Emblas Mamma skrev 2011-01-18 16:19:11 följande:
Vilken tråd va!
Vårt bröllop kommer gå på mycket mer än vad vi trott men jag har minsann inte behov av att skryta av mig hur mycket pengra jag har och lägga på mitt bröllop! :O
Jag är med student, jag klarar med av att spara enorma summor under tiden, jag är ingen gud för det! För jag vet att alla inte lyckas lika bra som jag eftersom dom faktiskt inte KAN lägga dessa pengar varje månad som jag har turen att kunna göra.
Alltså: Nedvärdera inte dom som INTE har pengar för det är riktigt fult.
Säg inte till folk att deras tårtor är degiga och äckliga och säg för fan inte till att folk inte är riktigt kloka om dom inte anlitar en riktig proffsfotograf för 30.000!
Jag kommer ha välbetalt jobb, gubben likaså, vi kommer ärva ordentligt i framditen - men det finns dom som INTE har det. Jag är inte bättre än någon annan för det. Som jag brukar säga: Skär en miljonär sig i fingret så blöder han lika mycket som någon annan!
Jag är så trött på det eviga tjatet om att "vi kommer få ett perfekt bröllop för vi lägger så här många hundra tusen",
som om inte ALLA skulle få sitt drömbröllop!?
Skärp er - ni är fanimej bara så pinsamma!
Jag är säker på att ALLA får sitt drömbröllop även om dom SJÄLVA VALT att ha en kinaklänning eller bakar egen tårta eller anlitar en vän som fotograferar. Varför lägga så mycket energi på att skriva hur bra ni är och hur bäst erat bröllop kommer bli och inte "deras"? Vad är poängen? Är det så roligt tat göra folk ledsna som INTE KAN betala dessa summor?
Dom kanske har annat att lägga pengarna på? Ett hus som kanske kostar mer än ert? Eller sina barn? Dom kanske tycker att barnen är värda 100.000 på kontot istället för att slösa upp det på ALLT bara för att dom är för lata för att göra ett uns till bröllopet själva?
Nej jag säger bara det - vilka TOPPENBRUDAR som faktiskt klarar av att göra lite själva också! det är NI som är bäst och inte alla andra lata fanskap som sitter på röven och torkar sig där bak med hundralappar - eller det är kanske bara som ni vill få det att framstå?
Nej , jag tycker någon här inne ska protestera nu! Tycker vissa är för jävla löjliga!
// Har jävligt GOTT pengar men behöver inte skryta i varenda inlägg!
Fast var du inte lite väl hård nu... Tycker inte de som skrivit i tråden nu när den startades upp igen har varit så stöddiga...