• Igia

September 2009 del 4

Hej!

Dax för en ny tråd. Tiden rullar på och tre månader till har gått. Snart är det bara tre månader kvar till er som är först ut

Här är den gamla : www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3304375.html

Våra datum:

TesshjärtaFred 5/9
    CaSan 5/9
    miamedknuff 5/9
    thildamy 9/9
    MyochErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9
    September2009bröllop
    Stl48
    Cookie27
    Katarina1984

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 11:11
    Kommer ngr fler datum här:

September2009bröllop 5/9
    Stl48 19/9
    trallande jänta 19/9
    delirious 29/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 16:53

Cookie27 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 23:10
    Delirious 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 12:30
    Mirfak 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 17:30
    Kennethsdotter 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 10:57
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani, Cookie27

9 sept-29 dagar kvar-thildamy

12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent, Mirfak, Kennethsdotter, trallande jänta, Stl 48

26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

• Svar på tråden September 2009 del 4
  • Cookie27

Jag ska ha rosa rosor (Aqua heter den jag kollat på, finns i mitt galleri). Sen blir det lite olika vita blommor som jag inte funderat ut ännu. Fast brudbuketten blir endast rosa rosorna.

Jag känner att vissa saker har jag en jätteklar bild över hur jag vill ha och på andra saker är jag helt förvirrad! Som tur är ska min mamma komma och hälsa på nästa vecka, hon är bra på detaljer :) Min m2b är förstås med i planeringen men inte på samma sätt som jag känns det som. Jag är väl mer fanatisk antar jag :)

Vilka får ni hjälp av? Är er m2b lika inblandad och engagerad som ni är i allt?

• Mirfak
    ElinK skrev 2009-06-15 20:10:01 följande:
    Hej september brudar! Jag ska gifta mig 19/9 och hoppar gärna in i tråden med er. Ser att ni hunnit prata en hel del och jag har försökt gå tillbaka och läsa i kapp men det är för mycket. Ser att ni pratar mest mat, men hur är det med blommor? Jag vill ha något i lila och champagne. Men jag undrar om det är högsäsong på någon blomma då eller om allt måste beställas.
    Det är nog högsäsong för krysantemum då, och dom finns i många färger, bla lila. Många olika lila nyanser åxå.
    Gladioler är vanliga då, dom brukar kosta kring 12 kr/st :) Fina lila färger där med. Dahlior kan du nog hitta i både lila och champagne. Gladiolerna kan du nog åxå hitta i champagne.
    Annars har du alltid rosor som finns i fina champagnefärger, dom är inte dyrast då, men jag tror inte heller det är högsäsong just då på dom.
    Nåja, du har iaf fått några tips där :)
  • carolaj83

tycker att alla vill vara med o hjälpa till o komma med idder mitt oroblem är nog att jag lyssnar för mycket på andra så att slutresultatet blir allt ifrån min egen grund tanke.

just därför ska vi bara vara 3 pers i lokalen dagen innan, jag sambon och hans faster som ska göra alla blommor

• emertin
    Cookie27 skrev 2009-06-15 21:05:04 följande:
    Jag ska ha rosa rosor (Aqua heter den jag kollat på, finns i mitt galleri). Sen blir det lite olika vita blommor som jag inte funderat ut ännu. Fast brudbuketten blir endast rosa rosorna. Jag känner att vissa saker har jag en jätteklar bild över hur jag vill ha och på andra saker är jag helt förvirrad! Som tur är ska min mamma komma och hälsa på nästa vecka, hon är bra på detaljer :) Min m2b är förstås med i planeringen men inte på samma sätt som jag känns det som. Jag är väl mer fanatisk antar jag :)Vilka får ni hjälp av? Är er m2b lika inblandad och engagerad som ni är i allt?
    Min stackars blivande är väldigt stöttande och gullig men han orkar absolut inte sitta och leta och fundera och tjata som jag gör
  • delirious

Min m2b är nog inte riktigt lika fanatisk som jag :)...vissa saker är det jag som kommer med idéer, sånt som blommor och dekorering, sen pratar vi om det, men oftast blir det som jag tänkt..är nog jag som har "bröllopsbilden" i huvet...han litar på mig:)
    men annars hjälps vi åt med allt...

Cookie27 skrev 2009-06-15 21:05:04 följande:
    Jag ska ha rosa rosor (Aqua heter den jag kollat på, finns i mitt galleri). Sen blir det lite olika vita blommor som jag inte funderat ut ännu. Fast brudbuketten blir endast rosa rosorna. Jag känner att vissa saker har jag en jätteklar bild över hur jag vill ha och på andra saker är jag helt förvirrad! Som tur är ska min mamma komma och hälsa på nästa vecka, hon är bra på detaljer :) Min m2b är förstås med i planeringen men inte på samma sätt som jag känns det som. Jag är väl mer fanatisk antar jag :)Vilka får ni hjälp av? Är er m2b lika inblandad och engagerad som ni är i allt?
  • ElinK

Mirfak- det var massor med bra förslag! Jag ska börja googla och kolla upp alla blommor du skrev om. Det känns bättre att komma lite förberedd till floristen, så man vet lite vad man tycker om och vad man inte alls gillar. När vi skulle kolla på ringar hade jag inte spanat ett dugg innan, så jag var inte klokare när vi åkte där ifrån. Det lärde jag mig att inte var så poppis hos min blivande. Har kommit på att om hela bröllopsplaneringen ska gå så smidigt som möjligt med honom, är det minsta möjliga antal affärer som gäller!

• emertin

Jag berättade för min chef (i förtroende trodde jag) att jag ska gifta mig i september, och nu har hon berättat det för resten av mina arbetskamrater!!!!! Sur är jag

• Mirfak
    ElinK skrev 2009-06-16 08:57:31 följande:
    Mirfak- det var massor med bra förslag! Jag ska börja googla och kolla upp alla blommor du skrev om. Det känns bättre att komma lite förberedd till floristen, så man vet lite vad man tycker om och vad man inte alls gillar. När vi skulle kolla på ringar hade jag inte spanat ett dugg innan, så jag var inte klokare när vi åkte där ifrån. Det lärde jag mig att inte var så poppis hos min blivande. Har kommit på att om hela bröllopsplaneringen ska gå så smidigt som möjligt med honom, är det minsta möjliga antal affärer som gäller!
    Jo, av nån anledning gillar inte alla killar att gå i affärer lika mkt som vi gör det ;)
    Och det är mkt bra att vara lite förberedd, sen så kan du ju även fråga floristen på plats om hon har några egna idéer, dom brukar vara bra på sånt :)
  • ElinK

Har det blivit så att dom nu förväntar sig en inbjudan?

emertin skrev 2009-06-16 09:09:27 följande:
    Jag berättade för min chef (i förtroende trodde jag) att jag ska gifta mig i september, och nu har hon berättat det för resten av mina arbetskamrater!!!!! Sur är jag
  • Igia

Vi tar oxå mat från en catering firma och personal där oxå. Blommor har jag fixat med floristen redan och jag har mest sagt form och färg sedan får hon sköta detaljerna. Blir en brud, två tärn och tre cousager... 1800 totalt så det kändes som ett bra pris med tanke på jobbet de lägger ner.

Vi ska ha bröllopsmöte om en dryg vecka med våra värdpar och toastmaster. Tänkte dela ut en del jobb åt de då så vi slipper

Hoppas på att vår toastmaster vill göra festprogrammet så vi slipper det. Annars är det mest lite praktiska detaljer som ska fixas till dagen och under dagen.

Svar på tråden September 2009 del 4