• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Hvidbrud

Sov gott Ninnis!

Ska bli kul att se hur ett glas champagne eller en GT påverkar efter födseln... He he...
    Nä, jag måste kasta mig över papperna igen...

• lanovia 08

Då var jag tillbaka. Har haft en kanonhelg. Var trevligt midsmommarfirande, men trevligast av allt var att få komma upp till stugan, bara vara vi två, ta det störtlugnt och bara njuta av havet.
    Appropå havet så badade jag klädsim igår. Hahaha Har en hund som ÄLSKAR att bada men hon vill också helst ha något att hämta när hon simmar ut. Hittade inga pinnar igår så jag lurade henne med stenar. När hon inte hittade någon pinne att ta med sig in högg hon i stället tag i en boj som fanns vid sidan om henne, som satt fast i botten. Jag stod i ca 5 min och kämpade för att få henne att släppa, trodde att hon bara maniskt ville ha bojen med sig in. Sedan insåg jag att hon hade fastnat med tänderna i bojen. Ja det var ju bara att så snällt simma ut till henne. Vi roade nog rätt många, men vilket syn hon var (så här i efterhand) där hon frenetiskt simmade utan att komma någon vart)

Kom till jobbet i ett försök att känna att jag skulle orka med denna sista vecka innan semestern, sedan insåg jag att jag har ett riktigt pissmöte nu om 1h så då tappade jag alla motivation.

Blommis *kramar och slår o sparkar då nedrans små indianerna*

Ninnis, är jag rätt ute om jag säger att BIM borde vara nu i dagarna för dig???

Hvidis hoppas deklarationen gick bra.

*kram till alla andra och hoppas ni har det bra*

• passionsblomman

Godmorgon!

Det är små nyfikna utklättrade kattungar över hela golvet här.

Dags att flytta in lådan till badrummet och låta dem sova därinne på nätterna, så det blir lättare att hålla reda på dem och lära dem gå på toalådan.

• Ninnnis

Mornings!

Blommis, svärfar hade ett gäng übersöta kattungar i en korg i ladan. Så små och så söta! Något framsteg åt endera håll?

Hej, Lanovia! Låter som att ni har haft en skön midsommar med både avkoppling och action Svaret på din fråga är: nja... njo... snart...

Är Ingis & Ankan hemma igen?

• passionsblomman

Nja, lite brunblandat är det här.

Nu säger de i andra tråden att inseminarium inte ökar chanserna så mycket och att de tycker jag ska gå vidare privat med ivf. De verkar bara ha gjort typ tre var och sedan gått vidare.

jag har inte alls pratat med M på kliniken om hur många eller så och inte har jag tänkt att det nog ändå knappt är ngn chans, så nu kändes det dystert.

• Ninnnis

Men visst måste det väl öka chanserna? När du nu dessutom har fått både Pergo, sprutor och proggisar så måste det väl öka möjligheterna rejält? Prata med kliniken så snart du kan och fråga vad de tycker. Vad är nästa eventuella steg annars?

• passionsblomman

Ja jag tycker ju det. Mot att knappt kunna veta när ÄL är annars så...
    M är ju på semester så jag tänkte att när det nu blir indianer på riktigt så tar jag väl mina pergo igen och sedan hinner hon tillbaka och då får jag ju ta ett ordentligt snack med henne.

Ninnnis skrev 2009-06-22 09:27:18 följande:
    Men visst måste det väl öka chanserna? När du nu dessutom har fått både Pergo, sprutor och proggisar så måste det väl öka möjligheterna rejält? Prata med kliniken så snart du kan och fråga vad de tycker. Vad är nästa eventuella steg annars?
  • Ninnnis

Det låter som en bra plan. När ni har hört vad hon har att säga så kan ni ju ta ställning till det tillsammans sedan, i lugn och ro. När är M tillbaka från semestern?

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan