• papriken

Gör man så?

Jag mottog i dagarna en inbjudan till min brors bröllop. Ca. 10 mil härifrån, kyrka sedan restaurangmiddag som kostar 500kr/pp exkl dryck. (!!) De hade inte ens hört av sig för att kolla om vi kunde det datumet nu mitt i semestertider..

Gör man så? är det inte lite märkligt?
    DYRT eller ska jag bara sluta gnälla? :)

• Svar på tråden Gör man så?
  • mindag2009
    blyg skrev 2009-06-15 22:31:55 följande:
    Kanske en aning OT, men att gå ut så hårt med sina åsikter kanske skrämmer bort folk från att våga skriva i forumet. Man kanske kan yttra sina åsikter utan att "trycka ner" andra. Lite finkänslighet och en tanke på medmänniskor är inte alls så dumt att ha i bakhuvudet.
    Men Herre gud, så jäkla Svenskt!
    Detta forum är för människor över 18 år (åldergräns på att gifta sig i Sverige) och sedan så tycker jag i och med att detta är ett öppet forum så ska man få "säga" vad man tycker och känner utan att det ska bli några person angrep.
  • mindag2009
    Krokus10 skrev 2009-06-15 22:40:28 följande:
    Fraga: Tycker du verkligen att det ar vart att betala over en halv miljon kronor, endast for maten??
    Ja verkligen! Det är den största dagen i mitt liv och jag vill ha den perfekt. Har lagt ner mycket mer pengar än så på vårat bröllop! Allt ska bli precis så jag vill ha det.
    Så det är värt varenda liten krona.
  • passionsblomman

Var är det personangrepp?

mindag2009 skrev 2009-06-15 22:55:34 följande:
    Men Herre gud, så jäkla Svenskt!Detta forum är för människor över 18 år (åldergräns på att gifta sig i Sverige) och sedan så tycker jag i och med att detta är ett öppet forum så ska man få "säga" vad man tycker och känner utan att det ska bli några person angrep.
  • mindag2009
    Krokus10 skrev 2009-06-15 22:45:48 följande:
    Betty Boop augusti2009 skrev 2009-06-15 22:43:48 följande:Jo jag ar medveten om det, att alla har sin egen budget, jag personligen tyckte att det lat lite overdrivet bara for en dag.
    Vi har en fest som varar i över 3 dygn!
  • mindag2009
    novemberbrud2009 skrev 2009-06-15 22:49:42 följande:
    Du skulle kunna bjuda på många kakor ;)
    *ler*
  • mindag2009
    passionsblomman skrev 2009-06-15 22:57:50 följande:
    Var är det personangrepp?
    Nej, jag menar att man ska kunna diskutera hur mycket man vill.
    Men om det blir person angrepp så har man gått för långt.

Ursäkta, är lite trött!
  • Betty Boop augusti2009

Jo men hon tyckte att vi tryckte ner folk. Trycka ner, personangrepp.....

Jag säger bara att jag tycker det är snålt. De som tar ut kuvertavgift tycker uppenbarligen inte så och då tar de nog inte åt sig heller.

• Panzerfaust

Jag förstår faktiskt inte upphetsningen, bjuder brudparet på allt: Tack så mycket, betalbar: Tja det brukar kosta en del att bli full iaf. Kuvertavgift: Ok inga problem.

Man vet ju på vilka premisser man blir bjuden och det är fullt möjligt att tacka nej till arrangemanget.

• passionsblomman

Jag med så jag fattade inte...Jag måste tacka för idag och släcker nu. Är säker på att diskussionen finnskvar imorgon...

Sköt om er allihop!

mindag2009 skrev 2009-06-15 23:00:57 följande:
    Nej, jag menar att man ska kunna diskutera hur mycket man vill.Men om det blir person angrepp så har man gått för långt.Ursäkta, är lite trött!
  • mindag2009

Betty Boop augusti2009 skrev 2009-06-15 23:01:01 följande:

Jo men hon tyckte att vi tryckte ner folk. Trycka ner, personangrepp.....Jag säger bara att jag tycker det är snålt. De som tar ut kuvertavgift tycker uppenbarligen inte så och då tar de nog inte åt sig heller.
    Ursh, vad trött jag är när jag inte ens kan läsa!
    Men här i Sverige ska vi hålla tyst om vi vill lägga mycket pengar på sitt bröllop och de som har budgetbröllop ska få applåder. Sökte efter någon tråd som tex heter " Vi som inte vill ha något budget bröllop" eller " Det spelar igen roll vad det kostar" men jag hittade faktiskt igen sådan *konstigt*.
Svar på tråden Gör man så?