• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • Bustroll

Vad roligt! Synd om gubben din ...blev han nervös?

• Kickis

Nu har han allt lite nervös för vad som komma skall... om kompisarna orkar lägga så mycket energi på en sken-svensexa kan ju "the real thing" sluta hur som helst, haha. Ska bli otroligt roligt att se filmen från sken-svensexan, har en liten känsla att det kan bli på bröllopet.

• Cisslan

Åhh vad roligt det lät! Vilka snälla vänner du har! Jag tror att min är på gång oxå, det smusslas mycket här hemma och min syster verkar lite mystisk....

• Tojk

Jag har försökt få igång några här att ordna svensexa men det verkar gå trögt. 90% av gästerna har ju rätt långt att åka men tänkte att det kansek vore roligt för honom att iaf få ha en liten svensexa med några vänner som bor i samma stad som vi. Har inte hört ett enda ljud och nu är det bara 2 helger kvar sen gifter vi oss..
    Vill ju gärna veta lite om vilken dag det kan tänkas bli så man kan planera om.

Vet jag ju att blivande mannen inte bryr sig varesig han får en svensexa eller inte, men vore ju iaf roligt om han fick någon lite suprise

• ToastmasterMarie

Härligt för dig kickis, låter som en perfekt möhippa. Tror min blir den 26 det smusslas en massa och jag har inte lyckas luska ut något. Hade varit skoj men något liknande din med kreativa saker som är roliga för alla och inte bara massa pinsamma uppdrag.

Hoppas på att man blir tagen samma helg, helgerna försvinner nog annars i en rasande fart och vi har en del kvar att göra. Vi får väl se om det blir något.

• HelenaOlivia

låter som du fick en riktigt bra dag! Roligt!!
    Hoppas din m2b får en bra dag senare, killar brukar ju vara lite råare mot varann...

Kickis skrev 2009-09-13 22:13:50 följande:
    Blev möhippad igår!!! Helt fantastiskt roligt. Började med att någon ringde på dörren 07.35. Hoppade upp med hjärtat i halsgropen medans min kära sambo borrade ned huvudet i kudden och somnade om... Utanför stod två påsar, en till mig och en till sambon, med instruktioner, dryck, karta och slöja. Sambon skulle snällt sitta kvar hemma medans jag fick leta mig iväg, iförd slöja, ut på stan. Alla tjejer, 16 st, mötte upp vid ett hotell där vi njöt av god frukost. Sedan följde konstnärligt arbete i en glashytta, lunch i slottsträdgården med uppdrag om min m2b, gokart, stickning av penisring..., drinkar, tjejsnack, fotografering i vågade underkläder, 3 rätters middag och dans halva natten. Är så nöjd med min fantastiska möhippa! Tänk vilka underbara vänner man har! Sambons svensexa blev lite annorlunda då hans kompisar störtade in och försedde honom med bindel och hörlurar. När musiken var slut var han själv igen med en videokamera och kuvert med uppdrag i. Han skulle filma sig själv medans han byggde kinder-figurer med 1 hand, badade bubbelbad sjungandes Var är tvålen broder... etc. Efter det skulle kameran låsas in en låda. Sedan hände ingenting.... Sken-svensexa!! - m.a.o inte lika söta vänner som jag.... Skrattade så jag grät när jag fick höra om detta, hahaha. Får väl se vad som händer nästa helg...
  • Bustroll

Är lite förvirrad idag, det är drygt 2 veckor kvar till bröllopet och igår släppte mamma bomben: min syster är gravid. Hon är 17, fyller 18 i december och är beräknad att ha i mars. Hon lovade att inget syntes, det struntar jag i. Blev så fundersam på gästlistan bara...pappan till barnet är inte bjuden. Det känns dels rätt att bjuda in honom, det är ju trotts allt familjen som ska vara på bröllopet. Dels så känns det lite krystat, och pappa och mormor vet inte om barnet heller så det kan bli lite olustigt för min syster och hennes pojkvän. Pappa och mormor är ju inte direkt kända för att vara förstående och trevliga
    Usch...jag vet inte vad jag ska göra...förslag?

• Tojk

Bustroll
    Har du pratat med din syster om hur hon och pojkvännen vill göra? Vill de hemskt gärna gå som en familj fast bara du och eran mamma vet så kan ni väl hitta på någon liten bortförklaring varför pojkvännen helt plötsligt är bjuden.
    Kan ju även vara så att de inte vill ändra något utan hon går själv precis som ni tänkt från början

• Tojk

Idag har jag beställt alla blommor. Är så himla nöjd!
    Blommor till allt (buketten, corsage, dekoration) kommer gå på 640 kr troligtvis ännu mindre!
    Tog en chansning och uppsökte en trädgårdsaffär som jag vet säljer vanliga såna buntar med rosor (10 pack ala köpa på coop/ica) och frågade om de kunde ta in andra blommor. Det kunde de göra! Är så fruktansvärt nöjd
    1/4 av priset vad jag annars skulle betala för exakt samma blommor *nöjd*

• ToastmasterMarie

Bokat manikyr och soldusch idag. Lite nervös för solduschen, men där jag bokade garanterade bra resultat. Är fortfarande lugn, men det närmar sig med stormsteg nu.

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2