• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Sonja68

Glad midsommar på er allihop!
    VA?! Ska man inte äta salami när man är gravid? Det visste jag inget om när jag var gravid. Jag åt då det, som vanligt smörgåspålägg. *Kollar på ungarna* Jodå, de ser relativt normala ut. Vilken tur! Men det kanske inte är bra att äta sånt som är rått, är salami rått. Rökt är den men det kanske inte räknas?
    Oj, tur man inte vet om allt som man gjort "fel". Jag är annars en sån som läser såna där listor och försöker ta till mig info, men det där med salami hade jag missat.

Norrländsk snapsvisa; "Nu tar vi den......."*stirra stint på glaset, forma munnen till ett runt O och dra in luft, med ett aningens J-anslag före* SÅ! Klart

Glad midsommar på er alla. Blomman, hoppas, hoppas, hoppas. Du vet vad jag gör på kvällarna innan jag somnar.

• Sonja68

Glömde skriva att efter "joooooo" så sveper man naturligtvis snapsen!!!

• Sonja68
    Daa skrev 2009-06-18 19:03:29 följande:
    Vilken fin snapsvisa, Sonja.
    jooooo men visst
  • Daa

Klockren liksom. Inget svammel, utan bara det väsentliga
    Kan man tillämpa den på annat?
    (det blir inga snapsar för mig i sommar, liksom iofs alla andra somrar och vintrar och så, men snapsvisor är ju ganska kul ibland... )

Sonja68 skrev 2009-06-18 19:08:01 följande:
    jooooo men visst
  • Panzerfaust

Bästa snapsvisan år helt klart:

Jawohl, jawohl
    Ich liebe alkohol
    Ja alkohol och kvinnohål det är de enda hål jag tål
    SKÅL!

• Sonja68
    Daa skrev 2009-06-18 19:10:48 följande:
    Klockren liksom. Inget svammel, utan bara det väsentliga Kan man tillämpa den på annat? (det blir inga snapsar för mig i sommar, liksom iofs alla andra somrar och vintrar och så, men snapsvisor är ju ganska kul ibland... )
    Cider (alkoholfri) kanske?? Men lite tråkigt kanske...
  • Daa

Jag kan tänka mig attackera sillen med den
    Eller surströmmingen (får man äta sånt när man är gravid? )

Sonja68 skrev 2009-06-18 19:12:24 följande:
    Cider (alkoholfri) kanske?? Men lite tråkigt kanske...
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan