• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ninnnis

Jag har fått sjukt ont i ryggen (säkert bara en sträckning, men det känns ordentligt), så jag hoppar över gymmet och tar en långpromenad i solen istället. Då hinner jag förhoppningsvis städa och hälla upp en whisky till maken innan han kommer hem (7500 kr fattigare kan han behöva lite omsorg...)

Kram!

• Leksi

lanovia 08 skrev 2009-06-18 16:01:03 följande:

Lekis jag mådde nästan konstant illa första halvåret efter jag slutade med piller. Runt ÄL och runt mensen var jobbiga. Antar att det var kroppen som kämpade för att ställa om sig till att klara sig utan hormoner.
    Oh hjälp! Har precis suttit och beklagat mig för maken hur orättvist det är att vara yr och alldeles vimmelkantig när det inte ens är bebis på gång. Men det kanske bara är lika bra att vänja sig?!

Stort lycka till Blommis! Jag håller alla tummar & tår!

Glad midsommar allihopa! Nu ska vi alldeles strax packa ihop och åka ut till ön. Ses på lördag igen!
  • lanovia 08

Tack Ninnis, vad bra, då känner jag mig lugnare. Vill ju inte missa den eventuella glada nyhet. *stoppar snabbt huvudet i sanden och visslar små grodorna*

Det låter som ett smart drag att ta en promenad i stället. Maken förtjänar verkligen en whisky!

Kram

• lanovia 08

Du behöver ju inte få det likadant lika länge. Men kroppen är minst sagt skum ibland och att driva ut hormonen kan verkligen få den att spöka.

Ha en super bra midsommar allihopa nu drar vi snart iväg uppåt mot havet, kompisar, lugn och vila. Vi ses på söndag igen!

• passionsblomman

Det är ju att leva MED de "rätta" hormonerna kroppen ska göra när man lagt pillren åt sidan. Det blir ju "vill-bli-gravid-hormoner" igen istället för "lillallalaaaa-här-blir-inga-baaaaaarn"

Så, det blir ju en omställning som heter duga.

Leksi, min cykel är utan piller vanligtvis lååång, så du får väl ge det ngra månader för att få koll på ett genomsnitt för cykeln iaf. Försök vara lite snäll och skonsam mot dig själv och ställa in föräntningarna lite längre fram än att varje månad redan från start ska vara full av vånda och besvikelse. Ge dig en liten tidsfrist. SKULLE det plussa bara ändå under den tiden-se det som en dunderbonus.

Jag vet att det är lätt att säga, men det är ändå mitt råd, för att din resa annars kan bli så onödigt plågsam.Oroa dig inte än, innna det finns skäl. Njut av din man ochert liv ihop och häng med livet.

• ingenjörsbruden

Sjunga snapsvisor bör man!
    Är så trött på att det alltid blir en o samma snapsvisa....
    Näääääär gäddorna leker i vik o vass.
    O solen går ner bakom Sjöbloms dass,
    Ja DÅÅÅÅ e de vååååååååår!

Så nu har jag letat fram några stycken....som jag iallafall kan melodin på....sen får vi se om det vill sjungas!!

Snaps e farliga grejor! Hallandsfläder är gott!
    Övriga kan diskuteras....hahahahaha

Men som ni skriver...det ska bli gött att må toppen på midsommardagen!

Lanovia: Visst kan du äta skivat pålägg....det är ju eg en fråga om hur det hanterats o förvarats osv.....tror inte det är någon större fara...förutom med lufttorkad skinka osv.....men korvpålägg är ju tillagad....
    Skivad tomat på rostat bröd är mumsfillibabba!

Misstänker att jag är datorlös ända tills på måndag....hur ska detta gå???
    Ninnis....kan du inte smsa mig om det skulle hända ngt roligt här inne?!!
    Så ska jag gå bärsärk o hunta ner en dator medigenast...bryta mig in hos grannen eller nåt!

Hvidis: Jag ska supa de andra fulla med allt snapsande!! *Moahahahhahaha*

*STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOR BAMSE till er ALLA*

• passionsblomman

Hihi, ja just ja! Vi skulle ju byta nummer..men om Ninnis har era så är det ju lugnt!

Fy, jag blir nervös bara jag tänker på det..

och min mage drar och stretar så jag bara bävar för att gå på toa hela tiden och få se den där fula färgen på pappret.

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-06-18 16:30:16 följande:
    Klart jag messar dig också, Ingis!
    PÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRFEKT!!

Blommis: Ha ljuset släckt så ser du inget....
    *stoppar ner huvudet i sanden o visslar Små grodorn tillsammans med Lanovia*
  • Ninnnis

Blommis, don´t mind us!

*sticker ner huvudet mellan lanovia & ingid och visslar små grodorna genom sugröret och vickar på rumpan*

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan