• Ore

Livets stora och små frågor

Tinga: Skönt att de i alla fall har någon teori kring vad det kan vara, och litet åtgärder planerade. Hoppas nu att det hjälper!!!

AM: Tror också att jag skulle bli enda användaren av en bärsjal här hemma, så jag har också spanat litet på bärselar. Har också hittat denna: www.edenbaby.se/catalog.php som verkar funka bättre än ergobaby till nyfödingar, om jag fattat det hela rätt. Men ändå funka fram tills de är ganska stora... Men jag har inte bestämt mig, men jag kommer definitivt vilja ha en bärsele, så att pyret kan följa med ut i skogen, där jag inte tror att en enda vagn kommer kunna ta sig fram...

• Ore

AM: Jag tror att din så kallade mammamage mest är små "sviter" efter snittet... Särskilt om den är ganska fast

Telis: Det kommer helt säkert bli en underbar resa, men det är ju synd att du inte är lika sugen på den längre. Å andra sidan, så kanske det är jättebra att inte ha en massa förväntningar på resan i förhand, då kan det ju verkligen bli mycket bättre än du räknat med!

• Ore

Nä, nu ska jag ta tag i städandet här. Får kompisar på besök imorgon, mormor kommer idag, så nu börjar det närma sig panikstädningsläget... Ska dock INTE belamra "förvaringsrummet" mer efter att jag röjde hjälpligt där igår...

• Ore

BS: Får hoppas att du inte har sådan otur att du får TVÅ barn som är så besvärliga.

Frejis: Behöver man något annat än spjälsäng...? Hmm, min syster har haft sina i spjälsäng direkt. Har lagt massa filtar för att "dela av den" en bit om det har varit stort för dem. Men annars har de sovit i spjälsäng direkt, och i vagnen om de varit någon annanstans. Har tänkt göra likadant.

• Ore

Sweet: Babyslingen såg ju inte så dum ut den heller... Nätter med avbruten sömn låter ju inget vidare. Har dock inga konkreta råd att ge, tyckte dock att det lät bra som min kollega berättade. De hade en madrass i närheten av barnsängen, som de kunde lägga på golvet och sova en del av natten (eller hela, om det råkade bli så) där. Visst var det inte det mest bekväma, men å andra sidan så kommer barnen aldrig upp till dem på nätterna, vilket senare har gett dem många nätters helt ostörd sömn, och (misstänker jag) även möjlighet till andra ostörda aktiviteter i sängen

Telis: Televinken är ju helt bedårande!!!

Nu: Googla och se om det går att ta reda på om man bör ta bort det gamla tyget när man ska klä om en stolsdyna eller inte. Annars är det bara att vänta på häftpistolen...

• Ore

Passionsblomman: Häftigt med husköp, ev nytt jobb och grejer! Mycket på en gång, vore ju skoj om det toppades av en graviditet också

Behöver nog lära mig om lindning också, låter praktiskt...

Ska nu spana in Manducan litet snabbt, sedan fortsätta med "städningen" (som just nu har kommit till stadiet häfta på det nya tyget på stolsdynan, vilket är mycket roligare än att ta hand om röran som blivit när jag försöker städa undan efter tömd utflyttad möbel och halvutrensat garderobsrum...)

• Ore

Ja just det, ha en SUPERHÄRLIG resa, Lappis!

• Ore

Åter här efter att ha haft kompisar på besök sedan torsdagskvällen...

Passionsblomman: Attsingens att inte allt gick vägen... Fortsätter hålla tummarna för huset och makens jobb!

Lapinette: Låter som att ni har jättehärligt på semestern, NJUT! (Det är du väl värd!)

Tinga: Hoppas att det VAR en vändning för Piff och hans kräkningar.

Snaily: Ser också gärna mer korvfoton

Snork: En handväska till!!! Coolt med så många fina väskor

Muggles: Tur att handväskan kom tillrätta, och skicka hit huslänken - jag vill se!

Vänner: Känner igen listan till fullo, och jag är glad att det inte är mer att tänka på. Och kanske skulle plocka fram den luftorkade skinkan ur frysen. Det enda som är tråkigt är att jag inte får ha den ihop med Brieost än på ett tag...

Vickan: Du är säkert ute och tältar, men hoppas ni får en härlig vecka, och att ni har något bättre väder än det ihållande regn som det är här... Annars så får man väl vänta ut regnet genom att ligga sked och mysa Jobbigt när man ska äta bara...

Hmm, känns som att jag har glömt en massa... Läste ikapp litet igår, och resten idag, men orkade inte anteckna vad jag skulle kommentera.

Känner mig litet uppskruvad efter kompisarnas besök, som mest 5 personer här på besök. Och det ÄR en del jobb med att vara värdinna, och fixa och dona, så det är nästan litet skönt att de åkt... Fast det var jätteroligt att ha dem här!

Svar på tråden Livets stora och små frågor