• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • Bustroll
    Tojk skrev 2009-07-09 17:49:43 följande:
    Nu som håller på med vigselprogram, har ni träffat prästen? Vi har inte hört ett ljud om det.. har inte tittat på pslamer eller musik öht till vigseln än.
    [/citat]

Vi har inte träffat prästen än, tror man gör det när det är ca en månad kvar. Vi bokade möte med kantorn som fick spela allt för oss och kolla lite på psalmer.
    [citat]
    Vi ska också skicka ut inbjudningar ihelgen eller senast måndag! Ska bli så spännande få höra människors reaktioner, vi har ju inget berättat *nerövs*
    Vad roligt
  • Bustroll

oj vad skumt det blev...jaja ni ser nog

• MTTM
    Vi ska också skicka ut inbjudningar ihelgen eller senast måndag! Ska bli så spännande få höra människors reaktioner, vi har ju inget berättat *nerövs*Nu som håller på med vigselprogram, har ni träffat prästen? Vi har inte hört ett ljud om det.. har inte tittat på pslamer eller musik öht till vigseln än.
    Kul att ni också är på g med inbjudningar!

Vi har "beställt" en präst som inte bor på samma ort som oss (vår gamla konfirmationspräst). Hon kommer dock att vara på semester i vår stad i augusti, så då ska vi prata med henne. Tänkte även prata med kyrkan då angående kantor etc. Verkar som om en del redan gjort detta, men augusti borde ju vara ok - då är det ju ändå två månader kvar...

Förresten, för oss som gifter oss 10/10, så är det idag exakt 3 månader kvar! Läskigt vad fort tiden går..! Snart är man FRU!
  • ToastmasterMarie

Vi kommer också skicka ut inbjudningarna på måndag. Börjar bli svårt att hålla allt hemligt. Vi har ordnat mycket med de små deltaljerna nu under semestern och jag och m2b pratar mycket om det när vi är själva så det skulle lätt kunna slinka ut något ord då man träffar andra.

Vi har inte träffat prästen ännu. Har fått mallar från kyrkovaktmästaren om hur viglar brukar läggas upp och har talat med kantorn på telefon. Om jag förståt det rätt från kyrkan så brukar detta vara ca 1 månand innan i vår förasamlig efter som det är många vigslar och prästen vill för vår skull och sitt eget minne ha träffat oss så när in på som möjligt. Vi har nästan bestämt psalmer och har bestämt med kantorn att när hon kommer tillbaka efter semestern ska vi träffas efter en gudtjänt så vi fastställer psalmerna.

Vi ska också skicka ut inbjudningar ihelgen eller senast måndag! Ska bli så spännande få höra människors reaktioner, vi har ju inget berättat *nerövs*Nu som håller på med vigselprogram, har ni träffat prästen? Vi har inte hört ett ljud om det.. har inte tittat på pslamer eller musik öht till vigseln än.
  • Bustroll

Ja, det var den jag var inne på först...sen såg jag att den inte gick att öppna...vet inte om det kan förstöra frisyren...vel vel

ToastmasterMarie skrev 2009-07-11 10:09:41 följande:
    Det är de två också jag väljer mellan. Lutar mot nr. 2 för mig. Den med tre pälreliknade knappar på rad.
  • ToastmasterMarie

kolla in deras hemsida nu, en av bolerosen har de nog tagit bort.

Bustroll skrev 2009-07-12 01:11:29 följande:
    Ja, det var den jag var inne på först...sen såg jag att den inte gick att öppna...vet inte om det kan förstöra frisyren...vel vel
  • Bustroll

Det var ju inte så bra... måste jag ju bestämma mig snart

ToastmasterMarie skrev 2009-07-12 09:08:01 följande:
    kolla in deras hemsida nu, en av bolerosen har de nog tagit bort.
  • MTTM
    Bustroll skrev 2009-07-12 11:28:03 följande:
    Det var ju inte så bra... måste jag ju bestämma mig snart
    Jag såg bara den andra när jag var inne. Den var jättesnygg, tycker jag, och röstar på den även om jag inte sett den första...
Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2