• Ore

Livets stora och små frågor

Eftersom jag vet vart du bor Vickan, så ska jag hojta till när jag har vägarna förbi någon gång... Har en kompis som bor på samma ort, och en syster som bor en bit norr om dig...

• Ore

MrsB: Hur har det gått med maken efter "svimningen", har de hittat någon rimlig orsak?

Och hur har det gått med rapporten/analysen som du fick rest på?

• Ore

Tinga: Vet inte om det fortfarande finns kvar, eller heter något annat, men som mjölproteinfri välling fick mitt syskonbarn Nutramigen. Detta var dock för tio år sedan. Vi andra tyckte det var rätt så otäck lukt och smak på det, men han gillade det. Och när mjölkproteinallergin senare växte bort var det stört omöjligt att byta välling

Smart förresten att säga fula saker med mild röst

Tvättmaskiner: Jaså, både Cylinda och Miele var bättre än Electrolux/Husqvarna? Hmm, får kanske överväga mina val då. Tyvärr tycker jag inte om mammas och pappas Cylinda, så även om jag hört bra saker om dem så tar det emot...

Orgasmnatt missade jag totalt... Får kompensera det någon annan gång istället

• Ore

Sådär, ikapp.

EA: Surt med tant, men förhoppningsvis så kickar aku-effekten igång snaaaart och hjälper till, så det blir din tur...

• Ore

Haha, då kanske de hade dålig marginal på Miele alltså Nåja, jag håller nog fast vid mitt val.

Apropå köa hushållsgrejer, har jag berättat hur mina svärföräldrar köpte spis? Min svärfar beställde våra elprylar till köket åt oss, men när de kom var inte spisen beställd, och hade precis slutat tillverkas. Men det fanns några kvar i sortimentet, och vi tog en sådan. När den kom hem så kollade han på den så att den inte var skadad eller så, konstaterade att en sån spis såg ju rätt bra ut, och beställde en likadan hem till sig Han visste dock att hans fru inte skulle ha några som helst problem med det tillvägagångssättet

• Ore

Blivande fru L: KRAM!!! Sånt är INTE roligt (och jag vet litet hur det är, gick upp på kontoret och grät efter att en kollega berättat att hon var gravid, och då hade jag ändå inte försökt så värst länge...)

Bryt ihop och kom igen, brukar en kompis till mig säga. Lättare sagt än gjort, men jag tolkar det som att det är ok att må dåligt eller vara ledsen över något, men till slut får man rycka upp sig.

Även om det inte hjälper "avundsjukan" så hade ni väl planen att köra "au naturel" över sommaren efter den mirakulösa återhämtningen av makens simmare... Och sommaren är ju inte slut riktigt än

Fortsätter hålla tummarna!!!

• Ore

Härligt med bra KUB-siffror BS!

Vickan: Jag har, efter låååång tids funderande på om det är snyggt på mig eller inte, inhandlat ett par tights (gråa, jättesköna, 98 kr på HM), och kombinerar detta just nu med mammajeanskjol, eller med tunika. Tunikor köpte jag också på HM faktiskt, en turkos som jag köpte i våras, och så fyndade jag en likadan fast lila igår på rean. Skuren under bysten, med knytband där. Jätteskön!

Bellabelt (eller belly belt) finns också på HM, tvåpack - en svart och en vit - för 129 kr. Jag köpte dem för att kunna fortsätta ha mina tröjor, insåg att de flesta av mina tröjor är ganska korta, men tyckte det var bättre att kunna ha mina gamla och sedan köpa nya om de tappar formen, än att köpa en massa speciella gravid-tröjor...

Och det var nog allt jag handlat på HM under hela våren, inte där jag brukar handla mest i övrigt, men men...

• Ore

Snaily: Hoppas det blir en hyfsat trevlig dag i skärgården. Spottings till trots...

Snorkfröken: Mysigt med katt! Hoppas att jag har lyckats övertyga maken om att skaffa katt till nästa sommar...

• Ore

Vickan: Jag kan än så länge ha vanliga tights i min vanliga storlek till min "kula". Funkar superbra med ballerinaskorna till Nu har jag inga problem med tryck mot magen på det sättet, men jag tycker tightsen är jättebekväma! Har tänkt att kunna överleva hela hösten på ett par mammajeans, två kjolar och några tunikor. Så mycket tights/heltäckande strumpbyxor lär det nog bli

Svar på tråden Livets stora och små frågor