• Igia

September 2009 del 4

Hej!

Dax för en ny tråd. Tiden rullar på och tre månader till har gått. Snart är det bara tre månader kvar till er som är först ut

Här är den gamla : www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3304375.html

Våra datum:

TesshjärtaFred 5/9
    CaSan 5/9
    miamedknuff 5/9
    thildamy 9/9
    MyochErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9
    September2009bröllop
    Stl48
    Cookie27
    Katarina1984

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 11:11
    Kommer ngr fler datum här:

September2009bröllop 5/9
    Stl48 19/9
    trallande jänta 19/9
    delirious 29/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 16:53

Cookie27 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 23:10
    Delirious 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 12:30
    Mirfak 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 17:30
    Kennethsdotter 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 10:57
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani, Cookie27

9 sept-29 dagar kvar-thildamy

12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent, Mirfak, Kennethsdotter, trallande jänta, Stl 48

26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

• Svar på tråden September 2009 del 4
  • delirious

jo en till fundering, vad kommer ni ha för ytterkläder, kommer ni ha en cape lr vad?? bor själv i norrbotten och i september kan det vara lite små kyligt :)

• alltidvi

Jag tänkte att vi ska ha lavendel och rosmarin (och kanske lite vita blomblad) att ha istället för ris. Tror det blir fint (luktar gott iaf..)

delirious skrev 2009-06-11 09:34:21 följande:
    hur gör ni andra med bröllopsris, eller har ni såpbubblor? Ser så fint ut med bubblor, och sen är det på flera ställen inte tillåtet med ris då det inte är bra för fåglarna...men kan man ha bubblor i september?
  • MyochErlend

Vi ska ha rosenblad...istället för ris..
    Nu är menyn spikad och jag har precis haft min sista eksamen för i år :)
    Jo ho* SOmmarlov !!!!!!!!
    Känner mig så liten när jag säger det ;) men i år har det vart efterlängtat :)

• TesshjärtaFred
    hur gör ni andra med bröllopsris, eller har ni såpbubblor? Ser så fint ut med bubblor, och sen är det på flera ställen inte tillåtet med ris då det inte är bra för fåglarna...men kan man ha bubblor i september?
    Det är en myt att det inte är bra för fåglarna. Däremot kan många kyrkor ha något emot det då dels folk kan halka och slå sig och dels att det drar till sig råttor. Men vi ska ha ris.

Angående skor så finns bild på mina i mitt galleri, de är inköpta på Eurosko (fd Wedins) och ballerinaskorna som jag tänkte ha som extra när fötterna är trötta (planerar att dansa hela natten) är köpta på Din Sko.

Ytterkläder har jag inte funderat på. Vi ska ha utomhusvigsel men jag hoppas att jag slipper ytterkläder. Ev ska jag kolla med en kompis som gifte sig förra året om jag kan få låna hennes cape om det behövs.
    Jag kommer att ha öppen tå och inga strumpbyxor. Jag tror inte att det blir för kallt. Man är ju inte ute så väldigt länge, så det står man nog ut tror jag.
  • delirious

nä det där med ris har ni ju rätt i, men utifall det inte är tillåtet så är det ju bra ha något annat i tanke...vet ändå inte om jag vill ha ris...

Däremot så tror jag det kan bli kyligt för mig i alla fall, gifter mig 26/9 och bor i norrbotten...i slutet av september kan snön ha kommit. Öppen tå känns lite för kyligt...hm många saker å ta beslut om :)

Men en cape hade jag vilja ha, men dom är verkligen dyra :(

• Trudilutt

I våran kyrka kastar vi havre på varann!

• Mirfak

Delirious:
    Vi ska ha såpbubblor, det funkar jättebra i september. Går till och med att ha det på vintern, det ser häftigt ut med såpbubblor mot snö ;)
    Vi kommer att göra såpan själv, har en kompis som gjorde det ifjol, det blev inga fläckar och mkt billigare än att köpa färdiga...
    Sen så spelar ris ingen roll för fåglarna, det är bara en skröna. Annars borde ju marken utanför kyrkan vara fylld med döda fåglar efter bröllop...

• carolaj83

FruKråka -har bild på mina skor i galleriet, platta vill inte heller bli längre, kostade endast 50:-

jag kommer sy en cape, tycker priserna är vansinigt dyra och eftersom jag kan sy känns det dumt att lägga ut dom pengarna.

igår provsmakade vi maten, helnöja men kommer bli rätt kladdigt, hehe...amerikansk buffe med bla ribbs, kycklingspett

igår beställde vi även flygbiljetter till frankrike för hela familjen, åker 28 sep, 2 dar efter bröllopet och är borta i 5 dagar bara

imorgon ska vi till ikea, ska passa på att köpa lakan som dukar+vita stora blockljus

känns som det händer mer o mer nu o de börjar ju närma sig ordentligt

• Igia

Vi kommer att ha såpbubblor. Fotar oss efter vigseln och vill inte ha ris i håret...

Ang fåglar så tror jag att det är lika mkt det som med råttorna. Man vill inte ha de vid kyrktrappen och bajsa ner...

• carolaj83

vi har nog oxå tänkt fota oss efter, tror man är mer avslappnad då, hur gör ni andra?

misstänker att det är en möhippa på g*nervöst*...har ni andra kännt av något sådant?

Svar på tråden September 2009 del 4