• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • Vi Som Drömmer Om Bröllop

vi gifter oss om en vecka och jag känner att jag inte har koll på någonting alls faktiskt. är gravid, varit illamående, tur att min sambo verkar ha koll iaf . jag känner mig mest nervös över bröllopsfrisyren, för att jag inte vet exakt hur den kommer att se ut. kommer nog att bli fint, men nervöst över lite allt möjligt börjar man känna av nu...

• Bustroll

Precis en vecka kvar nu
    Håller på och dubbelkollar det mesta nu men börjar känna mig stressad, har varken gjort brödet eller tårtorna än... Studera med och vi har hur mycket som helst nästa vecka... prov och flera inlämningsuppgifter och allt ska vara klart denna vecka

• Tojk

Har också en vecka kvar nu

Är sjuk men försöker göra saker iaf. Vi träffa prästen igår så nu har jag kunnat göra färdigt vigselhäftet. Måste ringa och prata med kantorn så det blir rätt med musiken bara.

Har en hel del att dubbelkolla också men har delegerat ut massor. Lokalen får min mor titta in en extra gång och titta borden osv. Maten hoppas jag på att inte behöva göra en enda sak. Hoppas på att i matväg är det bara tårtorna jag ska göra.

Har min lista och utan den skulle jag nog vara rätt förvirrad men framför allt stressad

• fru okt

Vad spännande ni som bara har en vacka kvar. Kan tänka mig att veckan som kommer blir jäktig för de flesta av er.

Tojk: Smasrt med lista, borde oxå göra en nu för att effektivera mitt planerande

Har själv 3 veckor kvar, men åker hem till Finland nästa helg. Försöker att handla det mesta här i tyskland för dekoration och sånt (åker hem med bil), så behöver jag inte springa med det sen. Lär bli stressigt veckan för i vilket fall som helst. Köpte ljuslyktor att ha på borden idag, blev riktigt bra. Billiga var de oxå, 95 cent st
    Har en hel del kvar att kolla på i veckan, skulle gå fort om man fick göra det själv men då sonen (nyss fyllda 2 år) ska vara med på allt (har ingen barnvakt här i Tyskland) så blir det lätt dagsprojekt att köra i väg och kolla upp grejer.

• FrökenW

Hej hej på er!

Här hemma har vi varit sjuka. Förra helgen hade jag halsfluss och 40 graders feber och den här helgen (sen i torsdags) har jag och lill-tjejen legat på sjukhus för hon hade jätte svårt att andas. Det visade sig att hon fått svullna luftrör pga nått virus. Hon testades för svinis men det var det inte som tur var.

Vi har massa små saker kvar inför bröllopet och just nu känner jag att jag inte har någon koll alls. Typ sånna där saker som att lämna in kostym på kemtvätt osv. Vi har lyckats bestämma vad vi ska äta och hur mycket vin vi tror går åt iallafall.

Nästa vecka ska min ring vara klar att prova, ska bli SÅ spännande att se den!

Om en vecka så är det ett par av er som vaknar som man och hustru! Vad roigt!!!!

• Bustroll

Blir så trött, allt bara skiter sig. Vår bestman tackar nej, tostmastern tackar nej, nya toastmastern har brutit revbeben och kan inte vara delaktig som planerat, Morr

• HelenaOlivia

oj tackar de nej nu? det var sent tycker jag!
    Själv e jag trött/sur/besviken på min ena brudtärna som inte äns kunde få tid till att komma på min möhippa.
    Kan man avboka en tärna? nej det kan man väl inte men känns inte så kul.
    Hoppas det löser sig för er så eran dag kan bli underbar!

Bustroll skrev 2009-09-27 10:37:40 följande:
    Blir så trött, allt bara skiter sig. Vår bestman tackar nej, tostmastern tackar nej, nya toastmastern har brutit revbeben och kan inte vara delaktig som planerat, Morr
  • HelenaOlivia

Jag blev hippad i går! Hade en underbar dag med motorcykel åkning, picknick i solen, massage och bad med bastu och middag. En toppen bra dag! Mycket nöjd!

• Tojk

Jag har inte blivit hippad, trodde att det kanske kunde vara något igår då det varit mycket hemliga samtal till sambon men så är jag ju sjuk så vet inte hur det blev med den saken.
    Sambon hade de svensexa för i fredags! Han hade en toppenkväll och var så himla glad över att en del av de som har 2½ timme i körväg enkelväg dök upp iaf! Jag trodde bara de i närheten skulle dyka upp men tji fick jag

På fredag börjar det droppa in lite folk, framför allt de som har lång väg. Ska bli så himla roligt få träffa alla igen och få lite tid innan det är efter man gift sig. Är nog mer spänd över att få träffa släkt, vänner igen än själva bröllopet, just nu iaf

Busstroll
    Fy vad dåligt att tacka nej så här sent!

HelenaOlivia
    Man kan alltid byta tärna men vill du verkligen göra det? Känns det fel så fråga någon annan! Gifta sig är inget man gör ofta/någongång mer så då ska man ha det som känns bäst för en själv !

• Proserpina

Hej,

jag ska också gifta mig i oktober, närmare bestämt den 10. När jag surfade runt här inne hittade jag er och undrar om jag får ställa en fråga.
    Jag ska vara ute en del mellan vigsel och middag och har en baraxlad klänning. Jag är rädd att det blir kallt men vet inte riktigt vad jag ska ha över mig, cape, kappa eller nåt liknande. Hur har ni andra tänkt, har ni nåt att ta på er? Vore kul att höra om ni har några tips.

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2