• Igia

September 2009 del 4

Hej!

Dax för en ny tråd. Tiden rullar på och tre månader till har gått. Snart är det bara tre månader kvar till er som är först ut

Här är den gamla : www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3304375.html

Våra datum:

TesshjärtaFred 5/9
    CaSan 5/9
    miamedknuff 5/9
    thildamy 9/9
    MyochErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9
    September2009bröllop
    Stl48
    Cookie27
    Katarina1984

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 11:11
    Kommer ngr fler datum här:

September2009bröllop 5/9
    Stl48 19/9
    trallande jänta 19/9
    delirious 29/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 16:53

Cookie27 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 23:10
    Delirious 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 12:30
    Mirfak 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 17:30
    Kennethsdotter 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 10:57
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani, Cookie27

9 sept-29 dagar kvar-thildamy

12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent, Mirfak, Kennethsdotter, trallande jänta, Stl 48

26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

• Svar på tråden September 2009 del 4
  • Mirfak
    emertin skrev 2009-06-14 20:59:24 följande:
    Nu tror jag att jag ändrat så att ni kan titta på mina bilder....
    Klänningen var ju jättefin! Och det kommer passa mkt bra med bolero till den! Du har inget att oroa dig över :)
  • Trudilutt

Jag tyckte också att klänningen va superfin Emertin!

Imorgon ska jag åka och köpa en ny spets till min klänning eftersom den kom med fel färg Men det fixar vi! 14 veckor och 5 dagar kvar! Wiie!

• emertin
    gosbruden skrev 2009-06-14 11:27:07 följande:
    Idag är jag lite sliten, var på ett helt underbart bröllop igår och vi hade så kul!!! Bruden och gummen var så fina och festen var så mysig och trevlig..Jag hade först tänk göra tårtorna själv, men jag känner, ju närmare bröllopet det blir, att jag vill göra så lite osm möjligt själv. Så nu vet jag inte hur jag ska göra med tårtorna alls. Min sambo vet inte heller vad han tycker är bäst. Så det måste vi fundera över.
    Berätta ALLT om bröllopet
  • emertin
    Mirfak skrev 2009-06-15 01:59:16 följande:
    Klänningen var ju jättefin! Och det kommer passa mkt bra med bolero till den! Du har inget att oroa dig över :)
    Tack snälla!! Ska försöka intala mig det så att jag kan börja sova gott på nätterna....
  • emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-06-14 18:27:42 följande:
    Vi kommer att köpa jättefina tårtor på Ica Maxi, har bild i mitt galleri. Det är helt vanliga tårtor så vi köper caketoppern själv och ställer på ställning som finns på stället vi ska vara. Det blir ca 15 kronor per bit.
    Dom såg jättefina ut!!! Har du provsmakat? Vad är det i?

Det ingår bröllopstårta i paketet med middag/dryck som vi har köpt. Känns väldigt skönt måste jag säga.... Fast å andra sidan har jag i nuläget ingen aning om vad det finns för tårtor att välja mellan. Men jag kom med önskemål om moussetårta hallon/passionsfrukt, får se om dom kan ordna det.
  • Igia

Emertin: Jättefin klänning. Tror det blir kanon.

Carolaj: Först hade vi sumobrottning, hon fick gå en match mot oss alla...
    Sen körde vi crosscart, lite jobbigt i leran men det var roligt.
    In till stan och bada och basta, behövdes kan jag säga

Sen var traditionsenlig promenad på stan. Fick en kundvagn med gamla grejer som hon skulle sälja för att få åka iväg på bröllopsresa...

Sen hade vi en kock och sommelier som gjorde grillbuffé och drinkar åt oss hemma hos en av tjejerna sedan iväg en sväng på krogen.

Pratade precis med bruden och hon hade sjuk träningsvärk igår men riktigt nöjd

• emertin
    Trudilutt skrev 2009-06-15 07:28:26 följande:
    Jag tyckte också att klänningen va superfin Emertin!Imorgon ska jag åka och köpa en ny spets till min klänning eftersom den kom med fel färg Men det fixar vi! 14 veckor och 5 dagar kvar! Wiie!
    Hur menar du fel färg? Har du beställt på internet?
  • MyochErlend

hur tänker ni ?? med mat...
    billigt och mycket jobb
    eller dyarare men mindre jobb ??

Skal tilläggas att tar vi det billigare alternativet men måste göra mycket själv så blir det ju personligare..
    en jag vet inte hur mkt billiagare det blir..

Har vart så inne på att göra allt själv men nu känns det som jag TACKSAMT tar emot det som en cateringfirma kan göra :)

Hur tänker ni ??

• TesshjärtaFred
    emertin skrev 2009-06-15 08:41:33 följande:
    Dom såg jättefina ut!!! Har du provsmakat? Vad är det i?Det ingår bröllopstårta i paketet med middag/dryck som vi har köpt. Känns väldigt skönt måste jag säga.... Fast å andra sidan har jag i nuläget ingen aning om vad det finns för tårtor att välja mellan. Men jag kom med önskemål om moussetårta hallon/passionsfrukt, får se om dom kan ordna det.
    Nej jag har inte provsmakat men tänkte göra det i sommar. Det är kladdkakebotten, vaniljpannacotta och mjölkchokladmousse. Vit choklad runt och så bär på toppen. Mums!

Klänningen såg jättefin ut. Köpte du den på Matildas? Ser ut som om bilden är tagen där. Jag har beställt min klänning genom henne.
  • Arwent
    MyochErlend skrev 2009-06-15 15:35:00 följande:
    hur tänker ni ?? med mat...billigt och mycket jobbeller dyarare men mindre jobb ??Skal tilläggas att tar vi det billigare alternativet men måste göra mycket själv så blir det ju personligare..en jag vet inte hur mkt billiagare det blir..Har vart så inne på att göra allt själv men nu känns det som jag TACKSAMT tar emot det som en cateringfirma kan göra :)Hur tänker ni ??
    Vi kör på catering. I min värld funkar det inte att laga mat till 60-70 personer samtidigt som man ska gifta sig. Men cateringfirman lagar bara maten, servering får vi lösa själva. Det blir nog våra tonåriga kusiner som får sköta den biten.
Svar på tråden September 2009 del 4