• Igia

September 2009 del 4

Hej!

Dax för en ny tråd. Tiden rullar på och tre månader till har gått. Snart är det bara tre månader kvar till er som är först ut

Här är den gamla : www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3304375.html

Våra datum:

TesshjärtaFred 5/9
    CaSan 5/9
    miamedknuff 5/9
    thildamy 9/9
    MyochErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9
    September2009bröllop
    Stl48
    Cookie27
    Katarina1984

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 11:11
    Kommer ngr fler datum här:

September2009bröllop 5/9
    Stl48 19/9
    trallande jänta 19/9
    delirious 29/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 16:53

Cookie27 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 23:10
    Delirious 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 12:30
    Mirfak 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 17:30
    Kennethsdotter 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 10:57
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani, Cookie27

9 sept-29 dagar kvar-thildamy

12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent, Mirfak, Kennethsdotter, trallande jänta, Stl 48

26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

• Svar på tråden September 2009 del 4
  • katarina1984

Vi fick rådet att foto oss innan vigseln eftersom att det låg en mer "laddad spänning" i luften innan enligt fotografen. Men antar att det där gör man som man vill och själv tycker =) Vi fotar oss innan vigseln så att gästerna slipper stå och vänta på oss alldeles för länge efter kyrkan..

• TesshjärtaFred

Vi fotar både före och efter. Men mest före. Detta för att sminket då är fräscht och det inte finns eventuella gråtränder i ansiktet och för att gästerna ska slippa stå sysslolösa. Man får ändå räkna med ca 2 timmar för fotografering och det tycker jag är lite lång tid.

• Igia

Vi fotar oss efteråt, dels för att vi inte ska ha sett varandra innan vigseln och sen för att jag inte vill stressa till en fotografering innan vigseln och känna mig stressad över att inte hinna... Våra gäster har lite att pyssla med innan de kommer till lokalen och lite att pyssla med där är tanken...

Vilken tid har ni vigsel? Vi har kl14...

• TesshjärtaFred

Vi har vigsel klockan 15. Sen har vi sagt att middagen ska börja kl 18. Där emellan har vi lite mingel och aktiviteter för gästerna medan vi kompletterar fotograferingen. Och minglar också så klart.
    Vi ska köra både vigsel och fest på samma ställe så det blir väldigt smidigt. Dessutom sover de flesta av gästerna över på slottet också så folk kan gå till sina rum en sväng om de vill.

• Igia

Det är ju betydligt enklare när man har det som ni. Allt på ett och samma ställe. De kan ju gå och snygga till sig så de oxå slipper tårränder

Men jag tror det blir bra. Har varit på flera bröllop där fotografering skett efter vigsel och det har varit roligt att mingla en stund och träffa lite folk...

Tror det blir bra hur man än gör. Folk är glada en sån här dag

• TesshjärtaFred

Ja jag håller med. Man måste ju göra det som känns bra för en själv och passar det upplägget som man känner funkar för en själv. Oavsett vad andra säger.

• vigsel09

Jag har frågat kyrkan och det är ok att kasta ris där, så vi ska ha hjärtformat ris i organzapåsar som ligger i en vit rottingkorg.

Vi ska ta våra foton innan hade vi tänkt och visst jag kan tycka att det är lite synd att vi ser varandra innan men men nu blir det så.

Vi ska ha vigsel kl 14.30 i kyrkan och sen färdas alla till festlokalen där de som vill även sover över.
    Vår bästa kompis har en porschecab så vi ska få åka i den till stället.

vi har två små barn så alla barnvakter är ju på bröllopet så en av våra underbara "fröknar" på sonens dagis ska vara barnvakt, känns jättetryggt!

Ska någon av er byta till gemensamt namn?
    Jag ska byta till min sambos och nu kom pappret från skatteverket och det stod - Anmälan om efternamn har inte gjorts..så nu har det väl blivit något fel.
    Tydligen ganska så vanligt om man läser här på BT.
    Jaja, får väl ringa dit.

• Igia

Vi har inte bestämt oss ang efternamn än utan kommer att göra det efter bröllopet... Men det lutar åt att vi kommer att ta ett gammalt släktnamn av nån form...

• TesshjärtaFred

Vi kommer att ansöka om ett helt nytt namn och gör det efter bröllopet för då slipper vi betala dubbelt samt att båda har rätt till namnet.
    Om det inte går igenom vet jag inte hur vi gör.

• Igia

Känns det inte läskigt att inte få ta tillbaka sitt gamla namn? Vi har oxå funderat på ett nytt namn men att då får man inte ta tillbaka sitt gamla om man inte har särskilda anledningar...

TesshjärtaFred skrev 2009-06-12 14:24:37 följande:
    Vi kommer att ansöka om ett helt nytt namn och gör det efter bröllopet för då slipper vi betala dubbelt samt att båda har rätt till namnet. Om det inte går igenom vet jag inte hur vi gör.
Svar på tråden September 2009 del 4