• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

Det hoppas jag med. Jag brukar inte bryta ihop i flera dagar. Tycker jag repar mig relativt snabbt för det mesta. Så, imorgon borde vara bättre.

Daa skrev 2009-06-22 17:49:15 följande:
    Hej på er. Kraaaam, Blomman. Mys på med sonen och strunta i att man "borde" vara ute när det är fint väder. (på tal om det, vad gör jag här? Om nån borde gå ut och promenera så är det moi, för jag skulle verkligen må bättre av det)Hoppas du får en bättre dag imorgon. Spännande med eventuella nidisar.
  • Daa

Nu ringde maken. Han är och klyver ved till oss tillsammans med svärfar. Svärfar, som arbetat mycket i skogen i sina dagar, är visst i sitt esse och enligt maken "mycket ivrig"
    Själv sitter jag här och gäspar så det knakar i käken. Skulle jag inte ut och gå en sväng? En liiiten sväng iaf. Nu blåser det så mycket att det torde vara myggfritt.

Förutom att gäspa, funderar jag över det där med nidationsblödningar. Försöker läsa mig till på nätet hur det kan se ut, mängd och när det kommer, men det är så många olika bud. Det enda jag kommit fram till är att man inte nödvändigtvis har en sådan.

• Twixiee

Hej Hallå brudar!
    Efter några dagars frånvaro så är jag nu tillbaka, men numera som en fru

För er som är nyfiken, så finns det bilder i mitt galleri. Där ni också får se hur fröken Twixiee ser ut i verkligheten

• Daa

Jättegrattis, Twixiee! Tjohooo!
    Ni var så fina (ja, det är klart man är nyfiken ).

• Twixiee

Tack Tack! Fina kort i ditt galleri. Syns att ni hade bra väder, eller i alla fall soligt

• lanovia 08

*kramar blommis* Ha en rejäl deppardag idag och skit i solen. Den finns kvar imorgon.

Grattis Twixiee! Fina bilder.
    Var givetvis tvungen att gå in på Daas sida också. Vilka söta valpar!!! Är det era?
    Har du promenerat ännu Daa?? Jag skall ut nu snart, men blev så otroligt seg, sitter nästan o somnar här vid datorn. Men för stunden mår jag inte så fruktansvärt illa så jag kanske borde ta tillfället i akt o röra mig lite.

79 dar!!! Nu närmar det sig Ingis!

• lanovia 08

Bohuslän är man sällan ensam i vid denna årstid. Och bron över till Tjörn är verkligen inte att leka med.
    Brukar ni hålla till där mellan varven?
    Skulle det hända igen, säg till. Orust har svärisarna båt på så där kan jag dyka upp mellan varven.

Ankan80 skrev 2009-06-22 13:09:52 följande:
    Dumma mig, skulle jag tänk på Fast vi var i Rågårdsvik, nära Ellös.Det var mer än vi som skulle till Orust o Tjörn kan jag säga. Ja, det där tänkte jag också....när jag är gravid skall jag minsann vara nyttig...ja, tjena! Det var en ren överlevnadskamp de första veckorna...lanovia 08 skrev 2009-06-22 12:46:06 följande:
  • lanovia 08

Nej nu skall jag ut i solen och röra mig. Kanske dyker in igen ikväll annars ses vi imorgon.

• Daa

Tack, Twixiee. Ja, vi fick en lyckträff med vädret på vårt bröllop. Dagarna innan var det kallt och molnigt och veckan efter likadant. Ett år sen nu...

lanovia: kom just in från promenaden. Det var skönt Hoppas du har det bra på din promenad.
    Det är mammas hunds valpar, fast de tillhör kenneln (mamma är fodervärd), och de är verkligen söta. Nästan ännu sötare nu, när de är runt sju veckor. La in dem i galleriet nån gång där när jag var lite avis på Blommans kattungar

• passionsblomman

GRATTIS Twixie!!!

Vad fina och glada ni är på bilderna!
    Hoppas allt blev alldeles underbart?

Twixiee skrev 2009-06-22 18:49:30 följande:
    Hej Hallå brudar! Efter några dagars frånvaro så är jag nu tillbaka, men numera som en fru För er som är nyfiken, så finns det bilder i mitt galleri. Där ni också får se hur fröken Twixiee ser ut i verkligheten
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan