• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • HelenaOlivia

Proserpina och Tojk, tack för stödet och jag tänker ju precis som er. De har ju planerat möhippan sedan några månader tillbaka och kan man inte på dagen kan man komma på middagen och ja allt det där, man ställer upp.
    Jag ska ta ett prat med henne, lutar åt att säga att för min skull och mina nerver får hon vara vanlig gäst för att jag ska kunna känna mig lugnare den dagen.

• fru okt

Har oxå funderat på vad jag skall ha på mig, på väg till kyrkan. Funderar på att ta en vanlig pashmina sjal, men den kan nog vara för kall med tanke på att vi gifter oss i österbotten (finland), ganska norröver. Fundera på att ha en filt eller tröja i bilen som jag kan värma mig i både före och efter. Är ju ändå inte så länge man skall stå på trappan till kyrkan och frysa

Fick i varjefall ordning på sonens frack beställning i dag. (har ju beställt för flera veckor sedan men posten har slarvat bort den, eller ingen vet var paketet är). de lovade i vilket fall som helst att de sänder ny frack och skor till vår hemmaadress i Finland, så förhoppningsvis väntar den på oss då vi kommer hem nästa tisdag.

Dessutom ringde min M2B kompis idag för att höra vilka andra killar som var bjudna på bröllopet. >De tänker ordna en liten svensexa även om min M2B kommer hem först 4 dagar innan bröllopet. Dock kommer den att bli en vardagkväll, så antagligen lite lugnar med alkohol. De fundera på gokart. Riktigt kul, för min m2b har räknat bort allt med svensexa

Morgongåva har jag ingen aning om, där motar jag tips med tacksamhet

• ToastmasterMarie

valsa oss igenom annies song två gånger idag och gick hyffsat bra. Det får bli en eller två danser varje kväll tror jag för att den ska sitta ganska bra med lite nervösitet och vin i kroppen.

Funderat på det här med bolero eller sjal men inte hittat något än. Vi ska åka en gammal t-ford till festlokalen och där är inga sidorutor så något värmande är nog tvunget. Men det blir nog två plädar i bilen och de kan man inte ha innan precis

• Proserpina

Att ha pläd i bilen som du sveper omkring dig är ju en bra idé. Däremot ute om det är kallt är det ju trist att ha en pläd omkring sig
    Hittade en cape på Blocket som var fin men dyr så det blir nog min stickade sjal.

Morgongåva, åh vad svårt, tror att sambon har nåt på gång för han har börjat prata väldigt mycket smycken med mig...

• Bustroll

Vi kommer inte att ha morgongåvor, men jag funderar på att ge honom ngt litet i alla fall. Bara för att jag vill

• HelenaOlivia

vi kommer vara i Bankok så vi får nog köpa morgongåvor där, hihi, nej men vi har bestämt för att hoppa det.

• Proserpina

Nu har jag kommit på vad jag kan köpa, en herrbetjänt. Det har han velat ha och nu blir han ju Herr... Fast det kanske inte är så romantiskt?

• 4ever2

Jag ska ha en kort pälsjacka på mig

Som morgongåva så ska jag ge en stålsträngad gitarr, vet att han vill ha det. Vi kommer nog byta presenter redan på bröllopsdagens morgon för jag har inte riktigt möjlighet att ta med den till hotellet.

Proserpina: En herrbetjänt är en jättebra idé, du kanske kan köpa till någon liten grej som är mer romantisk.

• Bustroll

Nu har jag köpt morgongåva till sambon
    Blev detta: www.bluebox.se/showinfo.asp&page=2&countrs=12&size=12&method=kat&kat=k%E4rlek%2Dpassion
    Vi skulle ju inte köpa ngt egentligen så det blev bara ngt litet, nåt vill jag ju ge

• FrökenW

Jag ska ju ta lite lättklädda bilder och göra ett album i morgongåva och idag ska jag ta bilder. Blä, jag är skit nervös....

Det är inte klokt, det är ju bara ett par dagar kvar tills de första här i tråden gifter sig!!!! Fantastiskt kul!!!

Jag är lite ledsen över att vi har varit sjuka de två senaste helgerna, känns som det måste ha varit då som min möhippa var planerad. Helgen som kommer är vi upptagna....

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2