pappa och jag kan bara inte fatta att detta är sant! Mina pojkar är helt fantastiska.

Adrian ville ut tidigt och fort som fanken. Allt gick så fort så att det tog faktiskt några dagar innan jag förstod att det hänt.

Bebisen och de andra killarna mår hur bra som helst. Jag har däremot fått lite problem efter förlossningen.
    Eftersom förlossningen gick så fort, så hände något med mitt bäcken så att det flyttade sig. Jag hade tur och fick komma till sjukgymnast redan igår och hon tror att hon kan hjälpa mig att bli bättre, men det tar MINST en månad!!! Och jag får inte ens lämna soffan utan mina kryckor.
    Så mina härliga långpromenader med vagnen får vänta till senare i sommar.
    Har ni vägarna förbi Fäladen är ni välkomna att titta in... Jag sitter förmodligen ändå bara i soffan och glor(På Adrian)..
    Jag kan ju inte ens ta mig ner till stan och shoppa upp de stackars slantarna man har kvar...;-(

• AnneiLund

Hej på er alla och HEJ Gabbi!!!
    Jag blev ju sjuk för ett tag sedan och kunde tyvärrinte ta mig till Fäladen, men nu är jag frisk (2 dagar över tiden och svinsur, men frisk i övrigt!) och hälsar gärna på!

Hoppas det är bra med alla er andra, gravida som ickegravida!!!
    Inga andra bebisar på G?

Anja, snart åker ni, ha en underbar resa och jag lita på att det blir bilder på din blogg att gotta sig i.

Stora kramar till er alla

• Flamora

Gabby: Vad jobbigt det låter. Nä, jag tror att jag väntar ett tag med det där Så, inga bebisar på g här, inte.

Sitter här på jobb nu. Lärarmiddag ikväll. Snart ska finkläderna på och det ska övas sång som vi har skrivit till niorna. Vi = vår idrottslärare. Hon har skrivit en superbra text till 800 grader. (800 gånger har vi tjatat på er, har vi gnatat på er.. )

Hoppas allt är bra med er. Anne och Embo, hoppas att det händer nåt snart så att ni slipper gå och vänta!

• Flamora

Här inne händer det ju ingenting! Nyfiken på bebisarna....

Svar på tråden Fruar i Lund - del 3