• Igia

September 2009 del 4

Hej!

Dax för en ny tråd. Tiden rullar på och tre månader till har gått. Snart är det bara tre månader kvar till er som är först ut

Här är den gamla : www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3304375.html

Våra datum:

TesshjärtaFred 5/9
    CaSan 5/9
    miamedknuff 5/9
    thildamy 9/9
    MyochErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9
    September2009bröllop
    Stl48
    Cookie27
    Katarina1984

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 11:11
    Kommer ngr fler datum här:

September2009bröllop 5/9
    Stl48 19/9
    trallande jänta 19/9
    delirious 29/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 16:53

Cookie27 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 23:10
    Delirious 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 12:30
    Mirfak 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 17:30
    Kennethsdotter 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 10:57
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani, Cookie27

9 sept-29 dagar kvar-thildamy

12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent, Mirfak, Kennethsdotter, trallande jänta, Stl 48

26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

• Svar på tråden September 2009 del 4
  • Trudilutt

Du måste göra ditt galleri synligt för oss, så hjälper vi dig gärna

emertin skrev 2009-06-13 22:54:41 följande:
    Jag är en velig typ bara Har bilder i mitt galleri.... Funderar på om jag skulle ha en klassisk vit klänning istället, den jag har köpt är champagnefärgad.
  • Trudilutt

Vå låter en bekants dotter göra tårtorna, hon är suuperduktig på det. Det blir gräddtårtor med små bruna hjärtan som hon på nått vis får in i grädden(?) Med chokladflarn runt omkriing. Vi betalar 10 kr per bit. Så det är ganska billigt. Men jag msåte fixa tårtstälnning själv...

carolaj83 skrev 2009-06-14 08:40:32 följande:
    hur gör ni andra med bröllopstårta? vad ska ni ha? vart har ni beställt? vad kostar?har hela tiden tänkt beställa 2 st "vanliga" tårtor och skriva dotterns namn så det blir doptårtor, men börjar nu vela på denna fråga
  • gosbruden

Idag är jag lite sliten, var på ett helt underbart bröllop igår och vi hade så kul!!! Bruden och gummen var så fina och festen var så mysig och trevlig..

Jag hade först tänk göra tårtorna själv, men jag känner, ju närmare bröllopet det blir, att jag vill göra så lite osm möjligt själv. Så nu vet jag inte hur jag ska göra med tårtorna alls. Min sambo vet inte heller vad han tycker är bäst. Så det måste vi fundera över.

• Cookie27

Vi beställer en bröllopståra för jag vill ha så lite som möjligt att göra på bröllopsdagen. Det ska bli kul att se hr den blir för vi har bara berättat vad vi tycker om och vilka färger tårtan ska ha sen får hon fria händer med allt från dekoration till caketopper :)

• vigsel09

Vi ska ha vita bröllopsbakelser med en rosa ros och ett grönt blad på varje med smak av cholkad, mums, sen är det en liten tårta åt oss att skära i.

• vigsel09

StillÅ - var bor du i Sverige?
    20 kr, guud va billigt, tycker jag allstå..har kollat runt massor här i Sthlm och de flesta ta 60-65 kr/ bit..rena rånet att själva tårtan ska kosta över 4500 kr, men va ska man göra när man vill ha bakelser och inte hittar några billigare..

Är det nån som bor i Stockholm som vet någon som gör goda bröllopsbakelser för mindre än 60 kr/ bit?
    Tacksam för svar!

• TesshjärtaFred

Vi kommer att köpa jättefina tårtor på Ica Maxi, har bild i mitt galleri. Det är helt vanliga tårtor så vi köper caketoppern själv och ställer på ställning som finns på stället vi ska vara.
    Det blir ca 15 kronor per bit.

• Igia

Sambons kusin kommer att göra vår tårta... Vet inte än hur den kommer att se ut utan det är nåt vi kommer att bestämma närmre...

Igår var jag på möhippa. Det var tiktigt roligt men synd att det regnade hela dagen, mendet verkade inte som att den blivande bruden bekymrade sig så mkt över det

• carolaj83

Igia -vad spännande vad fick hon göra
    ?

våra toastmasters har tydligen träffats idag och planerat massa, dom vill bla ha tillgång till vårt hus när vi inte är hemma, måste erkänna att jag känner mig lite smått rädd för vad dom ska hitta på, men samtidigt roligt o spännande, speciellt för mig som har sånt kontroll behov

• emertin

Nu tror jag att jag ändrat så att ni kan titta på mina bilder....

Svar på tråden September 2009 del 4