• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • FrökenW

Idag så ringde jag min guldsmed (igen) för att kolla hur det går med ringen. De skulle ha ringt den här vecka så jag skulle få prova den innan de sätt i diamanten men de har inte ringt.
    Hur som helst så sa han att den var klar så jag sprang dit på lunch och då visar det sig att den är helt fel.
    De såg att jag fick lite panik men de lovade att de skulle ha rättat till det tills senast tisdag nästa vecka så det hoppas jag verkligen!

• fru okt

Gratis alla som gifter sig idag! Njuuut av er dag!

Nu är det nära för oss alla, imorgon startar jag min bil/båt resa hem från Tyskland till Finland, ska bli skönt att komma hem på tisdag!
    Är inte nervös ännu, men antar det kommer då jag kommer hem...

• MTTM

Hoppas ni har haft en underbar dag ni som har gift er idag 3 oktober! Vi väntar på era berättelser....

• HelenaOlivia

Ja nu är jag nyfiken på hur allt gick för alla som gifte sig idag.
    Själv kände jag idag att kommer det blåsa och vara lika kallt idag som på vår dag så kommer jag frysa, måste styra upp något, även om man bara är ute en kort stund.
    Ja bröllopsnerverna är igång nu. Vi gifter oss dock 25 så 3veckor kvar

• ToastmasterMarie

GRATTIS ALLA NYBLIVNA FRUAR

Hoppas alla hade en underbar dag igår. Nu vill vi höra hur det gick och givetvis se bilder.

Själv blev jag hippad igår, stod och sålde korv på torget, lärde oss lite mer om att fotografera, red islandshäst, var på macedonkan och lekte i bollhavet, bada vedeldad badtunna och åt en fantastisk middag. Hade en härlig dag trotts regn och blåst här i skåne.

• HelenaOlivia

vilken härlig dag du fick, roligt!

ToastmasterMarie skrev 2009-10-04 09:08:31 följande:
    GRATTIS ALLA NYBLIVNA FRUARHoppas alla hade en underbar dag igår. Nu vill vi höra hur det gick och givetvis se bilder.Själv blev jag hippad igår, stod och sålde korv på torget, lärde oss lite mer om att fotografera, red islandshäst, var på macedonkan och lekte i bollhavet, bada vedeldad badtunna och åt en fantastisk middag. Hade en härlig dag trotts regn och blåst här i skåne.
  • Bustroll

Nu är man gift då
    Allt blev jättebra, inget bråk och ingen fylla som jag oroade mig över innan. Riktigt skönt att det är över dock

Det spöregnade här igår nästan hela dagen så vi kunde inte fotograferas ute som var planen, men vi tog bilderna inne i stället och det blev nog lika bra det skulle jag tro. Regn betyder tur har jag hört så jag är nöjd

Hela dagen var jätte rolig, hade mina systrar här natten till igår så vi gjorde iordning oss och så åkte vi och fotades och sen möttes vi upp i kyrkan igen sen ngr minuter innan det skulle börja. Maken ( ) glömde bort mitt namn i kyrkan stackarn, han var så nervös....gulligt... Själv skakade jag som ett asplöv så fort allt skulle börja och typ halva vigseln. Hade varit ganska lugn om man frågar mig(mina systrar kallade mig bridezilla hela förrra veckan dock ) men när vi skulle in och musiken började då kom pirret, och det med råge.

• Cisslan

Hur ser er bröllopsdag ut? Är lite nyfiken på hur ni har lagt upp det. Så här ser det ut för oss:

08.00 Frisören för mig och mina tärnor som har lovat skumpa och frukost :) Bastu och bada för min m2b och hans bestman.
    11.00 Sminkning
    12.15 Påklädning
    12.30 Vi åker till Gunnebo Slott
    13.00 Fotografering inne i Slottet och ute i trädgården om vädret tillåter.
    14.30 En liten paus och något att äta
    15.00 Vigsel! /borglig) Toastmaster hälsar välkommen. Min far följer mig fram.
    15.45 Såpbubbelblåsningen ute på terrassen
    16.00 Champagneskål med tilltugg, fotografering av gästerna
    17.00 Middag!
    20.00 Bröllopstårta
    21.00 Brudvals
    21.10 Party
    01.00 Dagen är slut :(

Söndag 16.00 Presentöppning med de som vill närvara

Måndag: Då åker vi på Spa

• Bustroll

Vi hade det så här:
    8.00 duschning
    8.30 frukost
    9.00 naglar, smink och hår
    12.20 lunch
    12.45 påklädning (blev lite sent...skulle ha börjat tidigare...)
    13.00 chauffören kom
    13.30 åkte till fotografen
    14.00 fotografering
    14.20 åkte hem igen
    15.40 åkte mot kyrkan
    16.00 vigsel
    16.50 åkte till festlokalen
    välkomstdrink...buffe...prestentöppning...tårta...plus en massa tal lite här och var

de började städa lite vid 23 och vid 24 så åkte vi hem. Första gästerna åkte vid 21-tiden ungefär.

• Vi Som Drömmer Om Bröllop

så här såg schemat ut:

7.00: steg upp och åt frukost. lite illamående pga graviditeten
    8.00: iväg till frissan med buss
    11.00: klar hos frissan och skulle bli hämtad av en kompis.
    11.30: hemma, påklädning & sminkning
    13.00: vigsel
    13.30: fotografering (som vänner gjorde)
    13.50: hemma igen (bara 2 minuter från kyrkan) och då var det mat, tårta, paketöppning, ett tal mm som blev.
    17.30 tror jag de första åkte hem för ungarna började då bli trötta.

vi var jättenöjda bortsett från att coop konsum ringer på morgonen och säger att konditoriet de beställt från hade gjort fel så vi fick mindre tårta och fick istället välja en stubbe i tillägg. inget man önskar höra på sin bröllopsdag, men tårtan räckte ändå . och utgångsmarchen blev inte änglagård som vi valt och det var också lite trist. men annars var det en gudomlig dag som man aldrig kommer att glömma!! vi hade alkoholfritt bröllop, men det var en som trodde det var alkohol o sa hur stark bubblet var . det var 6 barn med och de 3 tvååringarna var knäpptysta under hela vigseln, min somnade nog lite ett tag. de var så duktiga efteråt och lekte själva i barnrummet. det var en helt underbar dag som sagt .

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2