• Anja 19 juli 2008

Fruar i Lund - del 3

Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

Hej allihop

Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

• Svar på tråden Fruar i Lund - del 3
  • Jen82

Anja: Vilket sätt av din chef:(:(:(
    Jag är oxå nära las och ja jag vet inte hur de kommer att gå heller.... Hörde inget idag o idag var de stora datumet.... Men iofs e jag hemma förkyld..

Fika den 15e? Fredag denna veckan??
    Jag kan inte ska vara chaufför päronen kommer hem från solsemster o jag slutar kl 17.00.

Hoppas de kommer fler fika dagar.

Kramar Jenny

• labbråttan83

Vad tråkigt Anja!!! Jag vet ju VERKLIGEN hur din chef kan lova en sak en dag och nästa dag så är det bortglömt eller ändrat. Det är inte bara du som känner sig lurad även om detta gäller betydligt större saker. Suck.

Jag kommer när jag kommer till cafeet så får jag hoppas att någon är kvar Ska förhoppningsvis hinna dit till 16. Vi ses då!

Anja 19 juli 2008 skrev 2009-05-12 17:54:57 följande:

Gaaaaah fasen oxå, blir ju alltid så här. Snyft.Äntligen internet igen och än en gång så blir mitt fikaförslag förlagt på en tid då jag inte kan. Jag ger upp banne mig.Fika ni. Jag är ändå inget roligt sällskap just nu. Blivit lurad av min chef som lovat mig ett vik på ett år. Kom t jobb i onsdags och fick reda på att en annan tjej, som inte är lika nära LAS som jag, fått viket. Är så jä..la arg o besviken och RASANDE och arbetslös from 17 augusti.Så ursäkta mitt utbrott. Hade bara sett fram emot att få vara med den här gången.kram
  • ingenjörsbruden

Hej tjejer

Anja: Fy fasen vilket rötägg till chef....blir riktigt förbannad när jag läste ditt inlägg. *MORRRR*
    Det är ju det sista ni ska behöva oroa er för nu osså...suck!
    Hoppas att du hittar något nytt o MKT BÄTTRE snart. *håller tummen för dig*

Ang fika på fredag.....kan inte... .....har fullt upp på jobbet o sen föräldragruppsträffar (=mindre tid på jobbet vilket ger lika mkt jobb men mindre tid) o mitt i allt våra husplaner...byggsamråd o tjafsig stadsarkitekt (morrr skulle lätt stoppa upp de ändringar HON TYCKER (dvs inga lagstödda ändr) dit solen aldrig lyser....morrrr) Men nåja....det löser sig.
    Tur att magen växer av sig själv...hahahhaha! Den sprallar runt för fulla muggar där inne!
    Barnvagn är beställd....Emmaljunga Edge Pro titan...var inne på helsvart....men den blev för enformig.....så ja..det pinnar på här för fulla muggar.

Hoppas att ni får en supermysig fika!

• Anja 19 juli 2008

Tack söta ni...

Madde, ja du har ju insideinfo om henne. Det är helt sjukt verkligen. Är ju inte någon som kan känna sig trygg och det smittar av sig på alla. En massa underliga regler och skitsnack bakom ryggen. Blä och fy fasen.

Jen82
    Åh men då får du kanske en tjänst snart Härligt. Håller tummarna. Blir definitivt fler fikadagar

Ingenjörsbruden
    Ja man blir verkligen arg! Härligt med växande sprattlande mage (inte sprattlande mage då alltså, utan bebis, haha). Härligt med beställd vagn. Minns hur kul allt det där var

Låter jobbigt med stadsarkitekt som har för många åsikter.

• Anja 19 juli 2008

Shit tjejer. Daniel hämtade idag hem en massa post från de som köpt vår gamla bostad. Där låg bland annat ett brev från vår jurist i tvisten med vår säljare! En kopia på det kravbrev han har skickat till henne. Vi har inte kommit överens om några summor utan han skulle göra en beräkning och sedan skicka t henne. Säger bara att jag INTE hade velat vara hon just nu! Men å andra sidan har hon satt sig i denna sitsen själv.

Nu måste jag sova. Jobbar imorgon och sedan LEDIG I FYRA HELA HÄRLIGA dagar! Sååå skönt.

Idag satte vi upp tre garderober. De blev skitfina. Valde högglansluckor faktiskt och det blev superfräscht. Men fem garderober för 9.300 kr. Helt galet! Vanliga vita garderober m hyllplan, stång och trådbackar (22 trådbackar allt som allt, var det som kostade mest).

• AnneiLund

Men GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD

Jag har missat att det blev en ny tråd, jag har gått in på en gammal och tänkt "nähä......ingen här" ASGARV!!!

Jag är inte dööööd
    Jag lever men jag har inbland önskat att jag nästan vore det. Ja ni vet ju hur min graviditet har varit.
    Men NU är jag lite bättre och ser fram emot fika i morgon. VAR?????
    Jag ska som sagt träffa Anja först och får sen lite sittsår men väntar in er andra sedan. VAR OCH NÄR??

Kram

• Embo81

vi kommer att träffas på det italienska cafeet som ligger vid Lundagård, 1530. Vet dock inte när Anja kommer dit.

See ya!

• AnneiLund

Ett Italienskt café vid Lundagård.....ehhhhh....det där Mando eller Mondo eller vad det nu heter?

• Flamora

Anne: Mellan Konditori Lundagård och Café Mondo (som ligger på hörnet mot stadsbiblioteket), skrev Gabby i ett inlägg tidigare.

Ses imorgon!

• Fröken Planera

Tjena tjejer!!! Idag är det den stora fikadagen!!! Vad kul att träffas igen!!! Mina föräldrar ringde och sa att de skulle titta in i eftermiddag, eftersom de hade något ärende i Malmö. Men tji fick de!!! Jag sa att jag skulle på tjejfika på stan, så de får minsann köra de milen en annan gång!

Anne!!!! Kul att ha dig tillbaka. Du kan tro att jag tänkt mycket på dig och undrat hur du mår.

Anja! Jag hoppas innerligt att det löser sig för dig/er med alla tråkigheter som hopar sig hela tiden.

Svar på tråden Fruar i Lund - del 3