• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • Bustroll
    Proserpina skrev 2009-09-27 18:47:50 följande:
    Hej,jag ska också gifta mig i oktober, närmare bestämt den 10. När jag surfade runt här inne hittade jag er och undrar om jag får ställa en fråga. Jag ska vara ute en del mellan vigsel och middag och har en baraxlad klänning. Jag är rädd att det blir kallt men vet inte riktigt vad jag ska ha över mig, cape, kappa eller nåt liknande. Hur har ni andra tänkt, har ni nåt att ta på er? Vore kul att höra om ni har några tips.
    Hej och välkommen!
    Jag ska ha en stickad sjal att dra över mig om det blir kyligt. Det ingår en sjal till klänningen men den är inte så varm så jag köpte en vanlig stickad som komplement.
  • HelenaOlivia
    Tojk skrev 2009-09-27 18:14:02 följande:
    !HelenaOliviaMan kan alltid byta tärna men vill du verkligen göra det? Känns det fel så fråga någon annan! Gifta sig är inget man gör ofta/någongång mer så då ska man ha det som känns bäst för en själv !
    Jag har frågat 4 av mina närmasta vänner att vara tärnor men nu känns det som att 3 av dem är mina närmaste. Självklart kan inte alla komma på en hippa och det respekterar jag men att jobba istället och inte äns ringa känns ju sådär kul. Tänk om hon måste jobba på vårat bröllop oxå? Ja ja, ska prata med henne.
    Tack för ditt stöd!
  • Proserpina

Bustroll, tack för ditt svar! Sjal var en bra idé. Jag har en hemma, ska kolla hur det ser ut!

Trist att en tärna jobbade istället för att vara med på hippan. Jag måste säga att jag skulle också vara jättebesviken. Möhippan brukar ju vara planerad sen länge och då skulle man ju som tärna se till att man var ledig (eller annars verkligen be om ursäkt för att man inte kunde vara med).

• Vi Som Drömmer Om Bröllop

frökenW: usch va jobbigt med sjukdomar så nära bröllopet,stackars både dig och lill-flickan!!

bustroll: nä va tråkigt att de tackat nej så sent. här var det två som tackade nej relativt sent varav den ena skulle på dop fastän hon visste om bröllopet innan. tycker själv inte dop står högre i kurs än bröllop, men men..deras förlust får man ju tänka, bara jobbigt med planerna .

prosperina: har sett jättefina cape's som är lite längre, men de brukar tyvärr ofta vara så dyra. men kofta eller varmare sjal/bolero fungerar väl det också lika bra om man hittar nå't fint . skönt om du har en hemma i så fall.

idag kom en kompis med strykjärn och försökte fixa klänningen och det gick jättebra att få bort skrynklorna. vet inte vad det är för material i tyget, men den tålde högsta värmen som faktiskt krävdes för att få klänningen slät. puh nu kan jag pusta ut . bara allt annat som behövs fixas

• Tojk

Proserpina skrev 2009-09-27 18:47:50 följande:

Hej,jag ska också gifta mig i oktober, närmare bestämt den 10. När jag surfade runt här inne hittade jag er och undrar om jag får ställa en fråga. Jag ska vara ute en del mellan vigsel och middag och har en baraxlad klänning. Jag är rädd att det blir kallt men vet inte riktigt vad jag ska ha över mig, cape, kappa eller nåt liknande. Hur har ni andra tänkt, har ni nåt att ta på er? Vore kul att höra om ni har några tips.
    Jag ska ha en stickad poncho men en lite kortare än vad man numera ser Hade tänkt mig en stickad sjal först men så fick jag syn på denna och blev lite kär
  • Tojk

Fru okt
    Lista/Listor är ett måste. Kör jag med på jobbet också eller i hemmet om det är mycket som ska ordnas. Ser man så tydligt vad som behövs och vad som är ordnat. Jag är annars väldigt duktig på att missa grejer här och där.. blir nog så med många bollar i luften

HelenaOlivia
    Knepigt att jobba istället och framför allt att inte kunna höra av sig och säga det. En tärna är ju ändå någon som står bruden nära och som håller i/hjälper till med planerna för en möhippa utöver det övriga.
    3 tärnor går alldeles utmärkt!
    Själv har jag en men så är det också bästaste bästaste vännen mer som en syster för mig

• Proserpina

Kanske har ni redan diskuterat detta men vore kul att höra vad ni andra tänkt ge i morgongåva. Jag har inga idéer alls och tiden börjar ju bli knapp...

• Bustroll

Vet inte om jag ska skratta eller gråta...de har missat i bröllopsbutiken, IGEN(!!!!) att beställa västen till min sambo. Plus att när han var där nere så fanns orginallappen på deras anslagstavla, ENSAM och de kunde ändå inte hitta lappen när jag ringde eller när de letade nu när han var nere, min smabo såg den på en gång dock...skumt det där...

• Anna och John

Vi har bestämt oss för att hitta på nåt roligt för varandra på bröllopsresan. Jag funderar på att ge honom(oss) biljetter till en show i las vegaas. köpa en flaska champagne på flyget, sen har jag köpt en lite fyll i bok som heter en kärleksförklaring

Proserpina skrev 2009-09-28 16:56:37 följande:
    Kanske har ni redan diskuterat detta men vore kul att höra vad ni andra tänkt ge i morgongåva. Jag har inga idéer alls och tiden börjar ju bli knapp...
  • MTTM

Oj, vilken aktivitet det är här nu! Inte ens en vecka kvar för vissa av er... och tolv dagar för oss och en del andra!

Proserpina: jag ska ha en bolero i spets, men jag tar nog med en vit stickad sjal också om det blir kallt... Vi får hålla tummarna för fint väder alla lördagar i oktober nu!

Bustroll: oj vilken otur ni verkar ha haft med toastmaster m fl och nu också att västen inte fanns! Förstår att det känns jättetråkigt när det kör ihop sig på det där sättet, men försök att istället fokusera på att ni nu ska gifta er och bli man och fru - det är ju trots allt det som är det viktigaste! Sen är det ju alltid vissa saker som kör ihop sig. Men det vore tråkigt för dig om du ska gå omkring och vara ledsen för saker som du inte kan göra något åt - försök fokusera på det positiva istället. Snart är du gift ju!

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2