• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • MTTM
    FrökenW skrev 2009-08-04 19:50:13 följande:
    Ska ni köra det där nått nytt, nått gammalt, nått ärvt, nått lånat och nått blått?Jag tänkte det men jag kan liksom inte komma på nått kul blått som man kan ha.....vad ska ni ha??
    Ganska många brukar ha blått strumpeband, tror jag... Är ju ett ganska enkelt och roligt sätt att få in blått om man inte har det i t ex brudbuketten eller i något smycke!
  • ToastmasterMarie

vet inte men får nog ihop det utan att tänkt på det

nytt inte så svårt smycken skor mm
    nått gammalt och något ärvt kommer ha ett par örhängen som jag ärvt från mormors mor och är gjorda en bit av mormors fars vigselring
    nått lånat hyr kläning och kommer låna slöja av en vän där jag var toastmaster i fjor
    nått blått ja det har jag inte fått ihop med det finns alltid strumpband, en liten blå sten på en klämma eller en liten blå blomma i buketten.

FrökenW skrev 2009-08-04 19:50:13 följande:
    Ska ni köra det där nått nytt, nått gammalt, nått ärvt, nått lånat och nått blått?Jag tänkte det men jag kan liksom inte komma på nått kul blått som man kan ha.....vad ska ni ha??
  • FrökenW

Nu är jag här igen! Vi har bara planerat det här bröllopet i lite över en månad så jag känner mig liksom helt nykär i allt det här planerandet!

Jag kom på att jag nog ska köpa en sån berlock från Thomas Sabo och hänga på mitt armband. Blå alltså!

Nu ska jag bombaderar er med mer frågor:
    Har nån av er tagit en sån bröllopsförsäkring?

Morgongåva - Ska ni ge nån sådan? Jag har bokat in en tid hos en fotograf för att göra ett sånt lite lätt klätt album. Det är inte riktigt min grej men jag vet att N skulle älska det....är ganska nervös inför det men de tjejerna som har stället verkar jätte gulliga och bra. Nu måste jag bara hitta nått sexigt att ha på mig....känns liksom lite fånigt.....
    Själv skulle jag så himla gärna vilja ha en klocka som jag spanat på länge....blir det liksom fel om jag hinter N om det?

Hm, det var nått mer jag funderade på men nu minns jag inte vad det var. Förbered er på fler inlägg

• Tojk

Något nytt, lånat, gammalt och blått har jag inte funderat så mycket på än. Det kanske man kan delegera ut på någon annan :)

Blommor sa floristen jag pratade med att ca 1 månad innan var bra om man kom in och visade på ett ungefär vad man ville ha osv. Så de kunde beställa in rätt blommor osv

Vi har tagit någon bröllopsförsäkring tror inte något kommer hända och skulle vi ta en sådan skulle förmodligen allt hända.. eller iaf känns det så. Att det blir lite "jinx"

Morgongåva ville iaf min sambo ha lite hintar om så det ska han få.

• Tojk

Ja just ja svaret ovanför var till frökenW

• FrökenW

Vad har du tänkt att "önska" dig?

Tojk skrev 2009-08-05 09:38:12 följande:
    Något nytt, lånat, gammalt och blått har jag inte funderat så mycket på än. Det kanske man kan delegera ut på någon annan :)Blommor sa floristen jag pratade med att ca 1 månad innan var bra om man kom in och visade på ett ungefär vad man ville ha osv. Så de kunde beställa in rätt blommor osvVi har tagit någon bröllopsförsäkring tror inte något kommer hända och skulle vi ta en sådan skulle förmodligen allt hända.. eller iaf känns det så. Att det blir lite "jinx"Morgongåva ville iaf min sambo ha lite hintar om så det ska han få.
  • Tojk

FrökenW
    Jag försöker klura ut det själv funderar på en ring till att ha utöver de andra. Men så är jag klockfanatiker också och det vore ju inte helt fel med en ny fin klocka.

Jag vill gärna ha något som kommer finnas kvar livet ut iaf :)
    Men det var ju inte så enkelt lyckas komma på grejer att hinta om direkt *skratt*

• MTTM
    FrökenW skrev 2009-08-05 09:07:31 följande:
    Nu är jag här igen! Vi har bara planerat det här bröllopet i lite över en månad så jag känner mig liksom helt nykär i allt det här planerandet! Jag kom på att jag nog ska köpa en sån berlock från Thomas Sabo och hänga på mitt armband. Blå alltså! Nu ska jag bombaderar er med mer frågor:Har nån av er tagit en sån bröllopsförsäkring?Morgongåva - Ska ni ge nån sådan? Jag har bokat in en tid hos en fotograf för att göra ett sånt lite lätt klätt album. Det är inte riktigt min grej men jag vet att N skulle älska det....är ganska nervös inför det men de tjejerna som har stället verkar jätte gulliga och bra. Nu måste jag bara hitta nått sexigt att ha på mig....känns liksom lite fånigt.....Själv skulle jag så himla gärna vilja ha en klocka som jag spanat på länge....blir det liksom fel om jag hinter N om det? Hm, det var nått mer jag funderade på men nu minns jag inte vad det var. Förbered er på fler inlägg
    Bra idé med det blåa!

Vi har faktiskt tagit en bröllopsförsäkring - mest för att jag är en sån person som gillar att ha både hängslen och livrem... Det är ju så att ett bröllop är en riktigt stor investering och vanligtvis försäkrar man ju andra stora grejer, t ex bilen, hemmet mm. Så för vår del känns det rätt.

Ang morgongåvan så tycker jag absolut att du kan hinta m2b - han blir säkert bara glad att få tips, eftersom det brukar vara så mycket annat att tänka på ändå inför bröllopet!
  • Tingli

hej hej!
    hoppar in här....vi ska gifta oss 24 oktober.
    så de är alltså 2månader och 2veckor kvar!
    kan ju säga att vi nyss börjat planera..elleja, JAG planerar *asg*
    min sambo får väl snart psykbryt på mig om allt tjat om dekorationer mm

• HelenaOlivia

välkommen! Ni gifter er dagen före oss:)
    Fast din sambo kanske bara är glad att han inte behöver oroa sig för dekorationer? :)
    Det börjar verkligen näsrma sig nu, 11veckor kvar!! Så kul!

Tingli skrev 2009-08-09 20:16:48 följande:
    hej hej!hoppar in här....vi ska gifta oss 24 oktober.så de är alltså 2månader och 2veckor kvar!kan ju säga att vi nyss börjat planera..elleja, JAG planerar *asg*min sambo får väl snart psykbryt på mig om allt tjat om dekorationer mm
Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2