• Ore

Livets stora och små frågor

koko: Nja, jag tror vi har nog med vårt eget bygge ett bra tag till. Det slog oss för några veckor sedan att det var två år sedan vi fick bygglov. I och för sig kunde vi inte göra något på två månader, eftersom den enda personen på länsstyrelsen som kunde ge oss tillstånd att skyffla jord på vår egen tomt hade semester i typ nio veckor, och ingen ersättare...

Väl sagt om att det finns många namn som orättvist nog saknas på listan, hoppas att de snart kommer få skriva upp sig där. För den här plusvågen får GÄRNA fortsätta!!!

Tinga: Glömde visst att kommentera, tråkigt att det inte blev semestern som ni tänkt er. Hoppas att Piff kryar på sig snart, och att ni hinner ge er ut en kortare sväng i alla fall!

• Ore

Instämmer i semesterstress... Blev uppringd i morses av min kiropraktor som undrade varför jag inte var där. Nej, men det är ju nästa vecka tyckte jag. Nåja, vi flyttade om min tid till i em. Därefter ringde de om den tid jag hade uppbokat, make-up rådgivning på Body shop (fick det i present). Tjejen som ska ha den är litet förkyld, så hon gav mig möjlighet att boka om. Men jag tror jag chansar

I övrigt så behöver jag snart börja operation storstädning av lägenhet. Torsdag-lördag har jag ett gäng kompisar på besök.

Och nu blev jag dessutom sugen på att baka

• Ore

Korsika skulle jag nog också valt, står betydligt högre upp på min "vill åka till"-lista än vad Kreta gör.

Hmm, undrar om maken kommer blänga på mig om jag föreslår att jag ska åka en tripp till Sevilla i september...?

Är det förresten någon som vet om galltvål funkar för fläckborttagning på sidentyg? Givetvis så fick jag en massa fläckar på nya klänningen - typiskt mig. Eller någon annan som vet? Jag körde den i handtvättsprogrammet på maskinen, med Y3-tvättmedel. Men litet fettfläckar är fortfarande kvar. Så nu funderar jag på galltvål, kemtvätt eller något annat...

• Ore

Snaily: Trist med tanten, hoppas att Pergon får litet ordning på dina cykler och att det hjälper till! (Eftersom det inte verkar funka att försöka låna ut min cykel )

AM: Aaah, det borde de ju nämnt... Nåja, om det inte är så jättenoga vart ni åker så går det säkert att hitta något bra ställe, men litet onödigt arbete att boka och sedan behöva boka om.

Lappis: Du frågade om vad galltvål var, i princip är det en slags tvål som kan användas till litet av varje. Finns i både fast och flytande form. Den innehåller oxgalla (..!) som ska vara fettlösande och bra. Och det är vad jag blev rekommenderad att göra rent mina skor med efter bröllopet, och de var i något satintyg... Så jag funderar på om inte det kan funka på sidentyg...

• Ore

Jag impulsshoppade en klocka idag, förresten... Eller, ja, den såg nästan likadan ut som den jag tittat på tidigare, i alla fall i alla väsentliga avseenden. Men kostade knappt hälften så mycket, så jag slog till Har nu shoppat hur mycket som helst de senaste veckorna, litet lustigt eftersom jag knappt handlat något alls tidigare under våren... Kanske hade ett uppdämt behov???

Har också varit och klämt och känt litet på barnvagnar, och om man nu kan bestämma sig så fort som jag har gjort så lutar det väldigt starkt åt en Mistral S... Så om koko vill sälja sin så är jag spekulant Hur var det, hade du separat liggdel till eller mjuklift?

• Ore

Sweet: Vilken härlig blandning av spanska, svenska och engelska lilltjejen kommer prata så småningom

Telis: Hoppas att kub/nupp går bra!

MrsB: Fyra glassar är minst tre för många enligt mig, och den andra mamman borde kunna vara mer lyhörd för att du inte vill att hon ska ge dina barn massa glass hur som helst. Det brukar vara bäst med socker i måttliga mängder för barn.

Fast just nu är jag litet hycklare i frågan, för jag köpte strutglassar till syskonbarnen efter skogspromenaden idag (De gick nog drygt 4 km, även om 3-åringen satt i kärra till och från).

Saltakatten: Vi föll pladask för ek i fönstren, så det var inte ett svårt val. Men klart dyrare blev det ju, givetvis. Nåja, snyggt är det Rekommenderas!

Nej, måste nog se till att få i mig något. Jag har akuttid hos tandläkaren snart, en lagning lossade igår Blir antagligen en dyr historia det, tror nämligen att det är halva lagningen på min rotfyllda tand som är försvunnen.

• Ore

Wiihii, tillbaka igen. Med en hel tand och tack vare att jag hade några "outnyttjade allmänna avdrag" så är jag bara 400 kr fattigare

• Ore

Åh vad bra att televinken såg ut att må prima. Och så passande att h*n låg och vinkade till er

Hoppas även att Frejis UL gick bra!

Apropå tidigare naveldiskussioner i tråden, så har min navel blivit rejält uttänjd... Den står inte ut, men hålet är MINST dubbelt så stort fast betydligt grundare.

• Ore

Lappis: Sol, vin och kärlek låter heeeelt underbart. Ni kommer ha en suverän resa!!!

Apropå det, hur känner Telis inför sin kommande resa? Det lät ju inte som att du var så sugen på det för ett tag sedan, har det ändrat sig?

AM: Hmm, fråga en som har en tvåmånaders bebis när det är dags igen??? Näää, ohyfsat... Alltså, det tar ju ganska många månader för kroppen att bygga upp magen - även om en växande bebis har stor del där. Tror knappast att den försvinner pang bom... Sedan tar det ju ett tag innan snittet läkt helt igenom, och det påverkar ju också magen en del... Din mage kommer säkert bli som tidigare, bortsett från ärret...

• Ore

AM: Äh, då ska du inte bry dig ALLS! (Även om det är lättare sagt än gjort). Nä, svält dig inte, jag tror att kroppen kommer återhämta sig av sig självt bara du lever "som vanligt".

Svar på tråden Livets stora och små frågor