• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • fru okt

Alla fixar och trixar vidare här inne...
    Har stått lite stilla med vår planering nu ett tag men nu är vi på gång igen. Har precis beställt en liten frack och lackskor åt sonen (2 år) samt underkläder åt mig. Tror det blir bra.

Har spanat på ringar men hittar ingen som faller mig i smaken. Har en bild i mitt huvud hur ringen skall se ut men hittar ingen. Har hittat en som jag tycker mycket om hemma i Finland men den var i dyraste laget. Men snart ringer jag nog och beställer den Men budgeten stiger snabbt, usch vad allt kostar pengar

Skor borde jag oxå börja hitta snart så jag hinner gå in dem, har hittat flera som varit ok men de flesta har öppen tå och jag skulle hellre vilja ha fast tå, vet ju inte hurudant väder det är 17 oktober...

Festprogram och dylikt är ännu öppet, men jag har många ideér...

Likaså nattmaten, avd ska ni andra ha för nattmat?

• Anna och John

Visstn är oktober fantastiskt... och framförallt snrt här. Har inte läst hela tråden men jag måste säga att jag önskar att jag kunde gör som Fröken W. Min klänning är fin men jag känner mig inte fantastiskt vacker i den.... men skulle jag gå in o köpa en klänning till tror jag att mi kära blivande man kommer att få spader.... :)

• HelenaOlivia

oj flera låder, folk är lite toiga nu tror jag fast de inte blivit smittade, så mkt handsprit lär man ju inte behöva man går ju inte och petar sig i minnen eller i ögonen eller näsan hela tiden heller:)
    Ja vi håller tummarna!
    Vi Som Drömmer Om Bröllop skrev 2009-09-03 22:02:32 följande:

ja absolut, vi måste verkligen hålla tummarna för att man inte hinner bli smittad inom en månad nu. fick höra idag att folk tydligen har hamstrat handsprit, människor som köpt flera lådor så det är ju inte så konstigt att det är slut .
  • ToastmasterMarie

fru oktober

vi kommer ha ett smörgåsbord med stenugnsbakat bröd, kex, knäckebröd med flera sortes ostar och köttpålägg till nattamat

känns roligt att vi nu gått in i september och oktober börjar närma sig.

ser fram emot morgondagen då vi ska in och titta på vigselring och lämna in förlovningsringarna.

• Tojk

Gud vad tiden går fort!

Prästen ringde idag också så nu börjar det kännas att det verkligen närmar sig!

Ska försöka göra färdigt festhäftena till början på nästa vecka. Har lite svårt att bestämma mig för format men ändrar jag mig så går det enklet och smidigt att ändra

BLOMMOR tjejer, har ni några funderingar där? Jag vill ha lite höstigt men tror inte jag vill ha rosor. Tittar på buketter tills ögonen blir fyrkantiga och jag hoppar hej vilt mellan vad jag vill ha och inte. Måste ju ta tag i detta nu så man kan beställa.

• FrökenW

tojk - Jag vet, det finns både massa jätte vackra buketter men en del ser helt galna ut. Jag har mest tittat på vilken form jag ska ha eftersom vi redan bestämt att den enda blomman vi ska ha är röda rosor. Egentligen är det roligare med andra blommor men för oss är röda rosor lite mer personligt då N skickade en bukett stora röda rosor till mig en gång i veckan till jobbet när vi precis blivit tillsammans. (Vi firar 10 år på torsdag! ) För att knyta ihop den säcken lite så har vi faktiskt kontaktat den blomsteraffären som han alltid gick till då.
    Jag är lite sugen på att beställa blomsterarrangemang att ha på borde också, röda rosor och kanske lite murgröna? Undrar vad det kan kosta? Som bordsplacering ska vi skriva på stenar som vi plockade på landstället på västkusten och så ska vi ha halva blåmusselskal på bordet.

• Tojk

Jag vill ha en rund så mycket har jag bestämt mig för. Gillar visserligen en hel del andra modeller men jag är barnsligt kär i de runda, täta buketterna.

Vilken underbar historia att få knyta samman allt med!
    Dina funderingar på dekoration låter fantastisk! Jag gillar lite naturdekoration och skulle gärna ha med lite havstema men vi har valt lite mer skog nu. Är uppvuxen vid vatten och skog medans sambo är uppvuxen vid skog. Älskar skogen också och då vi spenderar rätt mycket tid i den så passar den bättre till oss. Funderar på att plocka vackra höstlöv och kastanjer och ha på borden.
    Får nog ta och provduka någondag så man kan prova olika varianter.

FrökenW skrev 2009-09-05 07:25:42 följande:
    tojk - Jag vet, det finns både massa jätte vackra buketter men en del ser helt galna ut. Jag har mest tittat på vilken form jag ska ha eftersom vi redan bestämt att den enda blomman vi ska ha är röda rosor. Egentligen är det roligare med andra blommor men för oss är röda rosor lite mer personligt då N skickade en bukett stora röda rosor till mig en gång i veckan till jobbet när vi precis blivit tillsammans. (Vi firar 10 år på torsdag! ) För att knyta ihop den säcken lite så har vi faktiskt kontaktat den blomsteraffären som han alltid gick till då. Jag är lite sugen på att beställa blomsterarrangemang att ha på borde också, röda rosor och kanske lite murgröna? Undrar vad det kan kosta? Som bordsplacering ska vi skriva på stenar som vi plockade på landstället på västkusten och så ska vi ha halva blåmusselskal på bordet.
  • FrökenW

Fler som är uppe tidigt!

Kastanjer och höstlöv tycker jag låter fantastiskt!

Appropå blommor, såg på en bild att de ställt en liten vas på bordet som man kunde stoppa brudbuketten i under middagen.....det kanske man skulle ha...

Tojk skrev 2009-09-05 08:04:02 följande:
    Jag vill ha en rund så mycket har jag bestämt mig för. Gillar visserligen en hel del andra modeller men jag är barnsligt kär i de runda, täta buketterna.Vilken underbar historia att få knyta samman allt med! Dina funderingar på dekoration låter fantastisk! Jag gillar lite naturdekoration och skulle gärna ha med lite havstema men vi har valt lite mer skog nu. Är uppvuxen vid vatten och skog medans sambo är uppvuxen vid skog. Älskar skogen också och då vi spenderar rätt mycket tid i den så passar den bättre till oss. Funderar på att plocka vackra höstlöv och kastanjer och ha på borden.Får nog ta och provduka någondag så man kan prova olika varianter.
  • FrökenW

Vad mycket man hittar när man surfar runt här på BT. Jag har inte alls tyckt att det varit snyggt med två ringar på killar men nu hittade jag en bild på det och det var jätte fint! Måste visa för N när han vaknar.

• HelenaOlivia

ja nu börjar det verkligen dra i hop sig vilket är både underbart och lite stressigt... mest roligt såklart.
    Jag funderar på om man måste ha presenter till gästerna? Ska ni ha det och vad i såntfall?
    Kom på att vigselprogram borde fixas och schema för dagen och vem som ska göra vad, blommor ska hämtas och håret ska fixas och ja allt, blev lite stressad här på morgonen när jag börja kolla över allt.

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2