• Ore

Livets stora och små frågor

Skulle Livia vara ett "tacky" namn? Hmm...

Namn som jag har svårt för (kan tycka är litet tacky) är sådana som Harley, River, Mercedes, Ferrari, Phoenix och liknande... Åtminstonde på barn med två svenska föräldrar.

Tack för input om trappa, ska ta ytterligare en diskussion med maken ikväll, så får vi se om vi kan komma överens om något.

• Ore

Halloj!

Kul att höra från FruLlan! Kan tänka mig att det har varit jobbigt och mycket känslor. Även om du tycker det är hemskt det första du sa när Roffe fötts, så är det ju så väl att Roffe ändå inte förstår dig. Och det är säkert som maken säger, att du tar hand om honom bra och kärleksfullt, och det märker han nog mer av! Och när han blir större så har du och psykologen jobbat er igenom bakomliggande orsaker. Hur som helst, hatten av för din fantastiska inställning - det är inte alla som orkar ta tag i sina problem på det sättet du gör. Grymt imponerande!!!

Tönt: Kul att ha dig här, skriv så mycket eller litet du vill, men jag vill jättegärna se fler hundvalpsbilder så småningom!!!

Hmm, var säkert något mer jag tänkte skriva... Vad (hade inget anteckningsblock framme )

• Ore

På avdelning ego, underkategori betydligt mindre viktigt, så tror jag att vi någon gång framemot midnatt efter långa (men trevliga) förhandlingar har enats om en trappa... Inte nummer ett (maken kom faktiskt med ett avgörande argument när han undrade om det skulle bli så snyggt med vangbräda bara på ena sidan när den gick ut från väggen i L:et där nere...). Så nu har jag (vi) siktat in oss på en trappa som ser ut ungefär såhär. www.atab-trappan.se/data/objects/6/387/P1300271_1280.jpg
    Vitt undertill, ekfärgade steg, vi ska dock ha liggande "ribbor" under handledarna...

• Ore

Japp, jag har valt tvätt/tork... Jag valde faktiskt bort Miele, de var ok men inte bäst just på tvätt/tork ansågs det i lokala elvaruhandeln... Det blir Husqvarna för oss, Mästertvätt Exklusiv eller Perfektion tror jag den hette som jag valde. Kan rota fram en länk sedan... Cylinda hade också bra kritik, men jag fastnade för Husqvarna i alla fall... Torktumlare gick jag på en väldigt energisnål Husqvarnavariant.

• Ore

Tinga: Jag kan inte erbjuda något annat än sympati, utan erfarenhet att lägga bakom...

Håller tummarna för att det vänder - SNART!!! Det har ni förtjänat, flera gånger om känns det som...

• Ore

Am: Såna är prinsessorna nu för tiden Min kollega nämnde något om en bok om prinsessor som hon hade, där prinsessorna både kunde ha fina klänningar och själva slåss mot drakarna... Måste försöka kolla vad den hette, till mina systerdöttrar.

• Ore

Visst, sjutton, det var ju det jag glömde kommentera i morses...

Vickan: Ohyggligt tråkigt att du spyr och mår illa så mycket. Kolla med BM på måndag om BS tips, lergigan. Så inte hela semestern blir förstörd... På plussidan, så verkar ju graviditeten vara rejält igång, och allt illamående tyder ju på att bebben börjat växa som den ska och borrat fast sig ordentligt i din livmoder... Klen tröst kanske, men ändå liiiitet. Förhoppningsvis går det över SENAST om några veckor...

• Ore

Sitter också och väntar på att det värsta ska regna över, och de fruktansvärda åskknallarna får gärna dra bort de också!

Har dock gett upp jobbandet för dagen Har snokat efter litet saker inför en möhippa, vågar inte skriva så mycket eftersom den blivande bruden i fråga finns här på BT och vet att jag skriver i en tråd här...

Koko: Låter som att tvättmaskinsdiskussionen inte går något vidare... Själv skulle jag inte köpa en begagnad tvättmaskin om jag har råd med en ny. Dels så har det med driftskostnad att göra, de senaste åren har det hänt väldigt mycket både med elförbrukning och vattenförbrukning. Och det är också sådant som kostar i längden! Sedan vet man ju aldrig hur länge de håller... Man kan köpa en maskin, som håller en månad och sedan måste repareras för dyra pengar eller skrotas.

Sweet: Hoppas att situationen med chefen löser sig, och att lilltjejens sömn ordnar till sig. Är det väldigt varmt hos er nu? Det kan ju i så fall störa sömnen...

• Ore

Vickan: Apropå gratulationer, jag kan konstatera att jag och en av mina bästa vänner har HELT olika syn angående vad man berättar och när. Jag hade ingen som helst lust att låta alla kompisar veta exakt när vi tänkte försöka få barn. Hon talade glatt om när hon tänkt kasta p-pillren... Däremot så hade jag inga problem att tala om ganska tidigt att jag var gravid, för hade jag fått mf hade jag nog gärna velat kunna prata om det med mina kompisar. Men hon var absolut bestämd att inte tala om att hon var gravid förrän i vecka 13, då värsta mf-risken är över. Med följden att alla istället spekulerade och undrade, eftersom vi visste att hon kunde vara gravid? Jaja, alla gör olika Men hon förklarade sitt ljumma grattis när jag berättade att jag var gravid, med att hon inte ville gratulera om det ändå blev missfall sedan... Litet märkligt kan jag tycka, men men...

Svar på tråden Livets stora och små frågor