• Anja 19 juli 2008

Fruar i Lund - del 3

Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

Hej allihop

Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

• Svar på tråden Fruar i Lund - del 3
  • labbråttan83

Jag också!! Har det inte kommit ut flera???

Hoppas det känns bättre snart Gabby och att sjukgymnastiken hjälper. Det låter inget kul alls Tur att du har en söt bebis att titta på!

• Jen82

Hej på er.
    Hedebris :) Jag anade vad som fattades dig LOL

Här är det ingen bebisverkstad,ännu.

Grattis till alla er andra.

Flamora vi verkar vara de enda nu.

Jobb:
    Ja jag fick stanna men på helt annat jobb...... men jag får ta de iallafall, pengar liksom.
    En termin till, men jag borde bli lasad i början av nästa år.
    Men jag vet inte.

Kramar på er alla

• Hedebris

hehe :D japp.. så kan det vara, men det är lite hemligt än så länge..

• AnneiLund

Här har det banne mig inte kommit ngt barn än....10 dagar över tiden och inte en bebis i sikte...det är sååååå fuskigt och orättvist. Hörde från säkra källor att Emma ligger på förlossningen idag, tror att hon blir igångsatt...men inte säker, hon får berätta själv sen när hon kan.

Åhhhh
    Har verkligen provat ALLT för att den lilla ska komma ut men det verkar inte gå någe vidare bra!
    Suck

Hoppas att det är bra med alla er andra
    Själv är jag lite frånvarande...känns som om hela livet bara sitter och pausar just nu i väntan på bebisen!
    Håll tummarna för mig

Vill ha min bebis NU!!!!

Stor kram till er alla

• Jen82

Lycka till Anne.
    Hoppas lillan kommer på fredag. Min makes födelsedag.
    KRAMAR

• Fröken Planera

Hej på er!

Nu har jag tröttnat på att bara sitta i soffan och glo, så vi bestämde oss för att åka till Olofström och fira midsommar här istället.
    shit vad jag är trött på att ha ont. Men det börjar lätta lite nu, så jag ser ljuset i tunneln..
    Lille Adrian har ju knappt varit ute i friska luften, stackaren, så nu har vi vagnen med oss till Blekinge så att mormor och moster kan ta med honom på långpromenader och han är redan fullbokad! Han ska väl på turné till hela släkten kan jag tro..

Anne! Jag är helt övertygad om att du får en midsommatjej idag! Hör av dig!

Glad midsommar allihop!

• Hedebris

och emma har fått en liten nu den 16:de

grattis till dig emma :D

• AnneiLund

Glad midsommar på er alla!!!
    Midsommarafton idag men ingen bebis.....än så länge i allafall.

Gabbi, bra beslut att sticka till Blekinge!!! Man blir ju knas att bara sitta hemma. Låt dig bli väl uppassad..

Stor kram till er alla och för GUDS SKULL håll era tummar, jag blir galen!

• Jen82

Grattis Emma.

Anne hoppas din lilla kommer imorgon då :)

Många kramar

• Embo81

Nu är han äntligen här, vår fina lilla Axel. Han kom i tisdags, 16e, kl 23.51. 3440 g och 52 cm. Vi mår alla bra och han är så fin!!!!

• Flamora

Åh, stort grattis Emma! SKönt att ni alla mår bra.

Anne: Hoppas att du också har din bebbe i famnen snart!

Nu åker vi snart iväg, så jag kommer inte att vara här på ett tag Ni får ha det så bra!

Kram på er

• Anja 19 juli 2008

Hej hej

Hemma efter en vecka på supervarma Mallorca. Vi lyckades pricka in att komma den varmaste dagen hittills på sommaren och det höll i sig hela veckan. Öborna sa att det var juli-augustivärme. Vi har haft mellan 35-45 grader i skuggan. Nästan FÖR bra. Vissa dagar orkade man inte annat än dricka, äta glass och bada (oj så jobbigt och hemskt det lät, hehe).

Nu ska jag läsa ikapp här inne.

Såg på FB att du fått din son Emma. Underbart! Stort stort grattis Vill supergärna höra om din förlossning ifall du orkar berätta.

kramar

Anja

• Anja 19 juli 2008

Anne

Du får säga till din lilla dotter på skarpen att nu är det verkligen dags

• Anja 19 juli 2008

Bilder från resan finns förresten i bloggen. Har inte hunnit uppdatera med alla bilder än. Men från dag 1-4 har jag lagt in.

Dag 5-8 kommer snarast!

Har lagt in betydligt flera på resdagboken.se. Heter där AnjaG74 om ni vill söka. Det är alltså inte Korsikaresan där, utan Alcudiaresan

Hej så länge...

• Fröken Planera

Hej på er! Hoppas ni haft en skön midsommar allihop! Vi fick den midsommar som Kevin önskade. Han ville så gärna ha hela paketet med landet, långbord, sill, midsommarstång osv osv. Han fick rubbet. Själv satt jag mest och tittade på. Det är inte klokt vad man offrar sig för sina barn.. Men visst hade jag det trevligt, mycket bätte än att sitta i soffan och ha ont. (Man kan ju lika gärna ha ont i fyllesällskap )

Anja, vad kul att resan till Mallis var bra. Det vore ju för jäkligt att ha pissigt väder när man äntligen åker iväg..

Emma. Jag tittar in till dig i veckan. Måste ju bara se lille Axel Live!!! Har ni fått in rutinerna??
    Här funkar det hur bra som helst. Men från det att jag parkerar bilen i Blekinge så försvinner rätten till mina barn, har jag märkt. Just nu är Kevin hos mormor och morfar medan Adrian är ute på långpromenad med moster. själv så sitter jsag här och har mer ont än vanligt. Har slarvat med kryckorna i några dagar.. Åååååååå vad jag längtar tills jag kan ta med min lille prins på promenader.

Anne1 Hur 17 går det för dig???? Har Alva tittat ut än??? Jag hoppas verkligen att de inte sätter igång dig, utan att Alva tar sitt förnuft till fånga.. Väntar på rapport från dig!

Flamora, din gottegris, du bara reser och reser... Låter underbart.

• AnneiLund

Rapport från den envisa ungens mamma!!!!

Hej tjejer

Nu är det 14 dagar över tiden här och jag lovar er.-....det GÅR att hålla sig för skratt.
    Ska på överburenhetskontroll i morgon....FYYYY FAAAAAN
    Vill INTE bli igångsatt!!!
    Men jag vill också verkligen föda mitt barn nu
    Nojjar mig att hon ska vara död ock så vidare...
    Ja ni märker...det är nog bäst att jag får mitt barn SNART!

Jag gör allt som kan tänkas för att hon ska komma ut men den lilla skitungen verkar trivas sååå bra i sin lilla lilla enrummare!

Jag måste få veta....HUR ser slemproppen ut?
    Är den lite gul?
    Förlåt om det är äckligt av mig, men jag behöver veta? Är den klar som en manet eller så?
    Ja hur ser den ut?

Berätta!

Kraaaam

• labbråttan83

Grattis Emma!!! Vilka fina namn ni alla valt!

Håller alla tummar jag kan för att Alva ska titta ut idag men tyvärr har jag INGEN aning hur en slampropp ser ut ...

Flamora: ha det riktigt bra nu i USA (för det var väl dit ni skulle) och en riktigt härlig bröllopsdag!
    Själv firade vi med middag på restaurang och Terminator-Salvation Romantiskt så det förslår

Kul att ni hade det så skönt Anja, ska titta på bilderna när jag får tid. Vill också ha semster NU!

• AnneiLund

Hej alla mina tjejer!

Skriver det här och inte på Facebook, det blir sånt stå hej då....
    Men vi ska föda barn SENAST i morgon.
    Lilla Alva har så lite fostervatten att de ska sätta igång mig i morgon bitti. Visst, jag grät en tår eller två, för jag ville ju inte bli igångsatt, men jag vill ju så klart inte heller att hon ska ligga där inne och bli skrynklig som ett gammalt lakan.
    De kände även på min livmodertapp för att ge mig en hint om hur förlossningen kan bli i morgon...och det visade sig att tappen är mjuk, har krympt men över 50 % och att jag var öppen 2 cm utan att veta om det!! Och det känns ju superroligt, mkt bättre än om tappen skulle vara stenhård och jag var 100 % försluten Så jag tröstar mig med det i allafall, och sedan jag var på besöket i morse så har jag fått värkar, inte så smärtsamma men de kommer var 5 - 7:e minut...så om jag har en jäkla tur så kanske jag inte ens behöver bli igångsatt...hoppas kan man ju alltid va?

Flamora, ha det så fantastiskt i USA, jag är riktigt avis!!

LAbbråttan grattis till bröllopsdagen, sammanföll inte den med ngn stor tenta eller nått? Ja jag hoppas ju så klart att även den gick bra!

Till alla er andra, ha det superbäst och har ni Facebook så kommer jag uppdatera min status n'r jag vet mer.

Kram

• Embo81

Anne

Låter ju som om du är på g att komma igång av dig själv -håller tummarna! Men varför är du så rädd för att bli igångsatt? Du har ju fött barn innan, så det ska ju inte vara några problem. Slemproppen ser ut som en, ursäkta uttrycket, rejäl snordalk, kan vara lite blodstrimmor i den. Tänker på dig idag!

• ingenjörsbruden

Grattis Emma!! Skönt att allt gått bra!

Måste fråga....har ni diskuterat ihop att era bebisar skulle heta ngt på A?

Anne: Lycka till idag o i morgon! Verkar som att det är på g ju....håller tummen o tänker på dig!

Gabbi: Det låter som ett rätt mysigt midsommarfirande förutom ditt onda.

Flamora: Ha det så bra i Staterna!

Anja: Vilken semester!!! Guuud så varmt!! Ja då frös väl inte barnen när det badade i allafall?! Hur är det med dotterns örononda? Helt borta?

Madde: Middag o film...är ju perfekt!

Svar på tråden Fruar i Lund - del 3