• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • FrökenW

Funderar på om man ska fixa naglarna inför den stora dagen, har lite svårt bestämma mig. Jag har ju nästan aldrig något till naglar då jag ogillar ha skit under dem och det får jag ju varje dag. Det ser ju så fint ut men jag skulle nog inte kunna ha så långa som man ser.. kan man ha bara en liten tipp? Och vet någon av er vad som är bäst? gel eller acryl.. ?
    [/citat]

Jag har nog tänkt att måla min naglar själv. Jag tänkte att de skulle vara röda och korta
    Samma färg som mina skor och rosorna i min bukett.

• FrökenW

På endel bröllop som jag har varit på så har brudparet haft egna champagneglas som de druckit ur. Är det nått symboliskt att man just ska ha sina egna, köper man de själv eller är det nått man bör önska sig....
    Konstig fråga kanske men jag gillar idén om att ha ett par finare champagneglas hemma som vi kan ha när vi ska fira nått senare i livet.

• ToastmasterMarie

Känner att jag lagt planeringen lite till sidan ett tag, får kanske börja igen snart, mindre än 2 måndaer kvar.

Bokade vår minisemester efter bröllopet idag på spahotell i Halmstad.

Ang. naglarna så tänkte jag gå på manikyr på torsdagen eller fredagen. Om jag lyckas behålla naglarna och inte bryter av mina vanliga, brukar ha en liten tip inte helt kortklipta, så tänkte ha mina egna nagar men att få en lyxig manikyr och ett proffs som målar naglarna tänkte jag unna mig.

Där jag ska få manikyr har de även air brush tanning funderar på detta vet inte om jag vågar. Någon mer som funderar på en soldusch för att få lite läcker färg. Om jag ska gå tänkte jag även försöka locka med min m2b, önskar mig dock själv lycka till med detta vet inte hur det ska gå till.

• fru okt
    FrökenW skrev 2009-08-12 18:45:46 följande:
    Ska ni andra gifta er borgligt eller religiöst?
    Vi kommer att ha kyrklig vigsel.

Har oxå funderat på naglarna, kollade upp de då vi var hemma (där bröllopet kommer att hållas), 80 ? att fixa alla naglar (förlänga + fransk manikyr). Är detta normailpris eller?!?!
    Tyvärr kommer hon som har salongen att vara borta veckan innan vår vigsel, men hon sa hon kunde fixa naglarna veckan före, alltså mer än 1 vecka före bröllopet... Vet ngn om naglarna kommer att se frächa ut på bröllopsdagen då? vill ju kunna leva ett normal liv veckan innan bröllopet och inte bara behöva "sitta och vara fin men händerna i knät"....
  • HelenaOlivia

En del har egna med sina namn eller datumet eller nåt skrivet på men vet inte om det är symboliskt.
    På några ställen där jag jobbat som servitris så har vi bundit ihop brudparets glas med ett sidenband, lite fint.
    Tycker ni ska ha era egna om ni vill, det blir ju ett mysigt minne.

FrökenW skrev 2009-08-14 14:25:46 följande:
    På endel bröllop som jag har varit på så har brudparet haft egna champagneglas som de druckit ur. Är det nått symboliskt att man just ska ha sina egna, köper man de själv eller är det nått man bör önska sig....Konstig fråga kanske men jag gillar idén om att ha ett par finare champagneglas hemma som vi kan ha när vi ska fira nått senare i livet.
  • FrökenW

fru okt skrev 2009-08-14 21:12:06 följande:

Vi kommer att ha kyrklig vigsel.Har oxå funderat på naglarna, kollade upp de då vi var hemma (där bröllopet kommer att hållas), 80 ? att fixa alla naglar (förlänga + fransk manikyr). Är detta normailpris eller?!?!Tyvärr kommer hon som har salongen att vara borta veckan innan vår vigsel, men hon sa hon kunde fixa naglarna veckan före, alltså mer än 1 vecka före bröllopet... Vet ngn om naglarna kommer att se frächa ut på bröllopsdagen då? vill ju kunna leva ett normal liv veckan innan bröllopet och inte bara behöva "sitta och vara fin men händerna i knät"....
    Det var jätte länge sedan som jag gjorde mina nagla men jag skulle nog säga det priset är undefär vad det kostar första gången (sen är det billigare varje månad när man underhåller dem). Jag tror nog att naglarna kommer hålla sig fina men jag skulle nog göra dem närmare inpå ändå....man vet ju inte....
    Finns det någon annan du kan gå till?
  • FrökenW
    HelenaOlivia skrev 2009-08-14 23:09:35 följande:
    En del har egna med sina namn eller datumet eller nåt skrivet på men vet inte om det är symboliskt.På några ställen där jag jobbat som servitris så har vi bundit ihop brudparets glas med ett sidenband, lite fint.Tycker ni ska ha era egna om ni vill, det blir ju ett mysigt minne.
    Känns mysit att skåla första gången i nya fina egna glas!
    Jag funderar på dessa:
    www.misshome.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=30&artnr=of6546601&visa=1-120&Sort=Beskr&Visn=Std
  • FrökenW

Igår hittade jag "nått blått" - i ett stånd på Brunkebergstorg (det är kulturfestival i stan) så hittade jag en berlock, ett blått hjärta i glas, den kommer vara jätte fin på ett armband.
    Hittade en liknade som jag lagt upp en bild på.

• Tojk

De jag tittat på har kostat omkring den summan eller lite mer för första gången.

fru okt skrev 2009-08-14 21:12:06 följande:

Vi kommer att ha kyrklig vigsel.Har oxå funderat på naglarna, kollade upp de då vi var hemma (där bröllopet kommer att hållas), 80 ? att fixa alla naglar (förlänga + fransk manikyr). Är detta normailpris eller?!?!Tyvärr kommer hon som har
  • Vi Som Drömmer Om Bröllop

hej!! hoppar in här i tråden. vi ska gifta oss den 3:e oktober så det är inte långt kvar. det bestämdes hux flux för en månad sedan så en del planering på kort tid . dock ska vi ha litet bröllop, men ändå...

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2