Ja, nej jag vet inte alls hur det brukar vara, bara att de här kilarna kände sig hur dumma som helst OCH ju dessutom fick betala rätt dyrt för denna fest, då de ju redan hade köpt en fin present, enligt svensk tradition.
Själv är jag mycket tveksam till de varianter dr man inte själv kan styra hur mycket man ger. Det är min sörsta invändning mot kuvertpris. En present kan man alltid anpassa till plånboken. Tillochmed om man är pank kan man ge. Då i form av påhittiga gåvor som exempelvis att man målar om huset eller bjuder på värsta middagen längre fram, eller ställer upp som barnvakt med ett hemmagjort klippkort på 6 tillfällen under året tex.
Betty Boop augusti2009 skrev 2009-06-15 21:42:02 följande:
Oj då! Vi har jättemånga syrianska vänner och detta är då inget vanligt vad gäller deras bröllop. Däremot så är det mycket vanligare att man ger pengar som present, någon ger en hundring och någon annan några tusen.Men det är stort skillnad på att ge pengar i present och att skriva i "inbjudan" att det kostar att vara "bjuden".Alla de där exemplena tycker jag är en helt annan sak än att brudparet tar betalt.