• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • ToastmasterMarie

Sitter också och håller på med bordsplaceringen. Himla kåpande med den. Har ett par stycken som vi nästan aldrig har träffat nya respektive och arbetskamraters sambos. Svårt att placera då man inte vet intresse och hur de är socialt om de har lätt att få kontakt med andra eller sitter mest tysta.

Men roligt samtidigt, får mig att känna att nu är vi verkligen på gång.

Har sista provningen av kläningen på torsdag, 4 månaader sedan jag prova ut den så ska bli skoj att se den igen och hoppas på att jag trivs lika bra i den som första provningen.

• Cisslan

Jag blev hippad igår! Blev bokstavligen tagen på sängen när en massa tjejer vällde in i sovrummmet klockan 8 på söndag morgon med en flaska skumpa! När jag väl vaknat blev det champagnefrukost och sedan fick jag en lista på saker jag skulle packa med. Sedan blev jag inskuffad i en bil som körde till en rolig 5-kamp. Vi gjorde bland annat vertikal bungyjump, toa-race och sumobrottning! Grymt kul! Efter det skulle jag på stan och klippa tvättråd från killars kalsonger, stackars killar säger jag bara...

Efter att ha jagat killar på stan tog tjejerna med mig till en musikstudio där jag fick spela in en av mina favoritlåtar, You are not alone med Michael Jackson. De andra tjejerna fick också vara med och sjunga som min bakgrundskör... Helt fantastikst roligt! Trots att jag sjunger värre än en kråka blev resultatet ganska hyfsat... Efter det belv det ost och vin och lite senare midag på grekisk restaurang! Helt slut efter denna dag men riktigt lycklig.

• HelenaOlivia

det låter ju jätte trevligt! Grattis, roligt!

Cisslan skrev 2009-09-21 21:58:35 följande:
    Jag blev hippad igår! Blev bokstavligen tagen på sängen när en massa tjejer vällde in i sovrummmet klockan 8 på söndag morgon med en flaska skumpa! När jag väl vaknat blev det champagnefrukost och sedan fick jag en lista på saker jag skulle packa med. Sedan blev jag inskuffad i en bil som körde till en rolig 5-kamp. Vi gjorde bland annat vertikal bungyjump, toa-race och sumobrottning! Grymt kul! Efter det skulle jag på stan och klippa tvättråd från killars kalsonger, stackars killar säger jag bara... Efter att ha jagat killar på stan tog tjejerna med mig till en musikstudio där jag fick spela in en av mina favoritlåtar, You are not alone med Michael Jackson. De andra tjejerna fick också vara med och sjunga som min bakgrundskör... Helt fantastikst roligt! Trots att jag sjunger värre än en kråka blev resultatet ganska hyfsat... Efter det belv det ost och vin och lite senare midag på grekisk restaurang! Helt slut efter denna dag men riktigt lycklig.
  • Vi Som Drömmer Om Bröllop

Jag är så himla glad för vi lyckades av misstag hamna i en festbutik vi inte har sett innan i Gävle och där hittade vi en fin liten caketopper (hade först tänkt skippa helt då vi har liten tårta), jättefina servettringar, en svart plastduk vi ska använda på barnbordet, silvriga plasttallrikar och så placeringskort . är lite stressad eftersom jag pluggar så mycket så jag har inte hunnit med allt man ska...börjar också bli sjuk o jag är gravid så det känns lite jobbigt, men bara 1½ vecka kvar till bröllopet . tyvärr sa vår granne till att hon fått förhinder och jag förstod ju hur också. hon är 78 år och är i farten jämt, men lite trist och antalet vuxna gäster dök ner till 10..

• fru okt

Va roligt att flera blivit hippade eller haft svensexa. Vi kommer antagligen inte att bli det i och med att vi befinner oss i tyskland nu och gifter oss hemma. Jag kommer i coh för sig vara hemma helgen innan bröllopet men min M2b kommer hem 4 dagar innan. Men det känns helt ok, jag klarar mig fint utan möhippa. Tycker mest synd om min m2b som jag vet skulle gilla svensexa, men själv säger han att han räknat bort det och eventuellt bjuder grabbgänget på bastu i sommar sen

Börjar få små ångest över klänningen, ringen och buketten. Minns inte hur de ser ut och om jag valt rätt
    Speciellt buketten känner jag tvivel inför, googlar runt som en galning men inte har jag hittat ngn jag tycker mera om heller
    Kanske bröllopsnerver som spökar.

Bestämde i allafall låtarna som solisten skall sjunga i kyrkan
    1. Ave Maria (Beyonces version)
    2. Där du andas (Marie Fredriksson)
    Känner mig nöjd där i allafall, eller lite osäker på nr 2 är jag väl

Är det ngn annan som känner tvivel inför sina val? (inte val av blivande man förhoppningsvis )

• Bustroll

Jag börjar bli lite velig, har lämnat en bild på den bukett jag vill ha-tänk om det inte ser likadan ut? Vad gör jag då? Mest sådana saker...om folk inte göt som jag vill

Men just nu är jag mest sur, dels så har jag insett att jag kommer få mens just på bröllopsdagen så det blir att ringa vårdcentralen idag. Sen så har västen vi beställt blivit försenad...eller snarare bortglömd De har inte ens beställt den än, trotts att vi var där för flera veckor sen och prova ut den och skulle komma på bara ngr dagar sen. Ringde igår...nej, vi har ingen sån beställning...morr

• fru okt

Bustroll: Låter inte skoj, stressande att behöva vänta på saker man beställt.

Har beställt frack och lackskor åt sonen från little fairies, men paketet har inte kommit fram. Var i kontakt med dem hela förra vecka och som bäst försöker posten i Sverige spåra paketet som tycks vara spårlöst borta. Men i går lovade de mig att de skickar ny beställning åt mig utan extra kostnad, men den sänder de till Finland då. Kommer ju vara där nästan 1½ vecka innan bröllopet. Så nu är det bara att hoppas att allt passar, för finns ju inte mycket spelrum att behöva skicka tillbaka

• ToastmasterMarie

Nerverna börjar spela in ser jag på inläggen nu.

Var och prova klänningen en sista gång i torsdags för att kontrollera de sista detaljerna. Satt nästa helt perfekt. Axelband som ska läggas ut lite bara. Skönt, hade nästan glömt hur den såg ut flera månader sedan sist.

I dag ska jag till frissan. Nästan helt säker på att tjejerna kommer dig för att nappa mig. Vi får se.

Ringde två som inte svarat än i går (sista anmällan den 20/9) visar sig att de inte fått någon inbjudan. De hade tyckte det var konstigt men inte sagt något. Vi har träffat dem ett par gånger och då har vi talat om bröllopet lite men vi har inte tänkt på något speciellt. morrr på posten. De hade annat bokat den helgen men skulle se vad de kunde göra.

Träffa prästen i torsdags också, lite förvirrad kvinna tyckte jag, blev nästan lite arg.

Hon sa Högestads kyrka är den som man går i från sidan så tänkt på följande bla bla bla.
    Min resopons nej det är inte det är baldringe kyrka.
    Hon ja just det hur är det nu högestads kyrka ser ut.
    VA vet inte prästen i församligen hur kyrkorna ser ut???? Det finns fem kyrkor i församligen det är väl inte så många att hålla reda på??? Man undrar.
    Hon ville inte att någon skulle fotografera under vigseln för det störde henne, vi sa att det får hon själv säga till om i inledningen i så fall. Hoppas att någon vågar ta fram kameran i alla fall.

Jaja låter mig inte slås ner av detta, det får gå som det går.

• Cisslan

Det låter ju knasigt att prästen inte vill ha kameror i kyrkan! Jag hade blivit jättearg och vägrat gå med på det!! Det här gör man ju bara en gång i livet (förhoppningsvis) och så ska man inte få dokumentera det? Tokigheter!

• Cisslan

Nu är det inte lång tid kvar tjejer!! Vilka är det som gifter sig om 1 vecka? Hur går det för er, är allt klart! Och hur känns det? Själv har jag två veckor kvar...

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2