• papriken

Gör man så?

Jag mottog i dagarna en inbjudan till min brors bröllop. Ca. 10 mil härifrån, kyrka sedan restaurangmiddag som kostar 500kr/pp exkl dryck. (!!) De hade inte ens hört av sig för att kolla om vi kunde det datumet nu mitt i semestertider..

Gör man så? är det inte lite märkligt?
    DYRT eller ska jag bara sluta gnälla? :)

• Svar på tråden Gör man så?
  • kermit100

Inte jag heller, men det har varit underhållande läsning.

• agtiwi

Ja! Snacka om att göra bort sig själv.

• Snäckan4

Håller med er båda till fullo!!!

agtiwi skrev 2009-06-17 13:29:28 följande:
    Jag struntar också i hur folk gör. Det som stör mig är folk som kastar sten i glashus, har faktiskt aldrig sett dess like.
    [/citat]
    kermit100 skrev 2009-06-17 13:30:32 följande:
    [citat]
    Inte jag heller, men det har varit underhållande läsning.
  • mindag2009

Som jag också har skrivit så kommer jag inte sga den exakta summan. Precis som du säger!
    Ja, jag blev riktigt trött på att se alla budget trådar och trådar om att ta betalat av folk, rent chockad för jag trodde inte att det existerade.

Ja det du skriver om att jag stormar fram sådan person är jag irl också och kommer nog alltid ha varit.

Om du läser hela "min" tråd så kan du se att jag har faktiskt bett om ursäkt för min TS om att det var fel att uttrycka mig så som jag gjorde och har förklarat.

Håller precis på att ladda upp bilderna från min förlovning så då kan ni få se med egna ögon när min blivande sitter på hästryggen.
    Jag tänker faktiskt inte övertyga någon om mitt bröllop är sant eller ej, för det skiter jag faktiskt i vad folk tror.
    En av mina närmaste väninnor var med här för något år sedan men hon blev så förolämpad att hon avslutade sitt konto och ville aldrig mer se denna sida, bara för att folk var avundsjuka. Hon varnade tom mig!

passionsblomman skrev 2009-06-17 13:17:48 följande:
    Jo, du skrev det, men att han räknat fel så att ni skulle lägga på mera. Du har också flera ggr både sagt att det är nästan 7-siffrigt, samtidigt som du minst lika många ggr sagt att du aldrig skulle säga vad ni lägger.Ni kommer ju alldeles uppenbart att bränna närmare en miljon kronor på att fira ert bröllop.Det måste väl vara vad nästan7-siffrigt innebär.Vad jag inte förstår är att du efterbara ett par timmar på forumet hunnit skaffa dig en så grundlig uppfattning om hur alla här gör och tänker.och hur du kunnat bli"trött på att läsa om" vare sig ditten eller datten när du är ny?Eller hur du kan veta att folk tycker du ska skicka pengarna tiill afrika istället samtidigt som du är säker på att den som undrar hur du tänker bara är avundsjuk.Du stormar fram med dunder och brak i flera trådar samtidigt där du rasar (för att använda ett kvällstidningsuttryck) över folks förfärliga beteende, samtidigt som du verkligen tar alla chanser att flasha det flådiga livets detaljer, så var inte så förvånad om folk undrar vem du är, vart du helt plötsligt kom ifrån och om du verkligen är på riktgt, för dina olika berättelser går i mycket rätt låmgt utanpå vad de flesta ens föreställer sig. Som att din man friade genom att komma ridande på en vit häst i peken efter att dina vänner kidnappat dig och ställde till med värsta festen för er.Jag säger inte att du inte ska säga vad du tycker. Men jag säger -igen-att du har mycket att vinna på att ta det lite piano i början, lära känna folk och också tänka på HUR du säger vad du tycker.Din tråd om lyxbröllop tex, är tillsin första halva bara en fet smäll på käften till alla som inte har ett lyxbröllop. Den är ingalunda bara en glatt startad intressetråd, utan i högsta grad värderande och hela rubriken är såpass uppseendeväckande att de flesta antagligen kollar vaffan det DÄR var nu då.Det tror jag du fattar egentligen och det gör migundersam över dina egentliga syften.
  • delirious

nu har jag inte läst hela denna tråd, och får för mig att det finns en heeel del synpunkter på ts inlägg..men för att endast svara på det ts skriver, alltså ursprungsfrågan, så jag hade tyckt det var dyrt att betala 500:-/pers...det är inget bröllop jag hade haft råd å gå på med min familj..men detta är givetvis olika beroende på vilken inkomst man har...Om min bror hade ordnat ett sånt bröllop och jag varit ekonomiskt oberoende eller i alla fall haft det bra ställt, då hade det varit en annan sak....eller tror jag i alla fall...

• Villemoa

Och då kan man ju undra varför du blev medlem här om du blev varnad och alla är så avundsjuka? För övrigt kan jag säga att jag inte är ett dugg avundsjuk för jag har redan haft mitt drömbröllop!

• passionsblomman

DEt är synd att du redan hade såpass förutfattade meningar. Det är inte en bra utgångspunkt.
    Forumet är i ständig rörelse. De flesta här var inte med när din kompis var.

Vad gäller din tråd så hade det kanske varit bättre att be en moderator ta bort den och starta en ny med e n inte fullt så dålig rubrik. Starta den som en grupp-tråd och döp den till "vi som har spenderbyxorna på " eller nåt.

• Ore
    mindag2009 skrev 2009-06-17 13:35:46 följande:
    Som jag också har skrivit så kommer jag inte sga den exakta summan. Precis som du säger!Ja, jag blev riktigt trött på att se alla budget trådar och trådar om att ta betalat av folk, rent chockad för jag trodde inte att det existerade
    Budgettrådar har jag inget emot alls, tycker det är jättebra att folk tipsar varandra om hur man håller nere kostnaderna för sitt bröllop. Det tror jag du också tycker, även om du lever i en helt annan ekonomisk verklighet. De s.k. budgetbröllopen verkar bli jättefina, romantiska och de brudparen som har den lyckas oftast få med många små personliga detaljer till en liten kostnad. Och det är svårare än att bränna flera hundra tusen på att få allt fixat, så all heder för det.

Angående kuvertavgift har jag redan uttryckt min åsikt, och där verkar vi vara överens.

Hoppas att du kan få bra hjälp med ditt bröllop här, men försök att komma ihåg att inte uttrycka dig så nonchalant om andra människors ekonomi. Det finns många, som av olika anledningar, har det väldigt knapert - men som gör det bästa av situationen, och på ett mycket bra sätt kan jag tillägga.

Sedan verkar det tyvärr vara så att det sticker litet i ögonen på många att man har mycket pengar att spendera, det lär du kanske bli varse om.

Kan den här tråden bli litet mer on topic nu, istället för att klaga på mindag2009:s ekonomiska förutsättningar och vad hon har skrivit i andra trådar?
  • EM ikström

Jag tycker iaf att mindag2009 är en frisk fläkt här inne, och jag uppskattade hennes tråd om lyxbröllop. Kanske kan man tycka att det blir lite mycket ibland, men det är trevligt som omväxling till alla budgettrådar, som onekligen är i majoritet här inne.

Nån skrev att det kan finnas anledningar till att man "måste" gifta sig tidigt (är gravid, nån ska resa bort länge osv.) och därför tycker att kuvertavgift är motiverat. Det kan vara så, men även då får man rätta mun efter matsäcken. Dock tror jag att det största problemet är att många i den här unga generationen är vana att få allt NU. Man vill ha sitt drömbröllop med sittande trerättersmiddag i en flashig lokal. Har man inte råd så får någon annan betala. Jag tycker att det är en mycket märklig inställning. De allra flesta som gör på det här sättet har säkert möjlighet att vänta ett år eller två med sitt bröllop för att spara pengar till det de verkligen vill ha. Jag ser kuvertavgift som oerhört märkligt.

Som svar på frågan i trådstarten skulle jag dock rekommendera att hon betalar och går på sin brors bröllop utan att kommentera det hela där och då och har trevligt. Det är det rätta att göra etikettmässigt. Man bör aldrig kommentera om någon annna bryter mot etikettregler.

• mindag2009
    Villemoa skrev 2009-06-17 13:39:05 följande:
    Och då kan man ju undra varför du blev medlem här om du blev varnad och alla är så avundsjuka? För övrigt kan jag säga att jag inte är ett dugg avundsjuk för jag har redan haft mitt drömbröllop!
    liiiiteOT
    Måste säga att den var riktigt fin din bröllops klänning.
    Ska tipsa min kompis om den klänningen, hon kommer också att vara gravid när hon gifter sig!
Svar på tråden Gör man så?