• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ankan80

Hej tokfior!
    Glad midsommar på er alla!!!

• Sonja68
    Daa skrev 2009-06-18 19:14:27 följande:
    Jag kan tänka mig attackera sillen med den Eller surströmmingen (får man äta sånt när man är gravid? )
    Vet du, jag tänkte först föreslå surströmmingen men tänkte att den säkert står på nån sån där lista.

Jag tror man ska ta de där listorna med lite sunt förnuft. Inte överdriva det hela.
  • Sonja68

Jag åt både gravad o kallrökt lax, salami och brieost. Drack ett (1/2) glas champagne på nyårsafton (2 v innan förlossning). Fick en alldeles normal unge. Däremot slutade jag röka rakt av.
    Har tjuvrökt sen typ 10-årsåldern, ja definitivt RÖKT sedan jag var 13, och när jag så plusset på stickan så slutade jag. Jag hade ett öppnat cigpaket som låg på köksbänken i två månader innan jag slängde det, och jag skulle inte ens tänkt tanken att röra en cig. Hade gjort ett allvarligt försök att sluta tidigare. Höll i 8 månader, jag kände varje dag att jag skulle kunna döda för en cigarett. En dag gav jag efter. Men när jag var gravid så var jag inte ens sugen! Snacka om motivation.
    Jag har fortfarande inte tagit ett bloss *sträcker stolt på mig*.

• Sonja68
    Ninnnis skrev 2009-06-18 19:51:13 följande:
    Lördagens löpsedel:"Man i Stockholmsområdet uppsökte sjukhus med en dartpil i ryggen, en boulekula i munnen och en krocketklubba i arslet. Polisen behandlar ärendet som en familjeangelägenhet"
    OJ, HUR han fönsteräckelkillen ta sig så snabbt till Stockholm?!
  • Daa
    Sonja68 skrev 2009-06-18 21:21:11 följande:
  • passionsblomman

hahah! Hon menar MIn man som får på moppo för sin klantarsliga karlslokstil häromdagen...

Det där fönsterpuckot, han ska ju för fasiken ha en dansk skalle!

Sonja68 skrev 2009-06-18 21:21:11 följande:
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-06-18 21:25:03 följande:
    hahah! Hon menar MIn man som får på moppo för sin klantarsliga karlslokstil häromdagen... Det där fönsterpuckot, han ska ju för fasiken ha en dansk skalle!
    Förressten, har han kammat till sig din karl ännu? Verkar han förstå vad du önskar från honom, speciellt nu när hormonerna lever rövare i kropp och själ?
  • passionsblomman

Kolla inlägg 1983 längrebak här i tråden!

Sonja68 skrev 2009-06-18 21:28:19 följande:
    Förressten, har han kammat till sig din karl ännu? Verkar han förstå vad du önskar från honom, speciellt nu när hormonerna lever rövare i kropp och själ?
  • Sonja68

Så, nu har jag läst. Du är verkligen toppen på att uttrycka dig Blommis! Det där borde ju ha gått in. Jättebra sagt! Det där gick nog in bättre än illvrålet igår. Men vad gör man när bomben inom en briserar...
    Hoppas ni får en lugn och härlig midsommarhelg *kramar om dig*

• passionsblomman

Tack du!

Jo, jag tror nog vi har bra läge för en skön heg.

men vad regnskogsmässigt mycket det REGNAR just nu här!

Sonja68 skrev 2009-06-18 21:34:45 följande:
    Så, nu har jag läst. Du är verkligen toppen på att uttrycka dig Blommis! Det där borde ju ha gått in. Jättebra sagt! Det där gick nog in bättre än illvrålet igår. Men vad gör man när bomben inom en briserar... Hoppas ni får en lugn och härlig midsommarhelg *kramar om dig*
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan