• Igia

September 2009 del 4

Hej!

Dax för en ny tråd. Tiden rullar på och tre månader till har gått. Snart är det bara tre månader kvar till er som är först ut

Här är den gamla : www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3304375.html

Våra datum:

TesshjärtaFred 5/9
    CaSan 5/9
    miamedknuff 5/9
    thildamy 9/9
    MyochErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9
    September2009bröllop
    Stl48
    Cookie27
    Katarina1984

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 11:11
    Kommer ngr fler datum här:

September2009bröllop 5/9
    Stl48 19/9
    trallande jänta 19/9
    delirious 29/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 16:53

Cookie27 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 23:10
    Delirious 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 12:30
    Mirfak 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 17:30
    Kennethsdotter 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 10:57
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani, Cookie27

9 sept-29 dagar kvar-thildamy

12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent, Mirfak, Kennethsdotter, trallande jänta, Stl 48

26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

• Svar på tråden September 2009 del 4
  • emertin
    delirious skrev 2009-06-17 10:35:20 följande:
    vi har inte tänkt det i alla fall...våran budget går till annat...Men vi vet inte hur vi ska lösa det än, för vi vill ju har foton på oss..Vi har själv en jättebra kamera, men det gäller ju att få någon hyfsad å fota oss då:)...Men OM det av någon anledning kommer finnas pengar över i potten, då blir det nog proffsfotograf...men som sagt troligtvis inte
    Vi funderar på att lägga 6000 kr på en digital systemkamera istället. Min syster är jättebra på att ta kort men hon ska ju göra så mycket annat i kyrkan... bland annat hålla reda på sin lilla dotter
  • emertin
    Tindre skrev 2009-06-17 10:40:29 följande:
    Jo, vigselpsalmer finns det inte så många som jag fastnat för heller.. mest för att psalmerna faktiskt ska vara "allsång" men har man inte hört dem innan blir det ju bara ett mummel... Så hoppas att vi får köra med sådana som folk känner igen. Vi föll pladask för Camilla som ska fota oss. Hon har en sån grym blick för detaljer och de jag har varit i kontakt med som har blivit fotade av henne säger att hon får folk att slappna av framför kameran. Något som kan behövas eftersom jag alltid får ett urfånigt "påklistrat" leende när jag fotas. Vi har en kompis som är jätte duktig på att fotografera, men dels vill vi bjuda honom som gäst och dels vill vi inte "riskera" att bli besvikna på bilderna. Är det en kompis som fotograferat och resultatet inte blir som vi tänkt oss är det ju lite svårt att "skälla" på honom. Inte för att man får igen bilderna, men relationen kanske hade kunnat bli lite konstig... Så vi väljer att betala.
    Vad är det för Camilla? Vad kostar det att anlita henne?
  • Tindre

Hennes hemsida är adorafoto.com
    Där kan du se lite av hennes bilder.
    Hon utgår från Falun och tar knappt 5000 kr för halvdag, dvs porträttfoto innan/efter vigsel i två timmar, fotograferar i kyrkan och minglet efterråt. Dessutom man kan boka henne mer eller mindre om man vill.
    Vi är så nöjda med att vi lyckades få henne, men naturligtvis finns det ju fler bra fotografer i vårt avlånga land.
    Var ska ni gifta er?

• Tindre

Hennes hemsida är adorafoto.com
    Där kan du se lite av hennes bilder.
    Hon utgår från Falun och tar knappt 5000 kr för halvdag, dvs porträttfoto innan/efter vigsel i två timmar, fotograferar i kyrkan och minglet efterråt. Dessutom man kan boka henne mer eller mindre om man vill.
    Vi är så nöjda med att vi lyckades få henne, men naturligtvis finns det ju fler bra fotografer i vårt avlånga land.
    Var ska ni gifta er?

• Tindre

Sorry för dubbelposten, var lite snabb på knappen.

• emertin
    Tindre skrev 2009-06-17 10:48:06 följande:
    Hennes hemsida är adorafoto.com Där kan du se lite av hennes bilder.Hon utgår från Falun och tar knappt 5000 kr för halvdag, dvs porträttfoto innan/efter vigsel i två timmar, fotograferar i kyrkan och minglet efterråt. Dessutom man kan boka henne mer eller mindre om man vill.Vi är så nöjda med att vi lyckades få henne, men naturligtvis finns det ju fler bra fotografer i vårt avlånga land. Var ska ni gifta er?
    Vi gifter oss i Stockholm
  • thildamy
    Tindre skrev 2009-06-17 10:30:31 följande:
    Ja va sjutton, jag kastar mig väl in här också. 19/9 är även vårt datum, anledningen till att det blev just då var för att den fotograf som vi ställt in oss på bara kunde den dagen. Giftemål i södra dalarna med fest på närliggande myspys hotell som egentligen är liite för litet, men vi klämmer in oss och hoppas på det bästa. Ännu har bara en tackat nej och fem har inte svarat, osa i början av juli.Jag har börjat fundera på vilka psalmer vi ska ha (för blivande skiter högaktningsfullt i det ) och är lite inne på "guds kärlek är" och en av 199 eller 201, men det är ju riktiga sommarsånger... är det någon av er som pratat med präst/kyrkomusiker om detta och kan råda mig om man "får" ha dem i september?
    PSALM 199 "den blomster tid " fast med höst texten.. finns i psalm bok namn : något med 2000 talet..

1.
    På bröllopsdagen ber vi
    till dig som kärlek är.
    Du lever mitt ibland oss
    i glädjen nu och här.
    Vi prisar dig som skapar
    och känner allt som sker.
    Förnyare av livet,
    till dig, vår Gud, vi ber.

2.
    Om kärlek som får djupna,
    förlåta och förstå,
    om kärlek genom dagar
    då mörkret skall förgå,
    om goda, ljusa dagar
    då lyckan vänligt ler,
    om trohet i vår kärlek,

3.
    Om kärlek och gemenskap
    som rymd och frihet bär,
    om möjlighet att växa
    till dem vi innerst är,
    om hem där barn och vänner
    oss band i livet ger,
    om glädjen i vår kärlek,

4.
    Om kärlek stark som döden
    och liv som föder liv,
    om aktning för varandra
    och nya perspektiv,
    om ömhet från ditt hjärta
    som allt med kärlek ser,
    om godhet i vår kärlek,

Den ska vi ha på vårt bröllop och sedan psalm 84
  • thildamy

såg precis på vår hemsida att det drar ihop sig...
    september låter så långt bort men 84 DAGAR det känns lite som Panik

vad har ni ogjort???

• Igia

Emertin: Jag har en florist i Sundsvall, vivsta blomsterhandel.

Vi kommer att ta en proffsfotograf. Vi betalar 5400:- för porträtt, mingel och TTD bilder. Får ett album och alla bilder på DVD högupplösta.

Vi måste fixa festprogram, solist, bordsplacering. Väntar på att klänningarna ska komma och att skorna ska komma. Provuppsättning och provsmink ska göras och ringarna komma på lådan

Det känns som det är mkt kvar och man bara väntar och väntar...
    Vet inte riktigt annars vad vi behöver göra. Ska försöka få till en date med prästen oxå.

• thildamy

Jag har kvar...
    Att få hem min klänning
    maila prästen vårat vigselprogram
    morgongåva bilderna ska tas
    köpa västen till m2b
    boka tid till nagelsalong
    köpa en underkjol ev.hyra en.
    shoppa bordslöpare
    shoppa resterande alkohol
    Köpa blommerna till min bukett
    fixa en bil till att köra gästerna chafför har vi