Duchess skrev 2009-05-28 16:15:38 följande:
Om dom inte flyttat till Australien eller nåt... Jodå, visst kan även jag fundera över hur livet blir när jag blir äldre. Men det skulle kännas ganska galet att försöka bli förälder nu (jag är 39 idag) bara för att någon ska hälsa på mig när jag blir gammal. Känns inte riktigt som rätt skäl...
Visst det är inte detsamma men goda vänner har man ju även på ålderns höst (får man hoppas iaf!)
Och barn finns nästan alltid i ens närmsta krets så man kan nog stjäla till sig lite passning om man nu vill det
Själv tänkte jag precis som du, jag var glad frivilligt barnlös tills jag en dag fick veta av sjukvården att nej jag hade inte en ovanligt jobbig magkatarr jag var gravid
Hade inte mina p-piller flippat ur den gången är jag rätt övertygad om att vi inte skulle skaffat barn. Nu har vi 2 och det räcker bra. Barn är ju inget som måste ingå i ett förhållande och på samma sätt som jag respekterar de som vill skaffa 5 vildar så respekterar jag de som är frivilligt barnlösa.
Lustig reflektion är att när många fick veta att vi inte hade för att försöka få barn så blev vi idotförklarade och alla berättade hur tråkigt våra liv skulle bli. Sen när vi fick en son och om någon frågade om vi ville ha fler så sa vi att "visst en 3-4 st" då blev vi idiotförklarde för det. För här i lagomsverige så är det ju fler att inte ha barn eller ha fler än 2. NU när de flesta vet att vi inte vill ha fler än 2 så ojar de sig över det