didis skrev 2009-06-16 10:12:08 följande:
Besvärad kanske jag inte skulle känna mig men knappast bekväm.
[/citat]
Det var det jag menade :)
Jag är inte den bästa på ordval.
mindag2009 skrev 2009-06-16 00:03:12 följande:
[citat]
Varför skulle du känna dig besvärad när du själv aldrig kommer få veta den faktiska kostnaden?Du kommer då som våran gäst och vi vill att du ska trivas inte tänka på hur mycket maten har kostat.
[/citat]
Jag skulle nog ha mer ångest över hur jag skulle klä mig, vad jag skulle ha för presenter osv om jag visste att det var ett lyxbröllop jag skulle på. Fast det är klart om man kände er väl skulle det kanske se annorlunda ut.
mindag2009 skrev 2009-06-16 10:52:20 följande:
[citat]
Skryta tycker jag absolut inte att jag gör! Men jag är stolt över mitt arbete och alla mina år i skolbänken.Jag är nedlåtande mot folk som tar betalt för sin bröllop, tycker rent ut sagt att det är hemskt, och det står jag för!Och sedan varför ska inte jag kunna berätta öppet om hur mycket vi ska lägga på vårat bröllop utan att skämmas?Och varför vi betalar hotell och att bröllopet är i 3 dagar är pga att min mans släkt kommer från Italien och behöver någonstans att bo + att vi gör detta till en stor fest där alla får träffas.Sen har vi gäster från USA, London, Slovenien, Skottland, Thailand, Amsterdam + några till. Så självklart behöver de någonstans att
bo.Om du tex är bjuden på ett bröllop som skulle ske i vi säger Amsterdam hade inte du varit glad om någon hade fixat hotell,transfer för din familj?Eller hade du tackat nej bara för att det inte är eran stil?
Tycker också att du ska vara stolt! och jag hade gärna bjudit på allt om jag hade möjlighet, kanske inte all denna lyx (för det är inte riktigt jag).