• Igia

September 2009 del 4

Hej!

Dax för en ny tråd. Tiden rullar på och tre månader till har gått. Snart är det bara tre månader kvar till er som är först ut

Här är den gamla : www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3304375.html

Våra datum:

TesshjärtaFred 5/9
    CaSan 5/9
    miamedknuff 5/9
    thildamy 9/9
    MyochErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9
    September2009bröllop
    Stl48
    Cookie27
    Katarina1984

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 11:11
    Kommer ngr fler datum här:

September2009bröllop 5/9
    Stl48 19/9
    trallande jänta 19/9
    delirious 29/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 16:53

Cookie27 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 23:10
    Delirious 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 12:30
    Mirfak 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 17:30
    Kennethsdotter 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 10:57
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani, Cookie27

9 sept-29 dagar kvar-thildamy

12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent, Mirfak, Kennethsdotter, trallande jänta, Stl 48

26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

• Svar på tråden September 2009 del 4
  • TesshjärtaFred

Vi tar cateringfirma. Personalen tar vi genom en annan kvinna eftersom cateringfirmans personal är dyrare. Och det är helt okej för hon som har cateringfirman.

• emertin
    MyochErlend skrev 2009-06-15 15:35:00 följande:
    hur tänker ni ?? med mat...billigt och mycket jobbeller dyarare men mindre jobb ??Skal tilläggas att tar vi det billigare alternativet men måste göra mycket själv så blir det ju personligare..en jag vet inte hur mkt billiagare det blir..Har vart så inne på att göra allt själv men nu känns det som jag TACKSAMT tar emot det som en cateringfirma kan göra :)Hur tänker ni ??
    Jag vill ha så lite som möjligt att tänka på så vi beställer ett paket. Allt utom sprit (förutom avec till kaffet) ingår i priset! Såååå skönt!
  • emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-06-15 15:41:42 följande:
    Nej jag har inte provsmakat men tänkte göra det i sommar. Det är kladdkakebotten, vaniljpannacotta och mjölkchokladmousse. Vit choklad runt och så bär på toppen. Mums! Klänningen såg jättefin ut. Köpte du den på Matildas? Ser ut som om bilden är tagen där. Jag har beställt min klänning genom henne.
    Ja den är från Matildas! Vilken koll du har!!! Det var en av dom hon hade i lager, jag är alldeles för feg för att våga beställa, vill titta och klämma och känna innan jag bestämmer mig
  • emertin

TesshjärtaFred - Hur ser din klänning ut?! När får du den?! *nyfiken*

• TesshjärtaFred
    emertin skrev 2009-06-15 16:04:09 följande:
    TesshjärtaFred - Hur ser din klänning ut?! När får du den?! *nyfiken*
    Bilder ligger i mitt galleri, dels under standard och dels under starka bilder. (Där är det jag på bilderna). Jag ska ha med ett champagnefärgat band i satin och utan spänne, i stället för det svarta som är på bilderna.
    Vet inte när jag får den, beställde den i slutet av maj.
  • Mirfak
    hur tänker ni ?? med mat...billigt och mycket jobbeller dyarare men mindre jobb ??Skal tilläggas att tar vi det billigare alternativet men måste göra mycket själv så blir det ju personligare..en jag vet inte hur mkt billiagare det blir..Har vart så inne på att göra allt själv men nu känns det som jag TACKSAMT tar emot det som en cateringfirma kan göra :)Hur tänker ni ??
    Vi kommer köra på billigt men mkt jobb. Eller jag tror inte att det blir så sjukt mkt jobb, för vi ska ha kallskuret (tjälknöl) som vi gör långt i förväg och till det serverar vi potatisgratäng som vi köper färdigt på påse. Det blir iaf sjukt mkt billigare än catering (det handlar om 23 000 kr jämfört med 5000 kr...), och min m2b vill inte ta nån kuvertavgift så vi kör på det.
    Jag tror eg att förrätterna kan bli jobbigare att göra, mindre som går att förbereda långt i förväg...
    Bröllopstårtan kommer vi ha en "riktig" som jag och han tar ur, sen flera hemmagjorda. Jag tror det kan vara roligt att ha olika sorter, då finns det nåt som alla tycker om ;)
    Det viktigaste med att göra maten själv, är att hitta bra personal till köket...
  • delirious

vi kommer göra maten själv, med hjälp av föräldrar...vi ska ha buffe och kommer förbereda väldigt mycket långt innan. Det mesta går att frysa ner utan att tappa i smak. Och vi kommer handla pö om pö råvaror, passa på å köpa kött etc vid bättre priser så vi har räknat att vi kommer mycket billigare undan än vid catering.Kommer dock inte ha någon förrätt, utan kör på canapeér vid välkomstdrinken

• Cookie27

Vi kommer beställa maten från en resturang som blir vår cateringfirma. De fixar förrätt, varmrätt och efterätt samt dukning/servering/städning/bar (4 pers hela dagen). Vi skulle haft råd att betala själva (men kanske skulle valt billigare alternativ) men det är en present från min pappa så det känns jätteskönt att inte behöva fixa. Min mamma är vinimportör och fixar drickan.

Min bror gifte sig för tre år sedan och då ordnade vi alltihop i släkten och det blev jättebra. Så det funkar bra oavsett hur man gör tror jag :)

• ElinK

Hej september brudar! Jag ska gifta mig 19/9 och hoppar gärna in i tråden med er. Ser att ni hunnit prata en hel del och jag har försökt gå tillbaka och läsa i kapp men det är för mycket. Ser att ni pratar mest mat, men hur är det med blommor? Jag vill ha något i lila och champagne. Men jag undrar om det är högsäsong på någon blomma då eller om allt måste beställas.

• emertin
    ElinK skrev 2009-06-15 20:10:01 följande:
    Hej september brudar! Jag ska gifta mig 19/9 och hoppar gärna in i tråden med er. Ser att ni hunnit prata en hel del och jag har försökt gå tillbaka och läsa i kapp men det är för mycket. Ser att ni pratar mest mat, men hur är det med blommor? Jag vill ha något i lila och champagne. Men jag undrar om det är högsäsong på någon blomma då eller om allt måste beställas.
    Bra fråga, det har jag inte ens tänkt på.... Funderar också på lila blommor. Får se vad floristen säger, hade inte tänkt ringa dit riktigt ännu dock.
Svar på tråden September 2009 del 4