• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • HelenaOlivia

Skönt att höra att inte alla ska ha presenter till gästerna då kan jag släppa det med gott samvete.

• FrökenW

Idag är det en månad kvar bara!! Längtar så!
    Egentligen längtar jag mest till att få komma till hotellet på kvällen/natten och vara man och hustru och känslan när man sen vaknar på morgonen!

• fru okt

Ja, nu närmar det sig....tycker vi har mycket ordnat men även en del ogjort. Har nu i vilket fall som helst bestämt oss att jag och sonen (2 år) kommer bilande (och båtande) hem från Tyskland,ca 1,5 vecka innan bröllopet. Känns skönt att ta hem bilen, det innebär att jag kan köpa allt jag behöver här och inte behöver springa runt och leta dekorationer hemma i Finland.

Angående våfflorna: Vi har ännu inte bestämt hur vi kommer göra. Kommer naturligvis att ha flera våffeljärn. Vi har även ett som man gör två våfflor i gången på. Har ju dessutom inte så många gäster, ca 40. Så så jättelång köbildning borde det ju inte bli, speciellt om alla inte orkar grädda våfflor. Nåja, hinner ju fundera på det ännu...

Ringen beställde jag igår! Hoppas den blir bra. Beställde den som jag hittade till först (hemma i Finland), börjar vara lite osäker på hur den egentligen ser ut, då det är så länge sen jag sett den. tror dock att den blir bra!

Nu gäller det väl att ta tag i programbalden, men saknar lite inspiration!

Föken W: Blommorna låter toppen fina! Längtar oxå till bröllopet, men precis som dig, även tills det är över

• HelenaOlivia

nu är min m2b´s kläder fixade, fick tips här om att gå till en butik på Vattugatan i sthlm och det var bra pris och bra service, härligt!
    Ringarna är på gång och min klänning hittad ska ju dock läggas ut en vecka innan bröllopet:)

Lite större dekorations stenar som man kan skriva gästernas namn på till placeringen, vet någon var jag kan hitta sånna??

Ja det börjar dra ihop sig nu och längtar så himla mycket! 6v kvar i morgon:)

• Tojk

Blomsteraffärer har ibland större fina stenar, byggvaruhus kan också ha och en del inredningsbutiker. Djuraffärer som har saker till akvarium/terrarium kan man också hitta sånt på.

HelenaOlivia skrev 2009-09-12 12:05:41 följande:
    nu är min m2b´s kläder fixade, fick tips här om att gå till en butik på Vattugatan i sthlm och det var bra pris och bra service, härligt!Ringarna är på gång och min klänning hittad ska ju dock läggas ut en vecka innan bröllopet:)Lite större dekorations stenar som man kan skriva gästernas namn på till placeringen, vet någon var jag kan hitta sånna??Ja det börjar dra ihop sig nu och längtar så himla mycket! 6v kvar i morgon:)
  • Bustroll

vi köpte stenar på panduro, fanns vita och svarta tror jag.

• ToastmasterMarie

precis lastat av bilen all dryck till festen, oj vad mycket det blev, jättesvårt att veta hur mycket man skulle handla. Blev så lyckliga hittade det vinet vi ville ha, hade kompisar som var över i tyskland för två veckor sedan och de hade kollat upp lite då och hittade inte vinet. Tänk vad lite vin kan göra

• HelenaOlivia

tack tojk och bustroll, ska ut och leta.

• Tojk

Ikea hade stenar förr.. de kanske har det fortfarnade

• Kickis

Blev möhippad igår!!! Helt fantastiskt roligt. Började med att någon ringde på dörren 07.35. Hoppade upp med hjärtat i halsgropen medans min kära sambo borrade ned huvudet i kudden och somnade om... Utanför stod två påsar, en till mig och en till sambon, med instruktioner, dryck, karta och slöja. Sambon skulle snällt sitta kvar hemma medans jag fick leta mig iväg, iförd slöja, ut på stan. Alla tjejer, 16 st, mötte upp vid ett hotell där vi njöt av god frukost. Sedan följde konstnärligt arbete i en glashytta, lunch i slottsträdgården med uppdrag om min m2b, gokart, stickning av penisring..., drinkar, tjejsnack, fotografering i vågade underkläder, 3 rätters middag och dans halva natten. Är så nöjd med min fantastiska möhippa! Tänk vilka underbara vänner man har! Sambons svensexa blev lite annorlunda då hans kompisar störtade in och försedde honom med bindel och hörlurar. När musiken var slut var han själv igen med en videokamera och kuvert med uppdrag i. Han skulle filma sig själv medans han byggde kinder-figurer med 1 hand, badade bubbelbad sjungandes Var är tvålen broder... etc. Efter det skulle kameran låsas in en låda. Sedan hände ingenting.... Sken-svensexa!! - m.a.o inte lika söta vänner som jag.... Skrattade så jag grät när jag fick höra om detta, hahaha. Får väl se vad som händer nästa helg...

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2