• papriken

Gör man så?

Jag mottog i dagarna en inbjudan till min brors bröllop. Ca. 10 mil härifrån, kyrka sedan restaurangmiddag som kostar 500kr/pp exkl dryck. (!!) De hade inte ens hört av sig för att kolla om vi kunde det datumet nu mitt i semestertider..

Gör man så? är det inte lite märkligt?
    DYRT eller ska jag bara sluta gnälla? :)

• Svar på tråden Gör man så?
  • Krysmynta

...jag tror att mindag2009 enbart är ute efter att få uppmärksamhet och skapa irritation...jag tror helt enkelt inte att denna medlem är den hon utger sig för att vara...bara en känsla jag fått...

• Snäckan4

Jag håller med, hon/han måste vara påhittad!

Krysmynta skrev 2009-06-17 15:48:05 följande:
    ...jag tror att mindag2009 enbart är ute efter att få uppmärksamhet och skapa irritation...jag tror helt enkelt inte att denna medlem är den hon utger sig för att vara...bara en känsla jag fått...
  • MagnusCarina
    Krysmynta skrev 2009-06-17 15:48:05 följande:
    Det var min tanke och känsla oxå.
  • Aleta

Det är ju inte ovanligt, efter vad jag har hört, att ge stora penninggåvor i bröllopspresent i en del andra kulturer.

mindag2009 skrev 2009-06-17 11:57:24 följande:
    Jag tycker verkligen inte att jag klankar på andra. Men det kan ju inte finnas någonstans annars i världen att man tar betalt för sitt bröllop.
  • Nynaeve
    090208 skrev 2009-06-15 17:28:47 följande:
    OT (sorry):Forresten, vad var ursakten for att inte ga? Sa ni arligt att det var for dyrt?Jag haller med dig, bor sjalv pa on men hade nog anda inte gatt (beror pa vad man har for relation dock) nar man vill ha dyra presenter OCH kuvertavgift. Verkar vara markvardigt folk...
    De frågade faktiskt oss varför vi tackade nej. Och vi sa att det var för att vi skulle fira midsommar någon annanstans (det var på midsommar också, till råga på allt...). Dessutom hade de själva inte haft råd att åka på ett sådant bröllop.

Ovanpå allting hade de planerat picknick dagen efter och midsommarfirande dagen innan - och bjöd inte på något då heller.
  • SunsetDec

"Han" tror jag bestämt att det är, för att driva lite med oss tjejer här inne.

Hela "Nicola- min italienska drömprins som kom på sin häst och friade och sen sprang alla vänner fram ur gömställen i hagaparken för den stora förlovningsfesten som endast kan slås av 3 dagars (hela dagar glöm inte) stadshotellsbröllop för en miljon, hälften av pappa, iklädd specialdesignad märkesklänning för min slanka men dock storbystade figur" - historien känns lite påhittat. Och hur gärna jag än vill släppa det och gå och lägga mig, klockan är mycket här, så e jag så nyfiken :)

• Nordiskbrud

Men MD2009 är rätt underhållande! Hade bara varit ännu roligare om alla "fakta" var lite mer organiserade... Undrar bara hur man kan gå från 200 till 350 gäster på en dag, eller från en budget som sägs vara på 580 000 kr till bara några timmar senare vara nästan sjusiffrig (vilket innebär över miljonen...). (Räknar man lite lätt på vad midag á 1.800 kr per kuvert, boende på Strand för ca 300 gäster i 3 dygn, favours med allt vad hon nu sagt osv så är jag lätt över miljonen....)
    Snacka om att ha dålig koll på vilka som osa:t eller vad allt egentligen gått på. Men det är kul med människor som lever i sina egna små bubblor, reella eller påhittade
    (Ser fram mot bilderna från förlovningen!)

• mindag2009
    SunsetDec skrev 2009-06-17 16:56:20 följande:
    "Han" tror jag bestämt att det är, för att driva lite med oss tjejer här inne.Hela "Nicola- min italienska drömprins som kom på sin häst och friade och sen sprang alla vänner fram ur gömställen i hagaparken för den stora förlovningsfesten som endast kan slås av 3 dagars (hela dagar glöm inte) stadshotellsbröllop för en miljon, hälften av pappa, iklädd specialdesignad märkesklänning för min slanka men dock storbystade figur" - historien känns lite påhittat. Och hur gärna jag än vill släppa det och gå och lägga mig, klockan är mycket här, så e jag så nyfiken :)
    Det finns ju plast att trycka in i dom
  • JS76JS

Själv tror jag att mindag2009 finns på riktigt, är ju lite kul med en så skrytsam person som lever ett helt annat liv än oss andra dödliga=)

• Villemoa

Helt OT men tack alla som INTE tror att jag är gravid och som tyckte att jag var fin på min bröllopsdag

Hade jag trott att mindag2009 sa så för att vara dryg hade jag nog varit avstängd nu
    Men som sagt, jag har hört det förut så jag tar det med en klackspark

Svar på tråden Gör man så?