• wiii

Barn

Min sambo sa något i förra veckan som fick mig att börja undra lite..
    vi satt och myste i soffan och hade det lugnt och skönt, då han plötsligt sa att det nästan var så att han inte vill ha barn, bara för att vi har det så bra tillsammans och han inte vill förstöra det.
    Så nu till frågan, jag förstår ju att det förändrar det mesta, men HUR har er relation förändrats sedan ni blev föräldrar?

• Svar på tråden Barn
  • passionsblomman

I ganska många hem i världen sover nog förresen barn med sina föräldrar. Jag tror detta med egna rum är ett väldigt nytt påfund och det är inte en slump att MÅNGA barn faktiskt helst vill sova hos sina föräldrar. TrYGGHET stavas det.

Att det sedan inte främjar sexlivet, tja, det skiter väl de i och från naturens sida är det nog ett sätt att begränsa hur många barn det blir också

• Sonja68
    MulleNuh skrev 2009-05-28 11:33:10 följande:
    Jag kunde sova med mina päron när jag var typ 14.. hoho.. Efter det så sov jag med syrran tills hon flyttade hemifrån..
    Mulle, du ska då alltid utmärka dig! Kan tänka mig att du var ett alldeles speciellt barn Du är härlig ♥ !

Passionsblomman; huvet på spiken, som vanligt
  • MulleNuh

men FYY!!! Nu fick jag lite ångest!! Jag vill inte utmärka mig jämt!
    Vi pratade om det på jobbet idag.. Jag och tjejen som lär upp mig. Hon och jag har jobbat ihop tidigare.. Och hon sitter ALLTID och skrattar så fort jag bara pratar! Jag skämtar inte ens!

Och då sa hon att jag alltid sitter och gör knäppa miner när jag berättar nåt..
    Och jaa jag är nog lite av en pajas!! Men jag vill nog inte vara sån utmärkande person.. Vill ju bli tagen för att vara seriös NÅNGÅNG! Kanske ska sluta prata helt enkelt...

Sonja68 skrev 2009-05-28 14:45:09 följande:
    Mulle, du ska då alltid utmärka dig! Kan tänka mig att du var ett alldeles speciellt barn Du är härlig ♥ !Passionsblomman; huvet på spiken, som vanligt
  • Sonja68

Nä men gumman, jag menade ju att du utmärker dig i POSITIV bemärkelse! Du är ju helt fantastiskt underbar och rolig, ja kanske lite av en pajas. Men jag har inte alls svårt att ta dig på allvar. Så det Så!

• MulleNuh

haha mmmm... Nä men jag vet att jag gör knäppa grimaser när jag ska berätta nåt.. haha..

• Sonja68
    MulleNuh skrev 2009-05-28 14:55:45 följande:
    haha mmmm... Nä men jag vet att jag gör knäppa grimaser när jag ska berätta nåt.. haha..
    Det gör jag också, gestikulerar och viftar ut kaffekoppar över viktiga papper eller spiller ner kläderna.
  • MulleNuh
    Sonja68 skrev 2009-05-28 14:57:08 följande:
    Det gör jag också, gestikulerar och viftar ut kaffekoppar över viktiga papper eller spiller ner kläderna.
  • Mammilon

Jag har inte direkt hängt med från början här, men jag har en 16 mån son och för att svara på originalfrågan så tycker jag att visst har saker och ting förändrats sen vi fick barn men ingenting till det sämre som jag ser det. Och vårt förhållande till varann har inte förändrats mycket alls tycker jag. Det är klart att man inte kan ta så många spontana krogrundor eller biobesök, men behöver man verkligen det? Nu ska vi t.ex gifta oss, det betyder väl att vi fortfarande har det ganska bra

• Duchess

Jag är glad över att det finns människor som verkligen vill ha barn! Jag beundrar er alla för att ni både vill och orkar

Själv är jag frivilligt barnlös och mycket nöjd med det. Barn varken lockar eller intresserar mig, för att vara ärlig.

• Tojk

*fnissar hejdlöst åt mulle, passionsblommar och sonja*

Hur förändras livet med barn..? Tja, man sover lite sämre man har betydligt fler snabbisar än man någonsin trott man skulle ha och aldrig är man så tacksam som den stund då de små somnat och öronen äntligen får tysntad

Hur förhållandet förändrats så har iaf vårat blivit starkare, djupare. Man får en helt annan kämparglöd att få saker och ting att fungera. Småsakerna blir strunt och i vårt fall så hamnade vi mer på samma nivå.

Spontan kan man ju fortfarnade vara till viss del, visst det kan ibland krävas planering. Men jag saknar inte livet som vi hade utan våra små. Jag har svårt se vårt liv utan barnen. Det blir som passionsblomma säger, en ny dimension på det hela

Svar på tråden Barn