• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • FrökenW

Bustroll och Vi som drömmer om bröllop - Grattis! Vad underbara dagar ni fick! Gärna bilder!

Vi har inte ett så avancerat schema.

9.30 Kommer barnvakten
    11 Frisör och sminkning och efter det åker jag till hotellet där vi ska bo, där fästmannen befinner sig.
    13 Fästmannen hämtar brudbuketten, lämnar bordsdekorationen och checkar in på hotellet
    16.45 Åker vi taxi till där vigseln ska vara och där vi även ska äta
    17 Vigsel, champagne och mingel
    18 Middag

• HelenaOlivia

Grattis!!!!!! Och vad härligt att dagen blev toppen!!! Jätte roligt att höra! Grattis!!

Bustroll skrev 2009-10-04 17:26:13 följande:
    Nu är man gift då Allt blev jättebra, inget bråk och ingen fylla som jag oroade mig över innan. Riktigt skönt att det är över dock Det spöregnade här igår nästan hela dagen så vi kunde inte fotograferas ute som var planen, men vi tog bilderna inne i stället och det blev nog lika bra det skulle jag tro. Regn betyder tur har jag hört så jag är nöjd Hela dagen var jätte rolig, hade mina systrar här natten till igår så vi gjorde iordning oss och så åkte vi och fotades och sen möttes vi upp i kyrkan igen sen ngr minuter innan det skulle börja. Maken ( ) glömde bort mitt namn i kyrkan stackarn, han var så nervös....gulligt... Själv skakade jag som ett asplöv så fort allt skulle börja och typ halva vigseln. Hade varit ganska lugn om man frågar mig(mina systrar kallade mig bridezilla hela förrra veckan dock ) men när vi skulle in och musiken började då kom pirret, och det med råge.
  • HelenaOlivia

Grattis!!!!! Låter som ni fick en fin dag trots lite illamående. Grattis!!!
    Vi Som Drömmer Om Bröllop skrev 2009-10-04 18:56:47 följande:

så här såg schemat ut: 7.00: steg upp och åt frukost. lite illamående pga graviditeten8.00: iväg till frissan med buss11.00: klar hos frissan och skulle bli hämtad av en kompis.11.30: hemma, påklädning & sminkning13.00: vigsel13.30: fotografering (som vänner gjorde)13.50: hemma igen (bara 2 minuter från kyrkan) och då var det mat, tårta, paketöppning, ett tal mm som blev. 17.30 tror jag de första åkte hem för ungarna började då bli trötta. vi var jättenöjda bortsett från att coop konsum ringer på morgonen och säger att konditoriet de beställt från hade gjort fel så vi fick mindre tårta och fick istället välja en stubbe i tillägg. inget man önskar höra på sin bröllopsdag, men tårtan räckte ändå . och utgångsmarchen blev inte änglagård som vi valt och det var också lite trist. men annars var det en gudomlig dag som man aldrig kommer att glömma!! vi hade alkoholfritt bröllop, men det var en som trodde det var alkohol o sa hur stark bubblet var . det var 6 barn med och de 3 tvååringarna var knäpptysta under hela vigseln, min somnade nog lite ett tag. de var så duktiga efteråt och lekte själva i barnrummet. det var en helt underbar dag som sagt .
  • HelenaOlivia

jag tror vårat schema blir:
    9.30 frissan för mig och påklädning och smink där
    12.00 mot kyrkan
    12.30 genom gång med tärnor och bestmen
    13.00 vigsel
    13.30 hurra för oss på kyrkotrappan och fotografering
    14.00 lunch och fika i lokalen
    ca16.00 avrundning
    ca17.00 taxi till Arlanda

Min mamma hämtar blommer när jag är hos frissan och m2b får klara sig själv, hihhi

• Bustroll

Nu finns det ngr bilder, alla jag har fått tag på än så länge...jag jobbar på det

• Tojk

Vi fick också en jättebra dag ! Lite nervositet men inte alls så farligt som jag trodde. Sen blev det givetvis lite gråt i kyrkan från min sida men allt gick bra och rösten bar sig under själva akten

Själva festen var också riktigt rolig, de hade kommit på massa tokiga lekar och alla hade roligt även fast många inte kände varandra.

Dagens schema var inte så avancerat
    0800 Frukost
    0900 Brudgum & Bestman dekorerar bilen, checkar in på hotellet,
    1000 Fixa blommorna
    1100 Håret
    1300 Smink
    1530 Avfärd mot kyrkan
    1600 vigsel
    ca 1700 Brudskål och fest

• Vi Som Drömmer Om Bröllop

jag har inte hunnit att lägga upp mer än två bilder, ett på oss och ett på vårt bustroll

vilka härliga bröllop ni andra verkar ha haft . kan ju lätt säga att min röst inte bar sig och när vi skulle pussas blev det en snabb puss fastän vi hade sagt att vi skulle ta en långsam. allt var så himla nervöst o nästan skönt när vigseln var över .

• fjärilen84

Vi hade också en helt underbar dag!
    Det blåste halv storm och regnade, så bröllopsbilderna togs inne i kyrkan.. Vi gick ut ett litet tag när det inte regnade, och facit i hand skulle vi inte gjort det.. Min frisyr blev förstörd (hade lockar som försvann), och min tärnas frisyr blev ännu mer förstörd.. så när vi gick in i kyrkan såg vi ut som två troll :), men det är ngt att minnas..

Väl i kyrkan grät mannen vid äktenskapstalen, och vi glömde bort kyssen...

Festen blev perfekt.. lagom mycket tal och dans hela kvällen :)

• ToastmasterMarie

Oj vad roligt att läsa era inlägg som hade er dag i lördags. Ni verkar alla haft en underbar dag trotts att vädret inte visade sig från sin bästa sida

• MTTM

Åh, vad roligt att se era bilder! Vad fina ni var!

• FrökenW

Ja, jätte kul att se era bilder! Så fina!!!

Idag hoppas jag att min ring är klar, annars får jag nog lite panik!
    Igår hjälpten en kompis oss att skriva alla namn på stenar som vi ska ha som placeringeskort. Jätte fint blev det! N och jag har en lite större sten där båda våra namn står.

• Kickis

Nu har jag börjat landa efter helgen. Inte ens regnet kunde göra vår dag mindre underbar! Allt var helt perfekt! Under vigsel chockade vi alla genom att ha en säckpipare som kom in och spelade utgångsmarschen. På bussen som skjutsade gästerna till festen underhöll våra toastmasters med sång och filmvisning samt körde runt med lilla "flyvärdinne-vagnen" och delade ut dryck och tilltugg. Festen var fullspäckad med sång, tal, skålar, dans och mycket skratt. Är såååå lycklig och håller tummarna för er som har bröllopet framför er att ni får det lika bra.

Mitt bästa tips så här i efterhand: Ta ledigt måndagen efter och ta en hotellnatt sön-mån. Det gjorde vi och det gav oss tillfälle att varva ned, landa, njuta av helgen och varandra i lugn och ro.

• Bustroll

Är det ngn av er som vet hur lång tid det tar innan nya efternamnet är registrerat hos skatteverket?

• Proserpina

Grattis till alla nygifta! Här i Stockholm öste regnet ner men det verkar inte ha spelat någon roll för er lycka!

• HelenaOlivia

var köpte du dina stenar? vad använde ni för penna?
    Ska oxå ha som ni nämligen:)

FrökenW skrev 2009-10-06 09:48:41 följande:
    Ja, jätte kul att se era bilder! Så fina!!! Idag hoppas jag att min ring är klar, annars får jag nog lite panik!Igår hjälpten en kompis oss att skriva alla namn på stenar som vi ska ha som placeringeskort. Jätte fint blev det! N och jag har en lite större sten där båda våra namn står.
  • HelenaOlivia

verkligen grattis til er alla som gifte er i helgen som var!!! Längtar ännu mer nu till vårat efter att läst hur bra ni haft det!

• Cisslan

Vad härligt att era dagar blev så underbara! Och var fina ni var! Nu är det väldigt snart dags för oss... Allt är fixat så nu är det bara att vänta. Har inte blivit nervös ännu men det kanske kommer! Bara 3 dagar kvar...

• ToastmasterMarie

I dag blev jag gratullerad på jobb.
    Min kära sambo skickade 12 röda stora rosor till mig där det stod sista arbetsdagen som Palm, snart är det dax, älskar dig.

Har inte känt så mycket tidigare men nu börja jag känna en pirrig förväntans känsla. Ser fram emot lördagen.

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2